Auralic Aries G2 bezitters: jullie ervaringen gevraagd

Started by _pierre, March 14, 2018, 21:45:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Angus

Ik heb de Auralic Aries G2 thuis getest, ik kon eerlijk gezegd geen klankmatige verschillen ontdekken met mijn eigen op windows 10 draaiende PC samen met JRiver + SOtM tX-USBexp kaart, wat ook iets over mij kan zeggen hoor :-) Wel een erg mooi apparaat verder, de app. werkt ook erg goed. Maar goed nog niet gekocht, als ik 4k uitgeef wil ik er wel dik op voorruit gaan.
Wadia di322 dac | 2xWadia a340 mono | Furutech bekabeling | LG Oled C7 | McIntosh C47 pre-amp | Piega Classic 40.2 speakers | Sennheiser HD660S

StereoMike

Quote from: Angus on April 13, 2018, 12:59:01
Ik heb de Auralic Aries G2 thuis getest, ik kon eerlijk gezegd geen klankmatige verschillen ontdekken met mijn eigen op windows 10 draaiende PC samen met JRiver + SOtM tX-USBexp kaart, wat ook iets over mij kan zeggen hoor :-) Wel een erg mooi apparaat verder, de app. werkt ook erg goed. Maar goed nog niet gekocht, als ik 4k uitgeef wil ik er wel dik op voorruit gaan.
De spulletjes van SOtM doen het dan ook best goed.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Angus

Quote from: StereoMike on April 14, 2018, 14:04:48
De spulletjes van SOtM doen het dan ook best goed.
Denk ik ook, als ik mijn dac op een normale usb poort aansluit hoor ik duidelijk verschillen.
Wadia di322 dac | 2xWadia a340 mono | Furutech bekabeling | LG Oled C7 | McIntosh C47 pre-amp | Piega Classic 40.2 speakers | Sennheiser HD660S

Rence

Quote from: Angus on April 13, 2018, 12:59:01
Ik heb de Auralic Aries G2 thuis getest, ik kon eerlijk gezegd geen klankmatige verschillen ontdekken met mijn eigen op windows 10 draaiende PC samen met JRiver + SOtM tX-USBexp kaart, wat ook iets over mij kan zeggen hoor :-) Wel een erg mooi apparaat verder, de app. werkt ook erg goed. Maar goed nog niet gekocht, als ik 4k uitgeef wil ik er wel dik op voorruit gaan.

Ik weet niet, je hebt natuurlijk een erg goede DAC,ik heb een Mcintosh D150 DAC en kon/kan klankmatig nauwelijks het verschil horen tussen een Google Chromecast en de G2!

Kan ook bijna nooit het verschil horen wat voor USB kabel er tussen zit, een printer kabel of een Audioquest Carbon.
Mcintosh MA8000,MCD550,MT2
Naim ND5 XS, NAIM XP5 XS , Transparent Cable Reverence
B&W 802D2
Panasonic TX-65GZW954,Yamaha YSP5600,B&W PV1D

Angus

Quote from: Rence on April 15, 2018, 10:43:04
Ik weet niet, je hebt natuurlijk een erg goede DAC,ik heb een Mcintosh D150 DAC en kon/kan klankmatig nauwelijks het verschil horen tussen een Google Chromecast en de G2!

Kan ook bijna nooit het verschil horen wat voor USB kabel er tussen zit, een printer kabel of een Audioquest Carbon.

Ik ook niet, wordt ook wel bevestigd oa. door onderstaande link
https://www.alpha-audio.nl/2011/06/de-usb-kabelmythe/

Verschillen in DAC's hoor ik zeker, maar de digitale bron ervoor wordt heel moeilijk.
Wadia di322 dac | 2xWadia a340 mono | Furutech bekabeling | LG Oled C7 | McIntosh C47 pre-amp | Piega Classic 40.2 speakers | Sennheiser HD660S

simonp

Quote from: Angus on April 15, 2018, 14:27:16
Ik ook niet, wordt ook wel bevestigd oa. door onderstaande link
https://www.alpha-audio.nl/2011/06/de-usb-kabelmythe/

Verschillen in DAC's hoor ik zeker, maar de digitale bron ervoor wordt heel moeilijk.

De link van Alpha audio is oud, ik vraag me af of dit nog steeds zijn mening is.
Verschillen in de digitale bron zijn ook goed hoorbaar, via usb aangesloten zijn er zeker verschillen te horen. Ook hier geldt de zwakste schakel natuurlijk.
De G2 is een mooie streamer, ik heb m ooit vergeleken met de sotm sms200 ultra.
Kii Three / Kii Control /  Phasure Lush 2 / Uptone Iso Regen / Sonore Ultrarendu met Uptone lps-1.2 / Etherregen / PC met Roon Rock Farad super 3

SlowhandEJ

Ik lees in de topic dat er weinig verschillen worden geconstateerd bij gebruik van de Aries G2 in vergelijking met andere streamers. Ik heb sind 3 dagen de Aries G1 op proef staan. Beluister deze via de DAC van mij Hegel H360 versterker. Hiervoor had ik de bleusound Node 2 digitaal aangesloten op de DAC van de Hegel. Koud uit de doos was de Aries G1 duidelijk beter dan de bleusound. En dat ging niet om details maar vooral de natuurlijk sound was veel beter. Ik speel regelmatig klassieke en ga ook naar concerten. De Aries G1 geeft klassiek zo weer dat ik met plezier de muziek beluister. Feest van herkenning. Met de bleusound zette ik na 10 minuten een lekker klinkende pop/bleus of jazz cd op omdat de klassieke muziek er niet uit kwam. Tip ga vooral lekker luisteren maar de 1500 euro upgrade is het dubbel en dwars waard in MIJN beleving.
Hegel H360, Auralic Aries G1, RME ADI-2 DAC FS, Dynaudio Contour 60

Angus

Bedankt voor je bevindingen, veel plezier met je G1, mooi apparaat.
Ik heb sinds kort een NAD C658, ook nu hoor ik vrijwel geen verschil met mijn op audio gerichte PC + dac. Maar het maakt wel wat andere apparaten bij mij overbodig. Dirac moet ik ook nog proberen.
Wadia di322 dac | 2xWadia a340 mono | Furutech bekabeling | LG Oled C7 | McIntosh C47 pre-amp | Piega Classic 40.2 speakers | Sennheiser HD660S