Britse apparatuur

Started by Rowdy, March 13, 2018, 12:42:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dura

Mijn Harbethjes zijn de beste speakers die ik ooit heb gehad, toen ik nog CDPs had vond ik de Rega  Apollo de best klinkende, daarna de Rega Dac. En als ik ooit afstap van dat direct digital dat ik nu heb, ga ik zeker Naim proberen.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

Brammus

#26
Op dit moment staat hier een Arcam irDAC via een Musical Fidelity A5 op  Wilson Benesch Arc's te spelen met Chord bekabeling.

Erg tevreden mee [emoji4][emoji7]

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

vtuinen

Begonnen met een NAD 3020 en Mission 761 luidsprekers. Daarna overgestapt naar een ARCAM set met (oeps) Deense luidspreker set, kort uitstapje gehad naar NAIM, maar beviel niet. Nu behoudens een bluray speler en een BK sub, alles Meridian (G61R - DSP 5K - DSP 33)
Equipment check my avatar

Htdre

Quote from: FWK on March 18, 2018, 17:42:40
Hier ook Britse apparatuur, deels in ieder geval, Arcam SR 250 receivere met de Linn Akurate, voor mij in ieder geval een lekkere combinatie op de Dynaudio's.  :pompom:
Mag ik vragen waarom de Linn op de SR? De SR zelf heeft toch ook al streaming functies? Of minder uitgebreid?

blue-eyes

Quote from: Htdre on March 21, 2018, 06:52:17
Mag ik vragen waarom de Linn op de SR? De SR zelf heeft toch ook al streaming functies? Of minder uitgebreid?

Alle auto's zijn in basis gelijk. Maar toch is de ene auto beter of veel beter dan de ander. Of minder. Zo ook in audioland. De Acram kan streamen, de Linn ook.


De Linn Akurate is een totaal andere league dan de standaard voorziening van Arcam.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

FWK

Quote from: Htdre on March 21, 2018, 06:52:17
Mag ik vragen waarom de Linn op de SR? De SR zelf heeft toch ook al streaming functies? Of minder uitgebreid?

Ongetwijfeld heet de SR 250 dezelfde streaming functies, de Linn had ik echter al en de dac van de Linn klinkt net even wat beter dan die van de SR250. Is altijd een persoonlijke mening uiteraard.
Arcam SR 250- Arcam PA240 eindversterker - Arcam DV137 - Dynaudio Contour 1.4s le- REL t5i subwoofer - Linn Akurate ds - Ocos - Audioquest en Grimm bekabeling-QNAP NAS

blue-eyes

Quote from: FWK on March 21, 2018, 08:36:17
Ongetwijfeld heet de SR 250 dezelfde streaming functies, de Linn had ik echter al en de dac van de Linn klinkt net even wat beter dan die van de SR250. Is altijd een persoonlijke mening uiteraard.

Als de Linn  N E T  I E T S  beter is..... Dan is het het geld niet waard ! Een Linn Akurate DS kost denk ik 5k nieuw?

Ik hoor echt wel iets meer dan net iets beter. Maar zoals je zegt, eigen oren, eigen mening :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Htdre

Quote from: FWK on March 21, 2018, 08:36:17
Ongetwijfeld heet de SR 250 dezelfde streaming functies, de Linn had ik echter al en de dac van de Linn klinkt net even wat beter dan die van de SR250. Is altijd een persoonlijke mening uiteraard.

Duidelijk. Dankjewel

mradem

Hier ook Linn Majik DSM en Harbeth. En er is een Akurate 2200 onderweg. Enig vreemde eend is de Velodyne sub ;D .

FWK

Quote from: Blue-Eyes on March 21, 2018, 10:21:05
Als de Linn  N E T  I E T S  beter is..... Dan is het het geld niet waard ! Een Linn Akurate DS kost denk ik 5k nieuw?

Ik hoor echt wel iets meer dan net iets beter. Maar zoals je zegt, eigen oren, eigen mening :)

Nou "iets"beter was inderdaad wat gechargeerd, de weergave is voor mij wel aanzienijk beter. Dit staat los van het, inderdaad aanzienlijke aankoopbedrag van de Linn Akurate, ook 2e hands nog behoorlijk aan de prijs moet ik zeggen ;)
Arcam SR 250- Arcam PA240 eindversterker - Arcam DV137 - Dynaudio Contour 1.4s le- REL t5i subwoofer - Linn Akurate ds - Ocos - Audioquest en Grimm bekabeling-QNAP NAS

Multi-Region

Quote from: Mitch-- on March 19, 2018, 17:09:37
In de nabije toekomst ook alles vanuit de UK, compleet Linn :)
En straks na BREXIT invoerrechten op Britse apparatuur en reservedelen?

Dr.Bedlo

Linn...gelijk aan geeuw en boaring.heb laatst nog naar linn geluisterd van ongeveer 40.k viel in slaap.
Quad vintage.

eddy135

Fijn voor je!

Ieder z'n mening...
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Dr.Bedlo

Quote from: eddy135 on March 21, 2018, 18:43:47
Fijn voor je!

Ieder z'n mening...

Nee geen mening een feit.
Quad vintage.

op eigen verzoek verwijderd.

Hahahahahahahahahahaha....

Htdre

Quote from: fred19633 on March 21, 2018, 18:18:46
Linn...gelijk aan geeuw en boaring.heb laatst nog naar linn geluisterd van ongeveer 40.k viel in slaap.

Dat komt vast omdat je zo vermoeid was van het gedoe met je naimapparatuur :-) bij linn kun je ontspannen en weet je dat het blijft werken en ge-update wordt :-)

Okee back on topic :-) zelf NAD tannoy gehad. Erg mooi geluid jammer dat de NAD vaker bij de importeur stond dan dat ie het deed (medio 2000) toen luxman tannoy

Dr.Bedlo

Quote from: Htdre on March 21, 2018, 19:31:28
Dat komt vast omdat je zo vermoeid was van het gedoe met je naimapparatuur :-) bij linn kun je ontspannen en weet je dat het blijft werken en ge-update wordt :-)



Dat jij er geen verstand van hebt en daardoor Naim niet aan de praat krijgt en daardoor genoegen moet nemen met minder daar kan ik weinig aan doen.
Quad vintage.

Htdre

Dacht dat jij problemen had. Was vast iemand anders dan.
Veel plezier hoor met je Naim :headbanging:

henkt1

Quote from: fred19633 on March 21, 2018, 19:40:51
Dat jij er geen verstand van hebt en daardoor Naim niet aan de praat krijgt en daardoor genoegen moet nemen met minder daar kan ik weinig aan doen.

He Fred,

Gisteren een slechte dag gehad?
Te weinig slaap?

Groet,

Henk
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

Siddartha

Nee, dit is de standaard modus [emoji23]
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Dr.Bedlo

Ach..je moet de mensen toch een beetje tegen zichzelf in bescherming nemen.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Quote from: Siddartha on March 22, 2018, 19:37:16
Nee, dit is de standaard modus [emoji23]
grappig iemand die voor een ander antwoord.
Quad vintage.

Maro

Als Fred echt beter zou willen en Engels blijven...Meridian. :pompom:  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Rowdy

#48
Mijn eerste kennismaking met Britse apparatuur was in 1996, ik woonde in Hoogezand. Een voormalig collega had het volgende:
- voor- en eindversterker combinatie van Naim (jaartal 1988)
- voor- en eindversterker combinatie, zelfbouw na ontwerp van Radio Bulletin
- luidsprekers van Naim (vloerstaanders), stonden tegen de muur
- luidsprekerkabels van Naim
- platenspeler, merk weet ik niet meer

De mooiste combinatie was de zelfbouw voorversterker en de Naim eindversterker.
We luisterden naar een LP van Neil Young, het geluidsbeeld was 3 dimensionaal. Kon Neil Young in gedachten een hand geven, zo dicht stond hij bij mij te zingen.

Bij de andere combinatie's had ik dat niet. Het geluidsbeeld was meer plat.

Het mooie van Naim, maar ook andere Britse merken is de afwerking aan de binnenkant. Het ziet er opgeruimd uit. Bij Japanse merken zie ik dat niet altijd.

carlo

Hier bijna 20 jaar Meridian apparatuur en sinds een paar jaar de Musical Fidelity KW 500... en beide merken gecombineerd met Duitse luidsprekers...klinkt super!
Meridian 502/557/504/506.24, Adam column mk III,audio physic tempo VI, Musical Fidelity KW500, Marantz SA11 3, Densen B420+, Technics SL1210MKII met Grado platinum wood element in luisterruimte
Pioneer LX800, Dynaudio focus 50 in de woonkamer