Vervangingsvoeding voor Creek OBH 11 versterker

Started by PascalP, March 21, 2018, 09:43:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PascalP

Ik maak gebruik van een Creek OBH 11 versterker, deze heb ik geruime tijd geleden gebruikt gekocht via Marktplaats en soms viel het signaal weg.
Na een beetje wiebelen in het stopcontact blijkt een pen van de EU adapter gebroken te zijn, vermoed dat de vorige eigenaar er ooit op is gaan staan ofzo :(

Weet iemand een vervangende voeding hiervoor, of wellicht van die losse adapter stukjes voor de standaard universele PSU?

Het gaat om zoiets (voorbeeldje, niet het exacte model)

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

sandervg

Je zult denk ik zonder problemen een vervangende voeding kunnen kopen, maar realiseer je dat de voeding erg veel invloed heeft op de kwaliteit van het geluid. Het kan lonen om te investeren in een wat beter model. Misschien dat één van de BOTW exemplaren geschikt is? Overweeg iig om een mooie lineaire voeding te kopen. Of wellicht dat de iFi iPower een passend model heeft. Zou zo maar kunnen zijn dat de afgebroken pen uiteindelijk gaat zorgen voor een upgrade in geluid :-).

Als je aangeeft wat het uitgangsvoltage moet zijn, of het AC of DC moet zijn en hoeveel ampere minimaal geleverd moet kunnen worden, kunnen we je nog beter en concreter helpen.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

PascalP

#2
De originele voeding levert 24V DC en 150mA, dit is em;
https://www.thecableco.com/obh-uni-power-supply.html

Een pen van de EU adapter is dus gebarsten, heb helaas geen andere adapters erbij.
Inmiddels ook contact met Creek in de UK gehad en ook met de NL importeur, maar is niet los te krijgen.

Geluid verbeteren of niet maakt mij niet zo veel uit, ik gebruik de versterker niet voor muziek/audiofiele doeleinden.
Momenteel gebruik ik deze om een hoofdtelefoon aan te sluiten op mijn arcade kast, zo kan ik 's avonds ook een spelletje doen als de kleine aan de andere kant van de muur slaapt ;)

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

sandervg

Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Dirk

gewoon bij allekabels (forumsponsor) een universele 24V adapter kopen, dan ben je 't goedkoopst uit denk ik ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

PascalP

Die BOTW is een beetje boven budget voor mijn doeleind, is het nog goedkoper om een compleet nieuwe OBH-11 te kopen ;)

Deze zal wel voldoen lijkt me, moet toch nog wat ander spul bestellen, kan deze ook meteen mee;
https://www.allekabels.nl/ac-dc-adapter/7207/1145459/universele-ac-dc-adapter-24-v.html

Originele Creek vervangingsvoeding kost trouwens €49 krijg ik net bericht van de importeur HNNY.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono