Platenspeler op statief aan wand

Started by Arjan-Assen, March 5, 2018, 21:20:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Arjan-Assen

Hoi,

Ik ben me aan het oriënteren op m'n volgende setup.

M'n muur waar de hifi komt te staan is 3,5m.
Ik ga voor speakers op stands in stereo. Deze konen zoals gebruikelijk links en rechts van een dressoir (met tv erop). Nu speel ik met de gedachte om boven 1 van de speakers de platenspeler op te hangen op een (daarvoor bedoelde) stand.

Is dit aan te raden? Of moet ik rekening houden met de akoestiek ? Voordat ik ga boren in nieuwe muren, hoor ik graag wat tips.
Sonos AMP  / Sonos & Kodi / Philips 50pus6703  / B&W PM1 / De Groef speakerkabels / Rega RP1

bert stoltenborg

Ik begrijp het niet helemaal. Waarom maak je je in dit geval zorgen om de akoestiek?
Ik bazel maar wat.

chansig

Het dressoir en de tv zullen meer invloed hebben dan de platenspeler aan de wand. Dus lekker ophangen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

ducman748

Quote from: Arjan-Assen on March  5, 2018, 21:20:38
Hoi,

Ik ben me aan het oriënteren op m'n volgende setup.

M'n muur waar de hifi komt te staan is 3,5m.
Ik ga voor speakers op stands in stereo. Deze konen zoals gebruikelijk links en rechts van een dressoir (met tv erop). Nu speel ik met de gedachte om boven 1 van de speakers de platenspeler op te hangen op een (daarvoor bedoelde) stand.

Is dit aan te raden? Of moet ik rekening houden met de akoestiek ? Voordat ik ga boren in nieuwe muren, hoor ik graag wat tips.

ik zou zelf de platenspeler zo ver mogelijk van de speaker aan de wand monteren ivm de ongewenste resonanties, justmy2cents

Arjan-Assen

M'n zorg zit m meer in een plank hangend boven 1 van de speakers. Bijvoorbeeld als de speaker +stand 1 meter hoog is, hoe hoog zal ik dan de plank hangen? Wellicht heeft van jullie ervaring met deze setup
Sonos AMP  / Sonos & Kodi / Philips 50pus6703  / B&W PM1 / De Groef speakerkabels / Rega RP1

brtram

Op welke hoogte bedien jij de platenspeler met het meeste gemak en heb je het beste zicht op wat je doet.

Rowdy

Als je een draaitafel boven/dichtbij een luidspreker zet krijg je akoestische terugkoppeling. Je kunt het zien als een microfoon tegen de luidspreker aanhouden.

Franky P.

Quote from: Rowdy on March 11, 2018, 11:32:43
Als je een draaitafel boven/dichtbij een luidspreker zet krijg je akoestische terugkoppeling. Je kunt het zien als een microfoon tegen de luidspreker aanhouden.
precies dit. Ik zou zo veel mogelijk afstand willen tussen speaker en draaitafel.