Hoofdtelefoonversterker van meerwaarde ?

Started by Xander32, March 10, 2018, 13:01:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PorscheHD

Zojuist bij WifiMedia in de aanbieding een TEAC UD-301 besteld! 299 inplaats van 499. Misschien ook wat voor jou?

H&C Hifi

#26
Quote from: PorscheHD on March 12, 2018, 13:19:42
TEAC UD-301 besteld! 299 inplaats van 499.

Klopt, dat toestel is end of life en word nu gedumpt.

De Chord Mojo is een fraaier klinkend apparaatje maar ziet er minder gelikt uit dan de Teac  ;)

PorscheHD

Ook wat duurder geloof ik en had meerdere ingangen nodig. En end of life is alleen maar goed voor de prijs 😂

Xander32

Thx voor het meedenken, voor de tip.

Quote from: PorscheHD on March 12, 2018, 13:19:42
Zojuist bij WifiMedia in de aanbieding een TEAC UD-301 besteld! 299 inplaats van 499. Misschien ook wat voor jou?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

De Mojo is een interessant apparaatje. Hetgeen ik echter niet helder krijg; hoe ik het volume kan instellen wanneer ik de Mojo puur als dac/hoofdtelefoonversterker in zet  ???

Quote from: HcHifi.nl on March 12, 2018, 16:13:58
Klopt, dat toestel is end of life en word nu gedumpt.

De Chord Mojo is een fraaier klinkend apparaatje maar ziet er minder gelikt uit dan de Teac  ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Roeland


chansig

SPL Phonitor Mini 585 euro...topper en nog mogelijkheden qua instellen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

Dus het volume is enkel in te stellen door de knoppen op het apparaat zelf?

Dat is voor mij waarschijnlijk een dealbreaker, want reuze onhandig daar waar de Mojo op 4 meter van de luisterplek staat.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Pjotr27

Heb je zulke lange kabels aam je hoofdtelefoon dan? Voor mij heeft een hoofdtelefoonversterker veel waarde en ik speel er ook mee. Vroeger had ik een Metrum Aurix, nu een buizenhoofdtelefoonversterker uit Indonesie.
Klinkt het veel beter? Wat mij betreft wel. Meer ruimte, meer dynamiek en vooral veel meer lucht.
Hierboven zijn een aantal tips genoemd maar er zijn er niet veel met remote...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Xander32

... een kabel van 5 meter maar liefst. Ik zit op zo'n 3 meter van de Node. Diens volume kan ik middels de app instellen, super handig.

Er zijn voorts maar weinig hoofdtelefoonversterkers met een afstandbediening, de Burson Play is daarop een uitzondering. Maar gaat gebruiksgemak boven geluidskwaliteit of hoeft dit überhaupt geen keuze te zijn (Burson Play)? De Chord - P9 schijnt een mooie combi te zijn, dat is daarmee toch een interessant apparaatje.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Roksan

#35
Marantz HD DAC-1 heeft een AB en is momenteel te koop voor rond de 599,- euro. Speelt ook erg fijn. ziet er in mijn ogen mooi uit en is heel degelijk gebouwd.
Of een Pioneer U-05. Speelt wat meer neutraal dan de Marantz.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

paaj

Als de Node de bron blijft, kun je dan niet nog steeds via de Bluesound app het volume digitaal regelen?
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

H&C Hifi

Quote from: Xander32 on March 12, 2018, 21:50:17
Dus het volume is enkel in te stellen door de knoppen op het apparaat zelf?

Dat is voor mij waarschijnlijk een dealbreaker, want reuze onhandig daar waar de Mojo op 4 meter van de luisterplek staat.

Ik zou dan eerder een lange digitale kabel gebruiken.. de mojo zo dicht mogelijk bij de hoofdtelefoon..
Ik denk zelf dat je de moo van zn plek trekt wanneer er 5meter snoer aan zit.

Xander32

Dan kan die van de shortlist af  ::)

Quote from: HcHifi.nl on March 13, 2018, 10:47:32
Ik zou dan eerder een lange digitale kabel gebruiken.. de mojo zo dicht mogelijk bij de hoofdtelefoon..
Ik denk zelf dat je de moo van zn plek trekt wanneer er 5meter snoer aan zit.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

H&C Hifi

Quote from: Xander32 on March 13, 2018, 11:24:55
Dan kan die van de shortlist af  ::)

haha, maar zoals gezegd liever een lange digitale kabel dan een jackkabel van 5meter...  ;)

Roeland

Quote from: HcHifi.nl on March 13, 2018, 12:14:30
haha, maar zoals gezegd liever een lange digitale kabel dan een jackkabel van 5meter...  ;)

Helemaal eens.

Koop dan een draadloze hoofdtelefoon met aptx hd

Xander32

No no, de huidige hoofdtelefoon is het vertrekpunt, het overige staat er enkel in dienst van.

Voorts is het een vereiste dat de versterker in het meubel komt te staan. Daar zijn opties genoeg waarmee  dat geen enkel probleem is.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

PorscheHD

#42
Hijs binnen en eerste indrukken zijn nice en nu al beter dan de interne versterker van de Marantz PM7005.

Gebruik hem nu met Tidal en dan via USB. Die Masters klinken zo lekker he!



Edit: duurdere versies van TEAC zijn er wel met remote geloof ik. Ik heb de HD DAC ook gehad van Marantz maar vond deze meer als de interne versterker van de PM7005 klinken. De TEAC die ik nu heb na 1 cd luisteren ervaar ik wel als wat prettiger.......

Xander32

Nice, mooi apparaat  :thumbs-up:. Veel luisterplezier.

Quote from: PorscheHD on March 13, 2018, 13:44:38
Hijs binnen en eerste indrukken zijn nice en nu al beter dan de interne versterker van de Marantz PM7005.

Gebruik hem nu met Tidal en dan via USB. Die Masters klinken zo lekker he!



Edit: duurdere versies van TEAC zijn er wel met remote geloof ik. Ik heb de HD DAC ook gehad van Marantz maar vond deze meer als de interne versterker van de PM7005 klinken. De TEAC die ik nu heb na 1 cd luisteren ervaar ik wel als wat prettiger.......
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... z'n grote broer de 501 wordt er overigens ook aangeboden voor een flink gereduceerde prijs.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Peter1961

#45
Hoofdtelefoon versterker is zeker van meerwaarde.
De solid state versterkers zijn populair maar denk eens aan een tube amp voor de hoofdtelefoon.
Darkvoice bv.
Deze Chinese versterkers zijn zonder meer goed al dan niet beter dan menig andere versterker en qua prijs niet te evenaren.
Neem bv de Darkvoice 336 voor zo,n 200 dollar en je hebt iets bijzonders in huis.
Perfect gebouwd met kwaliteit onderdelen waar menig duurdere fabrikanten het nakijken hebben.
Op massdrop nu een koopje en zeer veel waar voor zijn geld.
https://www.massdrop.com/buy/dark-voice-366se
Ik heb zelf al vele jaren de 339 welke weliswaar nu zo,n 700 euro moet kosten maar dan heb je echt een waanzinnig goede amp.
 

Xander32

Dank voor het delen van jouw ervaring Peter, top. Maar of een buizenversterker een goede match gaat geven met mijn hoofdtelefoon, vraag ik mij af  :unsure:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Nosferatu

Als mede-P9 bezitter kan ik alleen maar bevestigen dat er wel degelijk verschil is tussen verschillende (hoofdtelefoon) versterkers. Zelf gebruik ik hoofdtelefoons eigenlijk alleen maar on-the-go en heb 3 DAP's; een Apple iPod Video 80GB (dikke), Apple iPod Classic 160GB (dunne) en een Pioneer XDP-30R. Er is (minimaal) verschil hoorbaar tussen de 2 iPods met (voor mij) een lichte voorkeur voor de oudere Video maar de Pio speelt ze allebei weg. Veel 'krachtiger', 'directer', gedetailleerder. Over gebruiksgemak tussen de Appeltjes en Pio hebben we het niet, da's een ander verhaal.  :D

Sluit ik de P9 op m'n Denon amp aan is het weer anders. Zou het maar gewoon uitproberen en dan uitmaken of het de moeite waar is voor jou en welke 'sound' het beste bevalt.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Peter1961

#48
Quote from: Xander32 on March 14, 2018, 06:34:34
Dank voor het delen van jouw ervaring Peter, top. Maar of een buizenversterker een goede match gaat geven met mijn hoofdtelefoon, vraag ik mij af  :unsure:.
Ik zie dat jij een B & W P9 heeft en deze is 22 Ohm.
Tja, dat word inderdaad moeilijk maar is wel een fijne hoofdtelefoon die zeker met een goede amp. nog beter tot zijn recht komt.

Xander32

Dank voor het delen van jouw ervaringen. Het is nu eigenlijk goed zoals het is, maar wanneer ik lees dat het echt nòg beter kan, maakt mij dat nieuwsgierig. En alhoewel €500 voor mij ook serieus geld is, valt zo'n bedrag nog enigzins te overzien.

Quote from: Nosferatu on March 14, 2018, 09:14:12
Als mede-P9 bezitter kan ik alleen maar bevestigen dat er wel degelijk verschil is tussen verschillende (hoofdtelefoon) versterkers. Zelf gebruik ik hoofdtelefoons eigenlijk alleen maar on-the-go en heb 3 DAP's; een Apple iPod Video 80GB (dikke), Apple iPod Classic 160GB (dunne) en een Pioneer XDP-30R. Er is (minimaal) verschil hoorbaar tussen de 2 iPods met (voor mij) een lichte voorkeur voor de oudere Video maar de Pio speelt ze allebei weg. Veel 'krachtiger', 'directer', gedetailleerder. Over gebruiksgemak tussen de Appeltjes en Pio hebben we het niet, da's een ander verhaal.  :D

Sluit ik de P9 op m'n Denon amp aan is het weer anders. Zou het maar gewoon uitproberen en dan uitmaken of het de moeite waar is voor jou en welke 'sound' het beste bevalt.



Geen ge-U s.v.p.  ;).

Quote from: Peter1961 on March 14, 2018, 17:28:36
Ik zie dat u een B & W P9 heeft en deze is 22 Ohm.
Tja, dat word inderdaad moeilijk maar is wel een fijne hoofdtelefoon die zeker met een goede amp. nog beter tot zijn recht komt.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT