Breeze audio DC100 ak4497eq dac besteld om te proberen.

Started by Toni71, March 5, 2018, 10:12:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Toni71

Om aan te sluiten op mijn pc met tidal streaming.

Ik ben benieuwd of het wat is.

- AK4497eq
- Amanero usb
- DSD DSD256/PCM384K

De onboard chip waar ik nu mee afspeel is de AlC1150. En ik moet bekennen, dat dit niet slecht klinkt.
We gaan horen of het verbetering brengt.





Sirius666

Ben benieuwd, op papier iig genoeg bang for buck zou je zeggen. Had deze al voorbij zien komen bij AliExpress. Echter is niet alles financieel interessant want Audiophonics heeft m.i. ook een x aantal prima geprijsde dacs

Toni71

Nou ik ben eigenlijk zo tevreden met dit ding, dat ik  de dual version ga aanschaffen.
De opamps in deze versie heb ik veranderd naar opa1611aid.
Lme49710 en opa1611 zijn beide perfect in dit apparaat. Naar mijn oren.

Nu luisterend naar Van Morrison Into The Mystic......

Het is bijna mystic.  :)

Deze gaat te koop ( en is verkocht).

Nu wachten op de dual dac.

Sjettepet

Ben je gecharmeerd van de 'velvet sound' technologie van AK? Toen ik dacht een upgrade te doen van mijn TeaC UD-501 met TI dac naar de UD-503 met AK DAC moest ik zo wennen aan het kunstmatig warme signatuur van de AK dat ik de UD-503 weer heb teruggebracht.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

Toni71

Het bevalt me perfect. Ik heb dan ook een dual versie gekocht.

Ik houd wel van die velvet sound. :)
6 filters op de dac, daar kan men nog wat mee ''rommelen''. Wat scherper, als ik het zo kan benoemen.

Lekker gedetailleerd. Niks mis mee in mijn oren.
Nu ben ik ook wel een voorstander van muzikaal, gedetailleerd, niet (te) scherp, neigend naar warm, om het zo maar allemaal te benoemen.
Nu zit dit allemaal in deze dac.
















Achiel

Ziet er best leuk uit, maar ik denk dan altijd waarom niet de voeding netjes afschermen?
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

Pinda13

Quote from: Achiel on March 28, 2018, 15:59:17
Ziet er best leuk uit, maar ik denk dan altijd waarom niet de voeding netjes afschermen?

Dat is een emi filter dat wat je in het begin ziet bij de iec;). Daarna dus 2 trafo's als voeding.
Ik heb deze nu in mijn bezit en ik ben gigantisch tevreden, wat een bijzonder hoog niveua dit ding heeft. Ik heb lang met een burson gespeeld en deze laat de burson zeker achter zich qua detailering en dynamiek.
" no loss of fine detail "