Hoe Room EQ Wizard gebruiken in mijn situatie

Started by robje24b, March 19, 2018, 10:59:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

robje24b

Hoi,

Ik wil een meting gaan doen met REW, maar weet niet goed hoe ik alles moet aansluiten. Ik heb een Mini-DSP microfoon die ik via USB kan verbinden met mijn Macbook Pro waar REW op staat. Nu staat er in de handleiding dat ik mijn computer via SPDIF moet aansluiten op een voorversterker. Nu heb ik geen voorversterker maar een DAC (die wel kan fungeren als voorversterker, Dcs Rossini) die direct is aangesloten op mijn eindversterker. Kan ik de uitgang van mijn macbook dan gewoon aansluiten op een SPDIF ingang van de Rossini?

Groet, Rob

robje24b

Ik bedenk me nu dat headphone jack analoog uit is en ik alleen digitaal in heb op mijn DAC. Zou verbinden van mijn laptop via USB op mijn DAC dan gewoon de oplossing zijn?

RalphH

#2
Hoe je de verbinding opzet, maakt niet uit. Zolang je maar geluid van je laptop naar de avr versturen kan.

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

bmateijsen

Quote from: robje24b on March 19, 2018, 11:34:54
Ik bedenk me nu dat headphone jack analoog uit is en ik alleen digitaal in heb op mijn DAC. Zou verbinden van mijn laptop via USB op mijn DAC dan gewoon de oplossing zijn?

Zie het antwoord inderdaad van Ralph. Natuurlijk kan dit via USB, het enige wat je doet is testtonen doorsturen.

robje24b

Dank voor jullie antwoorden! Daar kan ik mee verder.  :headbanging:

Struis

Nou ben ik benieuwd hoe dit is gegaan en of alles gelukt is. Ik wil er ook voor gaan namelijk... Ook op een dCS grappig genoeg..
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, Naim NDX streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.

DofN

Wees voorzichtig met de volumes, vooral als je die ergen fixed hebt. Zet voor je een testtoon uitstuurt alle volumes minimaal 90% terug.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Struis

Tsja, dat is het nu. Ik heb alles tussen 30 dB en 85 dB geprobeerd :) Hij was nooit tevreden. Kortom: er zit nog ergens meer verkeerd. Misschien verkeerd ingesteld, aangesloten, don't know. Alhoewel alles meet, dus waarschijnlijk wel goed aangesloten :)

Quote from: DofN on March  9, 2024, 20:32:22Wees voorzichtig met de volumes, vooral als je die ergen fixed hebt. Zet voor je een testtoon uitstuurt alle volumes minimaal 90% terug.


Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, Naim NDX streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.

katwax

Quote from: Struis on March 13, 2024, 21:48:40Tsja, dat is het nu. Ik heb alles tussen 30 dB en 85 dB geprobeerd :) Hij was nooit tevreden. Kortom: er zit nog ergens meer verkeerd. Misschien verkeerd ingesteld, aangesloten, don't know. Alhoewel alles meet, dus waarschijnlijk wel goed aangesloten :)

Heb je deze gevolgd?
https://www.minidsp.com/applications/acoustic-measurements/umik-1-setup-with-rew
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Hannibal_

Ik heb laatst het volume afgeregeld door een pink noise bestand te genereren met REW en die op een usb stick te zetten, zo de streamer in.
Vervolgens met de SPL (sound pressure level) meter van REW het volume afgesteld.

Op dezelfde manier de sweeps op de streamer gezet (genereren in REW dus ook) en de meting via file uitgevoerd. werkt perfect
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Struis

Geprobeerd. Nou ja, komende week ga ik richting Groningen naar iemand van het forum die het me kan laten zien. Wat is beter dan dat? Laptopje maar meenemen en leren. Leuk!

Quote from: katwax on March 14, 2024, 08:39:30Heb je deze gevolgd?
https://www.minidsp.com/applications/acoustic-measurements/umik-1-setup-with-rew

Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, Naim NDX streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.