Hoofdtelefoonversterker van meerwaarde ?

Started by Xander32, March 10, 2018, 13:01:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xander32

#75
... een Mojo blijkt op technisch vlak geen gekke match ... Ja, daar is al enigszins een overtuiging en voorkeur aan het ontstaan.
Overtuiging; dat de P9 baat zal hebben bij een versterker, en een voorkeur voor Chord, waarbij ik mij afvraag of ik gelukkig zal worden met een Mojo, wetende dat een Hugo weer een stap verder gaat.

Maar dat is het 'vervelende' met deze hobby; er is altijd 'beter voor meer'...

Daarnaast ook nog steeds interesse voor andere alternatieven, waaronder die van Burson, al zet ik vraagtekens bij de Play betreft diens ingangen; volgens mij enkel usb-in en dan gaat die afvallen daar mijn bron (Node 2) geen usb out bezit.


Quote from: solitaire on March 23, 2018, 11:43:31
https://www.headphonesty.com/headphone-power-calculator/

leuk om even mee te pielen ?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

pameijer

Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Xander32

Nja, ik ga sowieso een hoofdtelefoonversterker aanschaffen. Maar dat heeft geen haast en ook hier is zoveel moois te koop, in even zoveel verschillende prijsklassen. Het max budget wat ik er aan uit wil geven heb ik wel helder, zijnde €600, voor dat geld heb je een leuke versterker, maar ook reeds voor de helft van dat geld (of nog minder) ...


Quote from: pameijer on April  2, 2018, 15:39:06
Nog ontwikkelingen Sander?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Koop nu gewoon die SPL. Ga je echt geen spijt van krijgen. Die knopjes hoef je namelijk niet te gebruiken, maar mag.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

pameijer

Koop nu gewoon die Superlux HA3D. Ga je echt geen spijt van krijgen. Die extra uitgangen hoef je namelijk niet te gebruiken, maar mag.  :D
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Interficior

Quote from: pameijer on April  2, 2018, 19:07:49
Koop nu gewoon die Superlux HA3D. Ga je echt geen spijt van krijgen. Die extra uitgangen hoef je namelijk niet te gebruiken, maar mag.  :D
Niet iedereen wordt blij van 200 ohm uitgangsimpedantie. ;D
Take it or lease it

Xander32

... jullie eigen voorkeuren zijn nu iig helder 🤓
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

PorscheHD

Teac retour. Heb een Schiit stapeltje kunnen vinden tweedehands! Very happy  ^-^

Vergelijkend was de TEAC trouwens lang niet slecht!

PorscheHD

Waarom is de Marantz HD DAC niks voor je?

Xander32

... heb ik dat ergens dan aangegeven  ???  ?  Die past iig wel mooi bij de rest van mijn spulletjes.

Quote from: PorscheHD on May  1, 2018, 22:37:36
Waarom is de Marantz HD DAC niks voor je?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

PorscheHD

#85
Haha ik wist niet zeker of ik het eerder had aangeven.

Hoe dan ook. Heb er 1 2 zelfs haha gehad en die is tot 600ohm krachtig genoeg. En remote en gewoon heel mooi en zwaar gebouwd. Toen poosje met de P7 gebruikt en dat klonk super.

Ga nu voor derde keer weer 1 kopen vant weekend. Die ga ik met de Sennheiser HD660s gebruiken.

Xander32

Het stapeltje Schiit gaat weer de deur uit?

Quote from: PorscheHD on May  2, 2018, 12:33:44
Haha ik wist niet zeker of ik het eerder had aangeven.

Hoe dan ook. Heb er 1 2 zelfs haha gehad en die is tot 600ohm krachtig genoeg. En remote en gewoon heel mooi en zwaar gebouwd. Toen poosje met de P7 gebruikt en dat klonk super.

Ga nu voor derde keer weer 1 kopen vant weekend. Die ga ik met de Sennheiser HD660s gebruiken.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

PorscheHD

Ja wou toch wat met remote hebben en de Yamaha App beviel me niet zo. En ja..... Oude liefde soms moet je wat fouten maken voor je de goede keus kan maken  :clapping:

En het kwam op mn pad voor een nette prijs.

PorscheHD

Kweet een zilvere zgan HD DAC bij een officiele Marantz Dealer voor je ;) 400,-

Xander32

Dank voor de tip  :thumbs-up:, maar zilver gaat zo afsteken teken alle overige zwarte componenten  :-\

Quote from: PorscheHD on May 25, 2018, 15:00:02
Kweet een zilvere zgan HD DAC bij een officiele Marantz Dealer voor je ;) 400,-
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

PorscheHD

Dan neem ik de zilvere en krijg jij mijn zwarte voor 350,- ;)

Xander32




... onderwijl kan ik het beamen; een hoofdtelefoonversterker (3x woordwaarde) is van meerwaarde.

Quote from: Xander32 on March 23, 2018, 12:17:02
... een Mojo blijkt op technisch vlak geen gekke match ... Ja, daar is al enigszins een overtuiging en voorkeur aan het ontstaan.
Overtuiging; dat de P9 baat zal hebben bij een versterker, en een voorkeur voor Chord, waarbij ik mij afvraag of ik gelukkig zal worden met een Mojo, wetende dat een Hugo weer een stap verder gaat.

Maar dat is het 'vervelende' met deze hobby; er is altijd 'beter voor meer'...

Daarnaast ook nog steeds interesse voor andere alternatieven, waaronder die van Burson, al zet ik vraagtekens bij de Play betreft diens ingangen; volgens mij enkel usb-in en dan gaat die afvallen daar mijn bron (Node 2) geen usb out bezit.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

PorscheHD

En ik zit hier maar zonder  :P

Eerste impressies??

Xander32

#93
Vannacht een tijdje geluisterd, het was toch te warm om te slapen  ;D
De P9 klinkt over de Marantz dac/versterker duidelijk strakker, droger en gedetailleerder dan over die van de Node. Dat doet het ietwat donkere karakter van de P9 goed  :thumbs-up:. Ik ben er blij mee, ook hoe die zich optisch in de set voegt.

Quote from: PorscheHD on May 27, 2018, 12:21:16
En ik zit hier maar zonder  :P

Eerste impressies??
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

PorscheHD

Kijk das nice!

P9 wil ik ook nog x hebben.....

Xander32

Jij de komende dagen nog sterkte zo zonder de muziek  :).
De P9 is relatief voordelig via ING Rentepunten te verkrijgen (< €500); je kent vast wel iemand die bij de ING bankiert, wellicht kan je die veleiden.


Quote from: PorscheHD on May 27, 2018, 20:28:30
Kijk das nice!

P9 wil ik ook nog x hebben.....
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Aan het genieten van muziek via de P9. De hoofdtelefoonversterker heeft net dat beetje extra pit gebracht wat de 🎧 wel kan gebruiken. Het geheel klinkt heerlijk kleurrijk, gedetailleerd en dynamisch.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

rassama

Ik heb even de P9 gehad en hoewel deze echt makkelijk aan te sturen is door bv. een telefoon hielp een amp zeker. De Marantz is een prachtig ding om te zien, net zoals de P9 trouwens. Veel plezier met die combi.

pameijer

Blijft toch altijd mooi hoe dat eigenlijk werkt bij ons .Mijn zoontje loopt thuis hier te genieten met een setje gratis in-ears, aangesloten op een bluetooth ontvangertje op batterij van €7 van AliExpress en streamt vanaf zijn gammele iPhone 3GS. Blij dat dat gastje van 7 is, lekker draadloos danst hij door het huis.

En wij groteren der aarde willen honderden of duizenden euro's uitgeven aan de kwaliteit van het geluid, terwijl als we eerlijk zijn het natuurlijk veel meer gaat om de kwaliteit van de muziek. Is geen kritiek hoor! Ik ben net zo met mijn mooie setje. Meer een constatering  :P
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Xander32

Mooi dat jouw zoontje danst, op muziek, zonder pillen  ::) en middels electronica van een paar centen. Het gaat bij hem puur om de muziek. Het voorts 'moeten'  bewegen zit in de mens ingebakken. Daarvoor is muziek ook bedoelt.

Bij ons wat minder pure volwassenen komen er voorts weer allerlei randzaken bij kijken. Onderdeel van de hobby zeggen we dan 😏.

Quote from: pameijer on June  3, 2018, 21:21:22
Blijft toch altijd mooi hoe dat eigenlijk werkt bij ons .Mijn zoontje loopt thuis hier te genieten met een setje gratis in-ears, aangesloten op een bluetooth ontvangertje op batterij van €7 van AliExpress en streamt vanaf zijn gammele iPhone 3GS. Blij dat dat gastje van 7 is, lekker draadloos danst hij door het huis.

En wij groteren der aarde willen honderden of duizenden euro's uitgeven aan de kwaliteit van het geluid, terwijl als we eerlijk zijn het natuurlijk veel meer gaat om de kwaliteit van de muziek. Is geen kritiek hoor! Ik ben net zo met mijn mooie setje. Meer een constatering  :P
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT