Nieuwe televisie - budget €1300,-

Started by Arcenon, March 19, 2018, 11:52:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Arcenon

Beste forumleden,

1 juni kan ik de sleutels in ontvangst nemen van mijn eerste koopwoning, dit gaat natuurlijk gepaard met een aantal zaken die moeten worden aangeschaft. Ik ben (zoals de meeste mensen) op zoek naar de beste TV voor het geld. Er moet rekening worden gehouden met de volgende factoren:

  • €1300,- budget
  • 55''
  • Kijkafstand +-4meter
  • 50/50 film/ game gebruik, te weten PS4 / Netflix Blu-Ray (UHD) via netwerk of USB
  • Refresh rate? zal dus goed moeten zijn voor mijn game momenten
  • Wel of geen OLED? (net buiten budget tenzij iemand tips heeft, een LG B7 oid)
  • Geluidskwaliteit is niet belangrijk daar ik toch altijd zal kijken met mijn eigen speakers en mijn vriendin gelooft het allemaal wel

Ik hoor het graag.
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

Zweitse

Ik zou eens gaan kijken naar een Humax monitor, er vanuit gaande dat je TV kijkt via een decoder.

Roksan

LG 55B6 is te koop voor 1349 euro. Voor deze prijs mag je goed zoeken om wat beters te vinden.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Arcenon

Quote from: Zweitse on March 19, 2018, 12:18:20
Ik zou eens gaan kijken naar een Humax monitor, er vanuit gaande dat je TV kijkt via een decoder.

Mijn voorkeur heeft een TV met smart omgeving, omdat ik er verder ook geen mediabox tussen heb zitten.

Quote from: Roksan on March 19, 2018, 12:20:39
LG 55B6 is te koop voor 1349 euro. Voor deze prijs mag je goed zoeken om wat beters te vinden.

Hoe steekt de 55b6 af tegenover de b7/b8? Is het de moeite waard om te wachten tot de B8 uitkomt dat de B7 hopelijk daalt in prijs of zijn de verschillen verwaarloosbaar?
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

paulkokkie

NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

Cobraatje

Welke tv het beste is, hangt van je kijkgedrag en plaatsing van de tv af.
Kijk je meestal 's avonds en schijnt er overdag geen zon op de tv dan geeft Oled het beste beeld.

De Humax zou ik niet doen, dat is een IPS scherm en ook nog een matige ook.
Voor echt goed beeld met een LED moet je naar een VA paneel toe.

De B7 is wat beter, o.a. hogere nits en de crushed blacks die de B6 heeft, zijn verbeterd.
De B8 komt met een betere ABL(auto brightness limiter), dat kan echt de moeite waard zijn.
Maar ik verwacht dat je met een B6 al zeer tevreden zult zijn.

darkrunner

#6
Paar weken terug zelf wat tv's gaan bekijken oa Lg/Sony geen oled, wat me opviel bij lg als je links en rechts van het scherm ging of naar boven/onder dat het beeld donkerder werd bij Sony rond dezelfde prijsklasse had ik dat niet.

Onder de €1300 en 55inch vind je toch al goede Sony's

Fox

•Kijkafstand +-4meter en dan een 55"???

Hanky Panky

#8
Ik heb zelf sinds een paar maanden een Sony KD-65XE9005. Erg fijn scherm en mijn vader heeft een paar weken terug de 49" variant gekocht. Prima scherm met nagenoeg alle moderne features behalve OLED. Zelfs KODI draait heel aardig zolang je je beperkt tot 1080P series. Films trekt hij niet. In Youtube kun je spraakopdrachten via de AB geven, erg handig.

De 55" versie staat voor 1199 te koop.

Komende van een Pioneer Kuro 500M was de overgang voor mijn gevoel maar zeer beperkt.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Roksan

Quote from: Arcenon on March 19, 2018, 12:30:54
Mijn voorkeur heeft een TV met smart omgeving, omdat ik er verder ook geen mediabox tussen heb zitten.

Hoe steekt de 55b6 af tegenover de b7/b8? Is het de moeite waard om te wachten tot de B8 uitkomt dat de B7 hopelijk daalt in prijs of zijn de verschillen verwaarloosbaar?

De B7 is net effe weer beter dan de B6. En als je lang genoeg wacht, zullen uiteraard meer OLED schermen in prijs dalen. Maar zo kan je lang blijven wachten. Ik ben erg happy met mijn B6 (waar ik wat meer voor betaald heb).
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Arcenon

Quote from: paulkokkie on March 19, 2018, 12:45:21
Hier op het forum wordt er net 1 aangeboden.
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167565.0

Ik zie het, echter die 100 euro korting op een TV van albijna een jaar oud is niet interessant imo.
Quote from: Cobraatje on March 19, 2018, 12:52:03
Welke tv het beste is, hangt van je kijkgedrag en plaatsing van de tv af.
Kijk je meestal 's avonds en schijnt er overdag geen zon op de tv dan geeft Oled het beste beeld.

De Humax zou ik niet doen, dat is een IPS scherm en ook nog een matige ook.
Voor echt goed beeld met een LED moet je naar een VA paneel toe.

De B7 is wat beter, o.a. hogere nits en de crushed blacks die de B6 heeft, zijn verbeterd.
De B8 komt met een betere ABL(auto brightness limiter), dat kan echt de moeite waard zijn.
Maar ik verwacht dat je met een B6 al zeer tevreden zult zijn.

Bedankt voor de reactie. In principe hangt de TV op dezelfde muur als de deur naar buiten (waar we geen zonnescherm voor hebben hangen), zon staat tevens op de kamer. Wel kunnen we het gordijn een beetje bundelen en die voor de deur hangen, dus de TV hangt dan wel enigzins ''in de zon'' als in, niet geheel verduisterd. Kom ik dan weg met een B6 of B7 (increase in nits)?

Quote from: darkrunner on March 19, 2018, 12:55:36
Paar weken terug zelf wat tv's gaan bekijken oa Lg/Sony geen oled, wat me opviel bij lg als je links en rechts van het scherm ging of naar boven/onder dat het beeld donkerder werd bij Sony rond dezelfde prijsklasse had ik dat niet.

Onder de €1300 en 55inch vind je toch al goede Sony's

Sony vind ik altijd mooie modellen hebben echter hoor ik daar veel klachten over de software en slechte support.

Quote from: Fox on March 19, 2018, 13:00:12
•Kijkafstand +-4meter en dan een 55"???

Yes, 65'' vinden we toch wel een hele gevaarte en dat maakt het al snel een mancave. Als ik er in m'n eentje zou wonen had ik het wel gedaan maarja de WAF speelt een rol.

Quote from: Hanky Panky on March 19, 2018, 13:06:24
Ik heb zelf sinds een paar maanden een Sony KD-65XE9005. Erg fijn scherm en mijn vader heeft een paar weken terug de 49" variant gekocht. Prima scherm met nagenoeg alle moderne features behalve OLED. Zelfs KODI draait heel aardig zolang je je beperkt tot 1080P series. Films trekt hij niet. In Youtube kun je spraakopdrachten via de AB geven, erg handig.

De 55" versie staat voor 1199 te koop.

Komende van een Pioneer Kuro 500M was de overgang voor mijn gevoel maar zeer beperkt.

Bedankt voor de tip, zal toch ook eens Sony nader onderzoeken. Hoe ervaar jij de software op de TV?

Quote from: Roksan on March 19, 2018, 13:07:04
De B7 is net effe weer beter dan de B6. En als je lang genoeg wacht, zullen uiteraard meer OLED schermen in prijs dalen. Maar zo kan je lang blijven wachten. Ik ben erg happy met mijn B6 (waar ik wat meer voor betaald heb).

Uiteraard, echter is het zo dat ik de TV pas in juni nodig heb, naar het schijnt komen de nieuwe modellen ook rond die tijd uit, als dan blijkt dat ik de B7 voor eenzelfde prijs kan kopen als nu de B6 dan is de keuze snel gemaakt.

@Cobraatje, ik zal ook eens googlen op dat ABL.
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

Roksan

Dan zou ik inderdaad wachten tot juni. Op Tweakers loopt een draadje van de prijs ontwikkelingen. Zeker de moeite waard om daar eens te lijken. Soms krijg je namelijk via de mail een lagere prijs als je aan dat topic refereert.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

blue-eyes

Quote from: Hanky Panky on March 19, 2018, 13:06:24
Ik heb zelf sinds een paar maanden een Sony KD-65XE9005. Erg fijn scherm en mijn vader heeft een paar weken terug de 49" variant gekocht. Prima scherm met nagenoeg alle moderne features behalve OLED. Zelfs KODI draait heel aardig zolang je je beperkt tot 1080P series. Films trekt hij niet. In Youtube kun je spraakopdrachten via de AB geven, erg handig.

De 55" versie staat voor 1199 te koop.

Komende van een Pioneer Kuro 500M was de overgang voor mijn gevoel maar zeer beperkt.

Bedenk wel dat de 9005 versie geen Dolby Vision ondersteund, maar ook niet gaat krijgen via updates. De hogere serie, de XE9405 krijgt wel Dolby Vision.
Voor de purist wellicht belangrijk. Gezien je budget gaat dit geen issue zijn denk ik, maar altijd goed om te weten!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Quote from: Roksan on March 19, 2018, 13:39:22
Dan zou ik inderdaad wachten tot juni. Op Tweakers loopt een draadje van de prijs ontwikkelingen. Zeker de moeite waard om daar eens te lijken. Soms krijg je namelijk via de mail een lagere prijs als je aan dat topic refereert.

Draadje is OLED gerelateerd.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

silent cinema

Hier ook twee Sony's 4K geen oled, erg tevreden.

Hiervoor een Pana 65VT serie..
Sony 75" - Sonos - B&W

Richard70…

Quote from: Blue-Eyes on March 19, 2018, 13:43:33
Bedenk wel dat de 9005 versie geen Dolby Vision ondersteund, maar ook niet gaat krijgen via updates. De hogere serie, de XE9405 krijgt wel Dolby Vision.
Voor de purist wellicht belangrijk. Gezien je budget gaat dit geen issue zijn denk ik, maar altijd goed om te weten!

Zit met een schuin oog te kijken naar de 75 inch van Sony . Aangezien ik de 77 OLED nogal prijzig vind. Jij stond volgens mij pas voor de zelfde keuze.
Hoe bevalt deze? En evt spijt dat je niet voor de OLED ben gegaan?
Sorry voor de toppic vervuiling.
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Hanky Panky

Quote from: Arcenon on March 19, 2018, 13:30:06

Bedankt voor de tip, zal toch ook eens Sony nader onderzoeken. Hoe ervaar jij de software op de TV?


Uitermate soepel en een snelle reactietijd. Mijn Shield maakt gebruikt van een vergelijkbare Android interface en ik merk eigenlijk geen verschil terwijl de Shield toch heel wat meer CPU power heeft. Mijn 40" Sony op de slaapkamer heeft beduidend langere tijd nodig om een app te starten en ook het afspelen van Youtube materiaal duurt aanmerkelijk langer voordat het start.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

paulkokkie

Ik lees even mee, want ben ook op zoek naar een nieuwe tv, ik hoor jullie overigens niet over Samsung?
En wachten tot juni is misschien wel een goed idee omdat er in juni de WK begint, wat altijd zorgt voor mooie aanbiedingen.
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

Richard70…

Quote from: paulkokkie on March 19, 2018, 14:26:28
Ik lees even mee, want ben ook op zoek naar een nieuwe tv, ik hoor jullie overigens niet over Samsung?
En wachten tot juni is misschien wel een goed idee omdat er in juni de WK begint, wat altijd zorgt voor mooie aanbiedingen.
Misschien in België , in Holland niet :D
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

paulkokkie

NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

darkrunner

#20
Ik zei paar weken terug nog voor mij geen Samsung meer krijg echt de pest van Samsung smart-hub het werkt tot ik een update doe, nu is wel al een 60 inch tv van 6 jaar oud geen idee hoe die hun software nu is, ma ik ben zo tevreden over men S8 men oude S6 ook trouwens dat ik toch weer met een oog naar Samsung kijk plus,
Overlaatst zag ik een  een Qled naast een Oled van Lg en was toch meer te vinden voor die Qled van Samsung, nuja ik ga het nog een extra jaar uitzien met men huidige want wil 77 inch + en daar moet ik men huidig budget wat voor optrekken.

Moest ik vandaag een nieuwe Led kopen dan was het een Sony uit de 9000 reeks geweest.

blue-eyes

Quote from: rdebruin on March 19, 2018, 13:50:24
Zit met een schuin oog te kijken naar de 75 inch van Sony . Aangezien ik de 77 OLED nogal prijzig vind. Jij stond volgens mij pas voor de zelfde keuze.
Hoe bevalt deze? En evt spijt dat je niet voor de OLED ben gegaan?
Sorry voor de toppic vervuiling.

SUPER!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Richard70…

Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Richi

Quote from: darkrunner on March 19, 2018, 14:42:38
Ik zei paar weken terug nog voor mij geen Samsung meer krijg echt de pest van Samsung smart-hub het werkt tot ik een update doe, nu is wel al een 60 inch tv van 6 jaar oud geen idee hoe die hun software nu is, ma ik ben zo tevreden over men S8 men oude S6 ook trouwens dat ik toch weer met een oog naar Samsung kijk plus,
Overlaatst zag ik een  een Qled naast een Oled van Lg en was toch meer te vinden voor die Qled van Samsung, nuja ik ga het nog een extra jaar uitzien met men huidige want wil 77 inch + en daar moet ik men huidig budget wat voor optrekken.

Moest ik vandaag een nieuwe Led kopen dan was het een Sony uit de 9000 reeks geweest.
Zo, die moest ik ff 3 keer lezen voor ik begreep wat je probeert te zeggen.  :crazy:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Lucky.L

Quote from: Richi on March 19, 2018, 14:58:10
Zo, die moest ik ff 3 keer lezen voor ik begreep wat je probeert te zeggen.  :crazy:
Ik zit al aan de 5 keer en ik begrijp het nog niet!
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A