Three Billboards Outside Ebbing, Missouri (2017)

Started by i2Paq, March 19, 2018, 15:12:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

i2Paq

Deze film, Three Billboards Outside Ebbing, Missouri (2017), zaterdag gezien in het Cinema Oostereiland te Hoorn.



Een prachtige film die, terecht, de Oscar voor Beste Actrice en Beste Mannelijke Bijrol heeft gewonnen.

Het verhaal gaat over een moeder wiens dochter verkracht werd terwijl ze stierf en vervolgens in brand werd gestoken.
Volgens deze moeder doet de lokale politie weinig tot niets om een dader te vinden in deze bijna een jaar oude zaak.
Om beweging te krijgen in deze zaak huurt ze drie grote Billboards en plaats hierop een tekst.

Dit blijft niet zonder gevolgen.....

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Lucky.L

Ook gezien,een van de betere film's van de laatste tijd !
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

henrykb

inderdaad mooie film, en goede actrice.
Ook Harrselson weer ontzettend sterk.
Je zou vrezen dat ie het cheers imago niet kwijt raakt, maar niks is minder waar.

fasteddie

Zeker een mooie film, maar ik vond het eind niet zo....

i2Paq

Quote from: fasteddie on April  1, 2018, 20:34:47
Zeker een mooie film, maar ik vond het eind niet zo....

Het einde is een nadenkertje  ;)

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

fasteddie


SV..S

Quote from: Lucky.L on March 19, 2018, 18:38:48
Ook gezien,een van de betere film's van de laatste tijd !

al een poosje terug gezien maar inderdaad, my kind of movie!




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Muziekliefhebbert

NAD 368 met MDC BluOS 2i, Scan-Speak Reference Monitor SE, Sub 6 MK3 (Scan-Speak met Hypex Fa251)

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Teejoo

Ik had hem ook nog niet gekeken en liggen op UHD, Idd een erg goede film met op wat grain na eigenlijk heel goed beeld. Heel puur.
Verder ook een prima passende geluidstrack.

camilo

Die film viel bij mij, bij de tweede keer kijken, zó door de mand. Vals opgeklopte emoties, puur voor het effect, en niet te vergeten de onlogische en onwaarschijnlijke wendingen in de verhaalslijn. En ook de enscenering van de plek van het misdrijf doet, zo geruime tijd later, ongeloofwaardig aan. Ik hield na de tweede keer kijken een vieze smaak in de mond over: een gruwelijk misdrijf verzinnen om goedkoop te kunnen scoren met een film.

J.A.F._Doorhof

Is dat niet met de meeste films zo?
Tenminste voor mij is 99.9% wat uit Hollywood komt verzonnen of enorm aangedikt voor de emoties .
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Muziekliefhebbert

Wat denk je van horror films. Over gruwelijke misdrijven gesproken.
NAD 368 met MDC BluOS 2i, Scan-Speak Reference Monitor SE, Sub 6 MK3 (Scan-Speak met Hypex Fa251)

camilo

Horror is natuurlijk fantasie (wat de mensen dáár aan vinden) maar Three Billboards exploiteert een verzonnen gruwelijk misdrijf om oprechte betrokkenheid en verontwaardiging bij de kijker te weeg te brengen, zodat die -bij de eerste keer dan- denkt: wat een geweldige film; dat onrecht dat moet worden rechtgezet. Wat mij betreft is het een ordinair en matig gemaakt prul. Maar dat die film dus bij de eerste keer kijken scoort, dat begrijp ik wel.