Rel strata III nog repareren??

Started by Gemineye, March 28, 2018, 15:37:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jossie

Heeft de woofer een rubberen surround? Foam vergaat na ongeveer 10 to 15 jaar (maar is ook te repareren). Als het rubber is, module zeker repareren, kan makkelijk 30 jaar mee.
Omni !

Gemineye

Quote from: jossie on April  1, 2018, 09:44:34
Heeft de woofer een rubberen surround? Foam vergaat na ongeveer 10 to 15 jaar (maar is ook te repareren). Als het rubber is, module zeker repareren, kan makkelijk 30 jaar mee.


Ik denk dat het rubber is ja. Voelt ook nog erg soepel aan hoor, niks mis mee.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
:)

Gemineye

Vandaag de sub weer opgehaald. Had ff geduurd ivm werk enzo. Heb m direct even getest en hij doet t weer prima! Is weer heerlijk stil; geen geruis meer.

De modificaties doorgevoerd zoals weergegeven in afbeelding bovenaan. Weerstand 5w, nu wat hoger geplaatst ivm warmte afgifte.

Ga later deze week wel weer aan de knoppen draaien, daar moet nu wel weer wat aan gebeuren hoor ik al wel. Waarschijnlijk de knoppen wat verdraaid tijdens reparatie.

Eind goed al goed. Ben er blij mee. Hoop dat ie weer 10 jaar mee kan!
:)

Gemineye

Even nog een update; klankmatig is er volgens mij niets veranderd, wel lijkt hij iets 'sneller' geworden. Een vriend van mij noemde de Bas iets 'droger'. Ik weet miet zo goed waar dat van komt, maar ik vind de reparatie zeker geslaagd! Met de genoemde aanpassingen is hij zeker nog weer een klein tandje beter geworden. Of hij is in de loop der jaren steeds een heel klein beetje achteruit gegaan, dat kan natuurlijk ook. Hij is bovendien weer mooi stil; geen ruis meer waar te nemen. Mocht er nog eens iemand zn strata moeten repareren met vergelijkbare problemen als de mijne, dan kan ik bovenstaande werkzaamheden van harte aanbevelen!
:)

Gemineye

Strata begint nu opeens met iets nieuws, net nu ik hem bij mijn vader neer had gezet zodat hij hem eens kon proberen.

Als je de sub aanzet, speelt hij een paar seconden en gaat dan weer uit. Zet je hem weer uit, speelt hij wederom een paar seconden en stopt dan ook weer.

Breng m binnenkort wel weer terug ter reparatie, iemand een idee?
:)

ishi

Is het nog goedgekomen met deze sub?

Ralf67

Denk het niet, niets meer van gehoord .

Ben ook wel benieuwd naar de afloop.

Gemineye

Sorry ik had de vraag gemist. Ik krijg net een berichtje dat iemand gereageerd heeft. Ik heb uiteindelijk de amp niet meer gerepareerd. Onderzoekskosten staan al met al in geen verhouding (meer) tot de waarde van de sub. Ik heb er nu een vervangende hypex amp in gezet, en hoewel die iets minder strak klinkt dan de oorspronkelijke rel amp is het voor nu even prima.
:)