Harde schijf niet meer zichtbaar

Started by W.Otter, March 12, 2018, 12:49:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

W.Otter

Ik heb een 2TB harde schijf uit mijn synology vervangen voor een grotere schijf maar nu wil ik de 2TB harde schijf als externe schijf gebruiken en is niet meer te verkennen.

Ik heb de schijf proberen te formatteren in zowel windows als opdrachtprompt als verschillende freeware programmas maar niets helpt. In opdrachtprompt kom ik nog het verste, daar herkent ie de schijf nog maar is er geen partitie of volume te maken-selecteren om de schijf te formatteren.

volgens mij staat de schijf in MBR.

er zit wel een raar geluidje bij het opstarten van de schijf. Is ie dan toch gewoon kapot?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Hanky Panky

Probeer eens een andere kabel of een andere SATA poort in je pc.

Staat er voldoende prik op de voedingskabel? Harde schijven die niet voldoende stroom krijgen tikken ook en starten niet.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Martinus

als je van staand (syno) naar liggend gaat, wil die nog wel eens tikken.

via device manager al eens op refresh gedrukt?


............

W.Otter

Quote from: Hanky Panky on March 12, 2018, 12:51:32
Probeer eens een andere kabel of een andere SATA poort in je pc.

Staat er voldoende prik op de voedingskabel? Harde schijven die niet voldoende stroom krijgen tikken ook en starten niet.
de schijf zit nu in een aparte behuizing met usb 3.0 ik heb deze ook al op 2.0 en direct op sata gehad. de behuizing heeft stroom van een adapter. het is een hoogtonige piep en gaat daarna ook weer uit.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Quote from: Martinus on March 12, 2018, 14:07:14
als je van staand (syno) naar liggend gaat, wil die nog wel eens tikken.

via device manager al eens op refresh gedrukt?
apparaatbeheer bedoel je?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Quote from: Hanky Panky on March 12, 2018, 12:51:32
Probeer eens een andere kabel of een andere SATA poort in je pc.

Staat er voldoende prik op de voedingskabel? Harde schijven die niet voldoende stroom krijgen tikken ook en starten niet.

daarbij lijkt de schijf op proberen te starten maar na 5 keer proberen schakelt ie zichzelf uit
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

ik krijg code 38

er staat nog een stuurprogramma op (synology dus) ik heb deze in de synology teruggezet maar ben bang dat ik door het formatteren in CMD de schijf onherkenbaar heb gemaakt.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Hanky Panky

En als je nu de schijf in je pc direct op een SATA poort en een interne stroomkabel direct op de pc voeding hangt ? Dus alle andere apparaten/stroom bronnen bypasst ?

Ik had namelijk een usb hdd en als die niet op 2 usb poorten tegelijk werd aangesloten met een meegeleverde Y-kabel dan staat hij alleen maar hard te tikken en gebeurt er verder niets. Vandaar mijn opmerking.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

W.Otter

Quote from: Hanky Panky on March 12, 2018, 14:48:56
En als je nu de schijf in je pc direct op een SATA poort en een interne stroomkabel direct op de pc voeding hangt ? Dus alle andere apparaten/stroom bronnen bypasst ?

Ik had namelijk een usb hdd en als die niet op 2 usb poorten tegelijk werd aangesloten met een meegeleverde Y-kabel dan staat hij alleen maar hard te tikken en gebeurt er verder niets. Vandaar mijn opmerking.

nee dat lijkt me stug, dit is een externe behuizing met eigen adapter. ik heb ook geen mogelijkheid tot stroom aftappen in de vorm van een molex daar het op een laptop wordt gedraaid. het heeft dus te maken met die code 38 waarbij er nog een deel van het stuurprogramma is geladen op de schijf. ik wil gewoon de schijf wissen maar geen enkel programma herkent de schijf of kan er een partitie op maken.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Hanky Panky

Quote from: W.Otter on March 12, 2018, 14:54:13
nee dat lijkt me stug, dit is een externe behuizing met eigen adapter. ik heb ook geen mogelijkheid tot stroom aftappen in de vorm van een molex daar het op een laptop wordt gedraaid. het heeft dus te maken met die code 38 waarbij er nog een deel van het stuurprogramma is geladen op de schijf. ik wil gewoon de schijf wissen maar geen enkel programma herkent de schijf of kan er een partitie op maken.

Aha, ik dacht dat je een 'echte' pc had in een kast.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

denoontje

Heb je de schijf met behuizing al eens aan de nas gehangen en dan weer geformateerd?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

W.Otter

Quote from: denoontje on March 13, 2018, 07:02:25
Heb je de schijf met behuizing al eens aan de nas gehangen en dan weer geformateerd?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ja allemaal geprobeerd. Inmiddels ook de prullenbak in, mocht ik er nog langer mee bezig zijn had ik al een nieuwe kunnen kopen ;) ik denk gewoon gecrashed.. die rare geluiden zijn hardwarematig

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF