DMT projectiescherm poetsen, maar hoe?

Started by RoelK, March 9, 2018, 11:06:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RoelK

Heren & Dames,

Ik heb sinds enkele jaren een DMT Proscreen 220x320cm scherm in gebruik, maar gezien dat dit een elektrisch scherm is brengt dit het grootste deel van zijn tijd opgerold door.
Dit scherm heeft de neiging om insecten aan te trekken (vanwegen de hierop reflecterende blacklights) die blijven zitten tot het scherm dicht gaat.
Na enkele jaren heef dit geleid tot enkel zeer lelijke zwarte vlekken die ik er niet vanaf kan krijgen.

Dit scherm is namelijk niet glad maar bestaat uit een korrelachtige structuur, als hier te hard over wordt gewreven komen er matte stukken op het scherm.
De vraag is dus of dit nog schoon te maken valt of dat dit scherm niet meer te reden valt?

Met het WK voor de boeg moet dit scherm er terug perfect uit zien, dus ik hoop dat er hier iemand de gouden tip kan hebben.

Alvast bedankt,

Roel
Klipsch RP 8000 II • RP 504C II• 4x Klipsch CS-16-C II • 4x CS-16W •  SVS PC 13 ULTRA • Marantz SR 8015 • JVC DLA-X5000 •110 Inch DIY screen  • Nvidea Shield pro

Dirk

al eens een specifieke screen cleaner geprobeerd?
op m'n werk gebruik ik bvb voor alle type schermen één product van Projecta (BrightSight), wat perfect z'n werk doet voor alle "normaal" vuil zoals oa insecten etc.
ik heb ook wel eens wat anders geprobeerd (tal van typische foam cleaners oa), maar die doen toch echt niet wat bovenstaand product doet...en dat zonder nalaten van ook maar één spoor na het drogen.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

RoelK

Hey,

Het product werk prima voor verse vlekken maar de oude vlekken lijk ik er niet uit te krijgen.
Door het vele wrijven zijn dit ook doffe plekken op het scherm geworden, vrees dat ik deze niet meer terug in originele staat ga krijgen.

Bedankt,

Roel
Klipsch RP 8000 II • RP 504C II• 4x Klipsch CS-16-C II • 4x CS-16W •  SVS PC 13 ULTRA • Marantz SR 8015 • JVC DLA-X5000 •110 Inch DIY screen  • Nvidea Shield pro

Koiboy

Wellicht een vreemde gedachte...maar toch: zou je het scherm kunnen laten overspuiten?

Ik heb hetzelfde probleem met een klein plekje dat zich niet laat verwijderen met gebruikelijke huishoudmiddeltjes maar ook niet met spiritus, terpentine, wasbenzine en petroleum.
Mijn filmgasten zien het niet maar ik wel....  ;)