kef LS50 wireless vraag

Started by audio_stabilo, March 9, 2018, 20:36:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audio_stabilo

Hallo.


Ik durf het bijna niet te zeggen voor de mensen hier... maar ik heb de kef ls50 wireless gekocht. Klinken erg mooi.
Toch een vraag... als ik op harder volume luister met bijvoorbeeld dance muziek wordt het laag minder. Doe ik het volume iets zachter komt het laag terug. Is dit een protectie van de kef? Ik heb de kef ls50 passie ook gehad en die leken qua laag meer te kunnen verdragen.

Ik heb in reviews hier ook niks over kunnen lezen.

Iemand die dit ook heeft?

Gr

Robert

W.Otter

Ligt aan het vermogen van de interne versterking t.o.v. de 'gewone' LS50 die sap krijgt van een versterker naar keuze.
De ingebouwde versterkers zullen op een gegeven moment wel op hun max zitten en dat hoor je voornamelijk in het laag daar die frequentie het meeste verbruikt.



Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Deleted User

En daarom zijn kleine wireless luidsprekers nog lang niet volwassen.

Ik mag aannemen dat je de luidsprekers uitgebreid in alle omstandigheden hebt kunnen beluisteren voor de aankoop....

fasteddie

Quote from: jazzman on March  9, 2018, 20:54:22
En daarom zijn kleine wireless luidsprekers nog lang niet volwassen.

Ik mag aannemen dat je de luidsprekers uitgebreid in alle omstandigheden hebt kunnen beluisteren voor de aankoop....

UH?

audio_stabilo

Oja... klinkt nu of het k.. dingen zijn

Deleted User

https://www.hifi.nl/artikel/25053/Wat-voor-impact-heeft-Bluetooth-op-audiokwaliteit.html

Er is dus verlies in audiokwaliteit, met een beetje goochelen had je geld kunnen besparen...

Roksan

Quote from: jazzman on March 10, 2018, 09:06:35
https://www.hifi.nl/artikel/25053/Wat-voor-impact-heeft-Bluetooth-op-audiokwaliteit.html

Er is dus verlies in audiokwaliteit, met een beetje goochelen had je geld kunnen besparen...

Maar zo worden ze dan ook aangestuurd?
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Deleted User

Dat staat er niet bij zijn verhaal. Je kunt met instellingen veel doen, wellicht dat er iets niet juist staat ingesteld.

(-6dB) gemeten bij 85dB/1m
40Hz – 47kHz (Meer bas)
43Hz – 47kHz (Standaard)
46Hz – 47kHz (Minder bas)
Afhankelijk van de luidsprekerinstellingen

Zie http://nl.kef.com/ls50-wireless

Sirius666

#8
Quote from: jazzman on March  9, 2018, 20:54:22
En daarom zijn kleine wireless luidsprekers nog lang niet volwassen.

Ik mag aannemen dat je de luidsprekers uitgebreid in alle omstandigheden hebt kunnen beluisteren voor de aankoop....

Rare reactie. Wat dacht je van aanvullen met een subwoofer?

Quote from: jazzman on March 10, 2018, 09:06:35
https://www.hifi.nl/artikel/25053/Wat-voor-impact-heeft-Bluetooth-op-audiokwaliteit.html

Er is dus verlies in audiokwaliteit, met een beetje goochelen had je geld kunnen besparen...

Idem.

Quote from: audiogek on March 10, 2018, 08:54:29
Oja... klinkt nu of het k.. dingen zijn

Niks van aantrekken.


Deleted User

Quote from: Sirius666 on March 10, 2018, 10:42:27
Rare reactie. Wat dacht je van aanvullen met een subwoofer?

Even kijken.... 2.299,00 euries is de advies prijs, dan mag je toch wel wat verwachten. Iedereen weet dat bedraad via aparte versterker nog vaak beter en een betere prijs kwaliteits verhouding heeft, dus zo raar is de reactie niet.

Maar goed ieder zijn cup of tea...

Sopper

Sirius heeft gelijk; er wordt vaak onbegrijpelijk (negatief) gereageerd op Audiogek.
Volgens mij is Robert gewoon een, net als velen, een liefhebber van uitproberen van hifi-apparatuur en stelt hij een normale vraag over zijn bevindingen van zijn nieuwe aanwinst.

Kon hij het van tevoren weten? Ja misschien..
Maakt het wat uit? Nee...
Kan iemand hem helpen het te begrijpen en met instellingen misschien beter te krijgen? Vast...
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

JGvH

@audiogek wat is de reden dat je voor de kef wireless hebt gekozen? Ik verander net als jij ook vaak en speel nu via edifier s350db een sub/sat systeem met analoge en digitale aansluitingen dit systeem kost €299 en klinkt in mijn oren zeer goed. Heeft in theorie beriek van 40-20.000hz. Hoog en laag zijn aan te passen. Subwoofer geeft erg veel druk indien gewenst. Suc6 met je Kefs

Sirius666

Quote from: jazzman on March 10, 2018, 10:48:39
Even kijken.... 2.299,00 euries is de advies prijs, dan mag je toch wel wat verwachten. Iedereen weet dat bedraad via aparte versterker nog vaak beter en een betere prijs kwaliteits verhouding heeft, dus zo raar is de reactie niet.

Maar goed ieder zijn cup of tea...

Jij serveert de Kefjes gelijk af. M.i. onzin en zelfs ongepast.

Ze zijn beperkt in grootte dus ook in output. Aanvullen met een subwoofer is dan ook volkomen logisch bij het momenteel door audiogek ervaarde probleem.

JGvH

Idd subwoofer toevoegen🤗

Deleted User

Quote from: Sirius666 on March 10, 2018, 11:09:36
Jij serveert de Kefjes gelijk af. M.i. onzin en zelfs ongepast.

Ze zijn beperkt in grootte dus ook in output. Aanvullen met een subwoofer is dan ook volkomen logisch bij het momenteel door audiogek ervaarde probleem.


Waar staat dat ik de Kef afserveer? Kefjes... dat is pas kleinerend.

Draadloze luidsprekers hebben een mindere prijs kwaliteitsverhouding. ik vind het genoemde bedrag erg veel geld voor kleine luidsprekers, die niet aan de verwachtingen voldoen.

De LS50 is om en nabij 1200 euri de SET, zet daar een goede sub bij en je bent goedkoper uit en overall een beter geluid.


Sirius666

#15
Quote from: jazzman on March 10, 2018, 11:39:44
Waar staat dat ik de Kef afserveer? Kefjes... dat is pas kleinerend.

Draadloze luidsprekers hebben een mindere prijs kwaliteitsverhouding. ik vind het genoemde bedrag erg veel geld voor kleine luidsprekers, die niet aan de verwachtingen voldoen.

De LS50 is om en nabij 1200 euri de SET, zet daar een goede sub bij en je bent goedkoper uit en overall een beter geluid.

Quote from: jazzman on March  9, 2018, 20:54:22
En daarom zijn kleine wireless luidsprekers nog lang niet volwassen.

Ik mag aannemen dat je de luidsprekers uitgebreid in alle omstandigheden hebt kunnen beluisteren voor de aankoop....

:D Tja.....daarna zeg ik dat ze beperkt in grootte zijn als je toch bijdehand wil doen ;)

Waarom begin je eigenlijk over bluetooth als ik vragen mag? Anders kan ik jouw post over mindere kwaliteit bij bluetooth niet verklaren. Vraag dan eerst hoe audiogek speelt ipv zomaar wat te roepen. Komt nou niet echt behulpzaam over. Daarna trouwens wel mbt de instellingen dus laten we op die voet verder gaan :)

Zo draadloos zijn ze niet hoor:



Hoe staat de speaker eq audiogek?

audio_stabilo

Zooo wat een reacties ;)
Ik gebruik Bluetooth in iedergeval niet dus daar ligt het niet aan. Ik denk inderdaad dat aanvullen met een subje wel een goed idee is.

En inderdaad ik snap inderdaad niet dat er geroepen wordt dat deken ls50 met ingebouwde versterker "slechter" is. Ik denk het juist niet want kef heeft de versterking juist helemaal ontworpen voor de ls50 wireless.

Eq heb ik gewoon op standard staan. Met een sub krijgen de kefjes natuurlijk minder voor hun kiezen en dus kunnen ze dan ook wat harder

Sirius666

Quote from: audiogek on March 10, 2018, 13:30:20
Zooo wat een reacties ;)
Ik gebruik Bluetooth in iedergeval niet dus daar ligt het niet aan. Ik denk inderdaad dat aanvullen met een subje wel een goed idee is.

En inderdaad ik snap inderdaad niet dat er geroepen wordt dat deken ls50 met ingebouwde versterker "slechter" is. Ik denk het juist niet want kef heeft de versterking juist helemaal ontworpen voor de ls50 wireless.

Eq heb ik gewoon op standard staan. Met een sub krijgen de kefjes natuurlijk minder voor hun kiezen en dus kunnen ze dan ook wat harder

Exact. Versterking is precies op maat. Monitoren hebben over het algemeen een minder volle output dan deftige vloerstaanders. Wil je een lekker fundament, zeker bij edm/ hiphop, dan kom je al gauw uit op een sub. Het gehele stereobeeld knapt daar sowieso van op.

Nosferatu

Wireless als in hoe Kef ze noemt. Vind Kefjes (voor de LS50's) overigens niet kleinerend, eerder liefkozend  :sigh:. De LS50's zijn leuk, de W(ireless) versie nog leuker. Of je voor het geld (of minder) iets vergelijkbaars/beter kan vinden.... Da's ieder voor zich.

Wireless is denk ik eerder dat je alleen maar een bron nodig hebt die je eventueel draadloos naar de luidsprekertjes toe kunt sturen. Zit tegenwoordig al veel functies ingebouwd, een internetaansluiting is voor sommige 'bronnen' al genoeg. Check anders darko.audio eens, John Darko is een groot liefhebber van deze LS50W's.

Audiogek, hoe heb je ze staan ? Je weet vast wel dat plaatsing ontzettend belangrijk is, met name voor laagweergave. Verder eerst maar eens experimenteren voordat je verder gaat. Sub kan altijd nog, via een ander draadje van jou weet je wel hoe of wat ze aan te sluiten.  ;)
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

audio_stabilo

Quote from: Nosferatu on March 10, 2018, 13:42:51
Wireless als in hoe Kef ze noemt. Vind Kefjes (voor de LS50's) overigens niet kleinerend, eerder liefkozend  :sigh:. De LS50's zijn leuk, de W(ireless) versie nog leuker. Of je voor het geld (of minder) iets vergelijkbaars/beter kan vinden.... Da's ieder voor zich.

Wireless is denk ik eerder dat je alleen maar een bron nodig hebt die je eventueel draadloos naar de luidsprekertjes toe kunt sturen. Zit tegenwoordig al veel functies ingebouwd, een internetaansluiting is voor sommige 'bronnen' al genoeg. Check anders darko.audio eens, John Darko is een groot liefhebber van deze LS50W's.

Audiogek, hoe heb je ze staan ? Je weet vast wel dat plaatsing ontzettend belangrijk is, met name voor laagweergave. Verder eerst maar eens experimenteren voordat je verder gaat. Sub kan altijd nog, via een ander draadje van jou weet je wel hoe of wat ze aan te sluiten.  ;)

Dat klopt :p

Probleem is niet dat het laag niet goed is. Want op zachter volume is het prima. Als je het volume open schroeft wordt de bass minder. Denk dus een soort beveiliging

JGvH

Quote from: jazzman on March 10, 2018, 11:39:44
Waar staat dat ik de Kef afserveer? Kefjes... dat is pas kleinerend.

Draadloze luidsprekers hebben een mindere prijs kwaliteitsverhouding. ik vind het genoemde bedrag erg veel geld voor kleine luidsprekers, die niet aan de verwachtingen voldoen.

De LS50 is om en nabij 1200 euri de SET, zet daar een goede sub bij en je bent goedkoper uit en overall een beter geluid.
[/qeuote] En er moet natuurlijk een degelijke versterker bij gekocht worden!!!

Sirius666

Quote from: audiogek on March 10, 2018, 14:39:54
Dat klopt :p

Probleem is niet dat het laag niet goed is. Want op zachter volume is het prima. Als je het volume open schroeft wordt de bass minder. Denk dus een soort beveiliging

Dat zijn eerder de beperkingen van het formaat van de speakers/drivers.

audio_stabilo

Nope. Net in een winkel geweest waar ze een kef middag hadden. Johan Coorg van Kef was daar. Ze kunnen niet kapot en daarom worden ze op harder volume (hij had ze daar goed hard gezet als test) begrenst. Maar ik ga nog even spelen met de plaatsing. Want het laag was daar wel mooier

Nosferatu

Plaatsing, zo belangrijk. Laatst een setje ATC SCM11's beluisterd welke ongeveer een meter vanaf de wand stonden. Werden even tegen de wand aan gezet en het hele geluidsbeeld veranderde, en niet zo'n heel klein beetje.

Heb na de demo overlegt met m'n dopeaudiodealer en op zijn advies (zonder eerst de luidsprekers te beluisteren !!!  :butbut:) de ATC SCM19 genomen. Weet ook wat ze doen t.o.v. de Kef LS50 en, welke ik ook wel interessant vond, de Quad Z-serie. Geen spijt van.  :smile:

Zal me niet verbazen dat 'problemen' met laagweergave voor een groot deel bepaald worden door de ruimte waarin je speelt. In de winkel was de luisterruimte vast iets groter of in ieder geval niet 'gehinderd' door het interieur van een woonkamer.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

W.Otter

Wat een rare reacties allemaal.. het gaat van een vraag waar nauwelijks een bruikbaar antwoord op gegeven wordt, naar een discussie toe welke overspoeld wordt met schreeuwerige uitlatingen. 

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF