Mooie vloerstaanders

Started by w.f.korf, March 11, 2018, 18:56:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

w.f.korf

Hallo

Hier een paar foto's van mijn speakers.
Je zou kunnen zeggen dat het de opvolgers zijn van de HT7 Bazuinen maar eigenlijk ook weer niet omdat we ze ontwikkeld hebben met andere type units.

   





Willem

w.f.korf

Oh ik zie geen foto's  >:( dan maar even zo

mr.crash

ziet er strak uit!!
Heb je ook foto's van het
project zelf ? ( de bouw )
Dat vind ik altijd leuk om te zien.

Grt Han
...Naam luisterruimte / HT..
.........TAKE FIVE...............

w.f.korf

Hallo Han

Ik ben mijn foto's van de bouw bijna allemaal kwijt geraakt maar hier een paar die ik nog kon vinden.
Ik ben bezig om de kasten aan te passen en daar zal ik wel een foto serie van maken.

tdbakker

Dag Willem ,
Welkom op het Forum :clapping:
Groeten Teun
Stereo:Xanadu HRS22YH//Cambridge Audio Edge NQ en W//Roon.
HT:Anthem MRX520//Rythmik E15//Xanadu Center HRC1 en Xanadu Rears//Sony KD-65AF8//Zidoo Z1000

Roksan

 Mooi gebouwd!

Scan Speak in mid - hoog en Seas in het laag?
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

mr.crash

bedankt voor de foto's.

Han
...Naam luisterruimte / HT..
.........TAKE FIVE...............

Bobbyklus

Is het voorpaneel uit één blok hout gefreesd?  Werkelijk zeer mooi gedaan, das geen amateurwerk meer, petje af.
Groet, Bob
JOB 250, Lindemann 858, AAZ Reference Flow mk2, Metrum Adagio,April Music Eximus dp-1, B&W nautilus, JBL4312A, Gamut M7

dre73

Netjes hoor! 8)
Heb je de 18w als mid?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

w.f.korf

Hallo


Hier nog even een uitleg van de speaker, het is inderdaad Scan Speak Illuminator voor het hoog en midden en Seas voor het laag, samengebouwd in een  80 literkast.
Mijn vriend en ik zijn eind 2012 begonnen met het uitzoeken van speakers voor ons systeem, voor het laag waren we vrij snel klaar met de seas maar voor het midden was een aardige zoektocht, we hebben verschillende types en merken uitgeprobeerd voor we de Scan speak vonden.
Het zijn vrij prijzige speakers maar ze zijn het waard.
We hebben toen een proef kast gemaakt van 120 liter en de zijn begonnen met het ontwerp van het filter, ondertussen waren we ook bezig met het ontwerp van de kast en het uiterlijk.
Dit heeft ook wel een jaartje geduurd voor we een definitief ontwerp hadden, ik vond persoonlijk de 120 liter te groot voor mij (mijn vrouw speelt hierin ook een grote rol) en ben terug gegaan naar 80 liter. gelukkig had Seas een kleiner type speaker die paste in de 80 liter kast.
Om een bedrijf te vinden die het freeswerk voor hun rekening zouden nemen was op zich ook een hele klus, het is toch wel een een dure optie maar zeker de moeite waard, het ziet er heel goed uit. 
Het front is 10 cm dik om de schuine kanten te kunnen frezen, op de foto is goed te zien hoe we dit hebben opgebouwd namelijk uit twee planken van 18 mm met daarop haaks plankjes gelijmd om aan de dikte van 10 cm te komen.
toen de kasten gereed waren zijn we verder gegaan met het filter, hier hebben we ruim de tijd voor genomen om het te optimaliseren, als we weer iets hadden veranderd werd het eerst weer uitgebreid beluisterd. En een zomerstop van een maandje of vier was ook geen uitzondering, we hadden alle tijd.
Op het moment zitten we te wachten op de laatste nieuwe onderdelen voor het filter en dan kan het verhuizen naar de binnenkant van de kast.
Maar het is en blijft een hobby dus je weet maar nooit wat de toekomst brengt.
Ook doe ik even er een foto bij van de motor die de boxen aanstuurt.

Willem


Richi

Fraai gedaan hoor! Een echt unieke luidspreker.  O0
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

solitaire

Hinterm Horizont geht's weiter.

Bobbyklus

Behalve een lust voor het oog, ook voor het oor vermoed ik zo, jullie zijn niet over één nacht ijs gegaan. Het blijft een hobby zeg je, maar zeker een hobby die steeds leuker wordt naarmate je de zaken serieuzer aanpakt.

Bob
JOB 250, Lindemann 858, AAZ Reference Flow mk2, Metrum Adagio,April Music Eximus dp-1, B&W nautilus, JBL4312A, Gamut M7

Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

minplus

Mooie speakers  :inlove: maar ik zou die motor eens oppoetsen en de olie verversen want ik zie een zwart blok met een borrelglaasje dat er voor hangt.
Of zo.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

w.f.korf

 :eh:  Welke motor??? Zwart blok???

Bobbyklus

Waarschijnlijk zelf iets te diep in het borrelglaasje gekeken..
JOB 250, Lindemann 858, AAZ Reference Flow mk2, Metrum Adagio,April Music Eximus dp-1, B&W nautilus, JBL4312A, Gamut M7

Danakin

Mooie speakers. Ik ben nog steeds erg tevreden met mijn bazuinen en oktaven.
Versterking: denon avr-x3600h, emotiva xpa gen3, Blu-ray: Panasonic BD85, Mediaspeler: Nvidia Shield, TV: lg oled, Decoder: Arcadyan van Telfor,
Luidsprekers voor (incl. center): HT7 Bazuinen Luidsprekers achter: HT7 Oktaven, Subwoofer: Klipsch r-112sw (2x), bekabeling: Van den Hul en Monster