Advies gevraagd voor aanschaf nieuwe/tweedehands beamer + scherm Budget +/-2000

Started by Kevf, March 26, 2018, 15:03:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kevf

Tijd geleden dat ik hier actief ben geweest. Maar met de aanschaf van een nieuwe woning komt er ineens de mogelijkheid om een dedicated thuis bios te realiseren. Dus ik ben weer in de markt voor een nieuwe beamer. Echter mijn kennis op het gebied van beamers loopt hopeloos achter en ik zie door de bomen het bos niet meer. Led, 4k/niet 4k, ineens weer veel DLP beamers etc.

Setting: scherm wordt +/- 2.50 breed. Kijkafstand +/- 3.50-4 meter (er komen twee rijen zittingen). De ruimte kan volledig worden verduisterd. Beamer wordt met name gebruikt voor films en tv, maar soms ook om op te gamen. Contrast is belangrijk. Liever een beeld met wat minder pixels en goede contrast/zwart waardes dan een flets 4k beeld. Budget ongeveer 1500 euro.

Wat zijn interessante modellen om naar te kijken? Wat zijn zaken waar ik tegenwoordig op moet letten?

NB: er moet natuurlijk ook een scherm komen. Wordt een vast scherm.


darkrunner

Scherm smpel Hivîlux of Esmart germany.

Bemer als je perse 4k wil en geen last van rainbow effect hebt, zou dan eens kijjen bij Optoma bv de uhd40, Benq heerft er nu 2 betaallbare maar beide hebben geen lensshift.

Is 1080p voldoende Benq 1110/2000 evt Epson 6700 ma vond die niet beter dan de Benq's ma als je last van rainbow hebt en voor dat budget of een een goede 2dehands gaan van Sony of Jvc.

PascalP

ik wil aankomend jaar ook iets soortgelijks gaan realiseren in soortgelijke afmeting en budget en ga liever voor een goede/gebruikte 1080p beamer voorlopig.
Lees lekker mee dus, ben benieuwd naar aanbevelingen :)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Kevf

Quote from: darkrunner on March 26, 2018, 17:14:38
Scherm smpel Hivîlux of Esmart germany.

Bemer als je perse 4k wil en geen last van rainbow effect hebt, zou dan eens kijjen bij Optoma bv de uhd40, Benq heerft er nu 2 betaallbare maar beide hebben geen lensshift.

Is 1080p voldoende Benq 1110/2000 evt Epson 6700 ma vond die niet beter dan de Benq's ma als je last van rainbow hebt en voor dat budget of een een goede 2dehands gaan van Sony of Jvc.

ik hoef juist niet per se een 4k beamer. Het gaat mij vooral om kwalitatief een goed beeld met goede contrast waarden :) En als ik het budget een beetje opschroef? Schermen ga ik bekijken. Tnx!

darkrunner

1080p speelt de Benq w1110/2000 elke projector onder de €2000 weg heb er zelfs de Sony hw45 voor laten staan het grote prijsverschil was de Sony niet waard, ze zijn wel wat kriticher qua plaating dus van te voren goed berekenen.


Andere logische optie zou een goede 2dehands van rond de €1000/1500  van bv Jvc/Sony/Epson zijn, staat nu oa een Hw55 op dit forum te koop en voor €1700 een Jvc5000

Scherm, via de zoekfunctie hier maar eens Hkvilux en Esmart opzoeken, ieder van hier de er eentje heeft gekocht deelt mijn mening: veel waar voor zijn geld en beter dan vele andere merken waar je min€ 500 meer betaald voor een vast scherm.

Pinda13

Qua beamer zit ik boven je budget, maar voor scherm kies een esmart scherm. Kwalitatief een heel erg goed scherm en kost tov andere concurrenten echt heel weinig.
" no loss of fine detail "