Hoofdtelefoonversterker van meerwaarde ?

Started by Xander32, March 10, 2018, 13:01:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xander32

Beste forumleden,

Nog pril, maar bijzonder positief, zijn mijn eerste ervaringen met mijn B&W P9 i.c.m. een Bluesound Node 2. Desondanks vraag ik mij af of het nog weer een stapje beter kan door het toevoegen van een versterker; wat zijn jullie ervaringen? En om richting te geven; een versterker tot z'on €500, minder is fijn. De Node 2 zal als bron dienen. Enne, daar de P9 een vol, ietwat warm klinkende hoofdtelefoon is, moet de versterker zeker niet diezelfde sounding hebben, maar veel meer neutraal.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT


bmateijsen

Zeker van meerwaarde! De Burson Play bijvoorbeeld. (binnenkort ook in onze webshop).

Xander32

Die had ik reeds gespot, een interessant concept :thumbs-up:.

Quote from: bmateijsen on March 10, 2018, 13:08:38
Zeker van meerwaarde! De Burson Play bijvoorbeeld. (binnenkort ook in onze webshop).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Maar wel erg goed....neem je hoofdtelefoon mee de 24e kan je luisteren.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

erik s.

#6
Een hoofdtelefoonversterker haalt nog wat meer uit je hoofdtelefoon dan dat een bron dat kan.
Onder de 500 euro kun je de Erzetich Bacillus thuis op demo krijgen.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

pameijer

Even een tegengeluid: ik denk dat je er geen klap mee opschiet en je je geld beter kunt uitgeven aan je vrouw.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Xander32

Alweer 't geld naar hare maje toe 😏

Quote from: pameijer on March 10, 2018, 20:18:27
Even een tegengeluid: ik denk dat je er geen klap mee opschiet en je je geld beter kunt uitgeven aan je vrouw.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

pameijer

Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

BernHardN

#10
Hoeft niet altijd uit te maken ligt er aan wat de impedantie (ohm) en de gevoeligheid (dB) van je HP is! dan kan je het uitrekenen. Vanaf zo'n 100 ohm kan je er een aanschaffen maar je kan ook testen als je de bron op 50-75% van het vollume zet en je heb nog goed en niet vervormd geluid heb je het niet nodig. als je ander geluid zoekt kan je investeren in een externe DAC of besteed het bedrag aan een andere HP!

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Xander32

Dank B, voor jouw uitleg.

De reacties zijn tot op heden wel heel divers, waarbij vooral de commerciële partijen aangeven dat het een positief verschil kan geven 🤔. Ik ga mij ook maar eens worstelen door het P9 topic op 't Head-Fi forum, daar zal vast ook e.e.a. staan over versterking i.c.m. deze hoofdtelefoon.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Roksan

Ik gebruik zelf een Ifi micro iDSD mijn Philips X2. Ik vind dat een erg fijne combi. De Philips heeft ook een iets warmere minder neutrale klank. Je kunt deze ook op een telefoon, tablet, pc of wat dan ook aansluit (heeft eigen ingebouwde DAC).
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Barbapappa

Interessant vraagstuk. Beste is toch zelf horen denk ik. Mocht je interesse hebben om het met een Matrix Audio M-Stage (1e generatie) te proberen heb ik er wel een te leen. Ik heb deze al een hele tijd staan maar heb vanwege andere prioriteiten nog geen bijpassende koptelefoon. Ik kan hem dus prima even missen.
Muziek

chansig

Ooit een voor mijn doen dure SPL versterker gehad. Dat was toch wel even andere koek. Ik had dat niet verwacht. Dat ding was nieuw 1500 euro als ik me niet vergis. Zou ergens ook wel raar zijn als die het dan niet beter doet dan bv mijn FIIO van 120 euro. Vervolgens een minder uitgebreide SPL gekocht en die klonk dan wel weer net zo goed als die van 1500.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

Thx voor het aanbod Bp 👍🏻.
Vooralsnog zal ik er geen gebruik van maken.

Quote from: Barbapappa on March 11, 2018, 10:38:29
Interessant vraagstuk. Beste is toch zelf horen denk ik. Mocht je interesse hebben om het met een Matrix Audio M-Stage (1e generatie) te proberen heb ik er wel een te leen. Ik heb deze al een hele tijd staan maar heb vanwege andere prioriteiten nog geen bijpassende koptelefoon. Ik kan hem dus prima even missen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Blijkt maar weer dat je enkel op basis van specs en prijs weinig zinnigs kan zeggen hoe e.e.a. uitpakt, zeker niet i.c.m. de eigenschappen van de hoofdtelefoon.

Quote from: chansig on March 11, 2018, 11:44:04
Ooit een voor mijn doen dure SPL versterker gehad. Dat was toch wel even andere koek. Ik had dat niet verwacht. Dat ding was nieuw 1500 euro als ik me niet vergis. Zou ergens ook wel raar zijn als die het dan niet beter doet dan bv mijn FIIO van 120 euro. Vervolgens een minder uitgebreide SPL gekocht en die klonk dan wel weer net zo goed als die van 1500.

Gr. Hans
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... hetgeen ik in het algemeen lees, is dat de P9 nog duidelijk een tandje, bijzet wanneer deze aan een goede dac/versterker hangt. De combi met Chord Mojo of Hugo kom ik meermaals tegen als een goede combi. Maar zeker die laatste is buiten mijn budget.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

PorscheHD

Ik ga persoonlijk met Shiit aan de gang als ik de Marantz ooit verkoop haha

Xander32

Schiit Jotumheim / Asgard maar zeker ook de Burson Play hebben mijn aandacht.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

PorscheHD

Asgard 2 met een dac heb ik in gedachten.

Xander32

Een meer dan redelijke dac zit er in mijn situatie reeds in de Node 2.
Naar welke dac gaat jouw aandacht dan uit, ook eentje van Schiit?

Quote from: PorscheHD on March 11, 2018, 15:49:59
Asgard 2 met een dac heb ik in gedachten.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

PorscheHD

Ja, Multibit. Is alleen niet op voorraad nu daar wacht ik eigenlijk een beetje op.......

Roeland

ignorance is bliss

Als je nu tevreden bent, zou ik geen actie ondernemen.

Meerwaarde; jazeker.

Maar wat jij mooi vind, kan niemand je vertellen.

Ik ben al vele hoofdtelefoons en versterkers verder.
De ene combinatie is mooier dan de andere en er is gewoon veel rommel te koop.
Veel leesplezier bij headfi.
Mijn tip ga ergens luisteren en beslis dan wat je mooi vind

Xander32

... ik ga t.z.t. iig een afspraak bij één van de sponsoren in Hilversum maken  :music:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT