Marantz AV8802a of High End Legacy processor

Started by JaapVV70, March 3, 2018, 01:36:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JaapVV70

@Blue Eyes & Fox. De ssp-800 heb ik ook overwogen (want ook Classe) maar a: vind hem net te duur b:Hoewel geen Legacy ap , ook niet echt voorzien van de nieuwste technieken, als ik dan 4000+ voor een surround processor uitgeef en dan nog allerlei hubs, switches en andere randapparatuur erbij moet gaan kopen om bv mijn PS4 aan te sluiten wordt ik ook niet vrolijk van  en vooral c: Ik vind de Delta serie van Classe verschrikkelijk qua design, lijkt zo uit een aflevering van Buck Rogers (wie kent die nog? :-) te komen. Maar ja, smaken verschillen natuurlijk.

gast_001

QuoteGebasseerd op stereo,surround of beide?
En Aangezien 'geluid' persoonsgebonden is zou dit voor de een wel of niet kunnen zijn...

Beide maar vooral ivm stereo.
2 weken geleden hier bij mij samen met een forumgenoot de 8802A vergeleken met de AVM60.
Conclusie, 8802a in de verkoop en overgestapt op Anthem  :pompom:

Die die Marantz hadden stappen over op Arcam of Anthem  ;D

JaapVV70

@MichelDW, dat is dus een leuk onderdeel van het probleem (alhoewel een luxe-probleem) Next question: Wat is de beste geluidservaring? Een high end stereo installatie of surround? Ik zoals ik zei de afgelopen weken mogen proeven bij high end luistersessies (oa MBL Extreme demo) en een beetje leren ontdekken wat high end audio nu eigenlijk inhoudt. Daarvoor wilde ik per se surround want ik zag mezelf niet op de bank gaan zitten om gewoon naar een stuk muziek te luisteren zonder dat daar visueel wat bij te beleven viel. Ik denk daar nu toch anders over.

Fox

Quote from: JaapVV70 on March  4, 2018, 16:10:02
@Blue Eyes & Fox. De ssp-800 heb ik ook overwogen (want ook Classe) maar a: vind hem net te duur b:Hoewel geen Legacy ap , ook niet echt voorzien van de nieuwste technieken, als ik dan 4000+ voor een surround processor uitgeef en dan nog allerlei hubs, switches en andere randapparatuur erbij moet gaan kopen om bv mijn PS4 aan te sluiten wordt ik ook niet vrolijk van  en vooral c: Ik vind de Delta serie van Classe verschrikkelijk qua design, lijkt zo uit een aflevering van Buck Rogers (wie kent die nog? :-) te komen. Maar ja, smaken verschillen natuurlijk.

Wat je je ook moet afvragen is wat je precies met bv de Classe wil afspelen.
De Classe is heel goed in stereo met PCM en analoog.
Bij analoog moet je dus een hele goede bron hebben voor DSD, Flac enz. want digitaal accepteert hij weinig.
Dus speel je veel fysiek of stream je...

Staaled

Quote from: JaapVV70 on March  4, 2018, 15:58:38
@Staaled, ze stonden idd op een andere positie (waarbij ze zoals ik al zei dus ook niet optimaal waren, in de zin van dat de 2de Sunfire voor mijn gevoel weinig toevoegde, maar in principe bas genoeg). Ik heb zoals ik in mijn openingspost zei met alle parameters (zijn er niet zo gek veel) op de Oppo lopen spelen dus ook de delay (dit wordt bepaald door de luisterafstand neem ik aan). Maar de Sunfires kwamen niet verder dan wat vibreren terwijl ik ze ervoor wel eens zo tekeer heb zien gaan dat ik dacht dat de drivers er ieder moment uit konden vliegen. En zoals ik aangaf klonk de rest muzikaal niet slecht maar miste ik de 'immersive experience' en klopte de positionering van de geluidseffecten vaak niet en leek ook de verdeling Center/Front vaak uit balans. Het is nog steeds niet uitgesloten dat ik ergens verkeerde instellingen heb gekozen maar voor het eerst in mn leven heb ik eens goed de handleiding bestudeerd ;-). Eigenlijk was mijn vraag simpel gezegd, wel/geen AV processor en zo wel, welke? De eeuwige vraag van iedere noob, vergelijkbaar met nieuwelingen in fotografie die vragen ;welke camera/lens moet ik kopen. Deze vraag levert nooit een eenduidig of duidelijk antwoord op maar je krijgt vaak wel een hoop informatie waar je iets mee kunt. Alhoewel, mijn vraag had ook iets specifiekers in zich, nl oudere high end processoren vs nieuwe 'medium' segment uitgerust met de nieuwste processing technieken. In de fotografie zou mijn antwoord op een vergelijkbare vraag een eenduidige keuze voor de laatste categorie zijn. Beter een Sony A72 dan een oud vlaggeschip van Canon als de 1Ds.
Ik zou eerst eens de subs op de vorige posities neerzetten.

Hoe regel je de levels van de speakers nu in ?
En de afstanden?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

blue-eyes

Quote from: JaapVV70 on March  4, 2018, 16:10:02
@Blue Eyes & Fox. De ssp-800 heb ik ook overwogen (want ook Classe) maar a: vind hem net te duur b:Hoewel geen Legacy ap , ook niet echt voorzien van de nieuwste technieken, als ik dan 4000+ voor een surround processor uitgeef en dan nog allerlei hubs, switches en andere randapparatuur erbij moet gaan kopen om bv mijn PS4 aan te sluiten wordt ik ook niet vrolijk van  en vooral c: Ik vind de Delta serie van Classe verschrikkelijk qua design, lijkt zo uit een aflevering van Buck Rogers (wie kent die nog? :-) te komen. Maar ja, smaken verschillen natuurlijk.

Er zijn diverse Classe's SSP800 voor onder de 3000 euro weggegaan. Maar ook enkele tussen de 3 en 3,5k.
Prijzen zakken. Dus wellicht een optie.

Maar er is al beter, ga vooral luisteren. Bepaal wat je zoekt in techniek, fysiek, streaming etc. Dat maakt de doelgroep aan apparatuur al kleiner.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

JaapVV70

@Staaled (en anderen) ik gebruik nu als bron de Oppo UDP-203, en daarmee regel ik dus ook de kanalen; afstanden, db trim etc. Maar ik heb mijn keuze al gemaakt denk ik. Niet de Marantz 8802a, ondanks zijn nu erg gunstige prijs , maar de Arcam AV860. Vooral vanwege het Dirac systeem wat beter schijnt te zijn als Audyssey en ook de audiokwaliteit van deze processor zou die van de meeste concurrenten in deze prijsklasse overtreffen. Ik denk dat ik daar maar even mee ga spelen en dan kijk ik wel of surround me goed bevalt, of toch voor een high end stereo set ga. Of misschien beide. Wil iedereen in ieder geval bedanken voor de reacties en het meedenken. En als mijn woonkamer klaar is en alles geinstalleerd, post ik wel een paar foto's van het resultaat.

ps, ik hoop dat ik er dadelijk ook werkelijk van kan genieten, vorig jaar nauwelijks thuis geweest vanwege het enorme aantal (en grote) concerten. Maar ja, dan geniet ik weer van 'the real thing' dus medelijden hoeven jullie niet te hebben ;-)

pameijer

Dus je maakt een keuze zonder zelf van tevoren de versterkers beluisterd te hebben en op hun merites beoordeeld? Of ik heb ergens overheen gelezen..
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

blue-eyes

#33
Quote from: JaapVV70 on March  4, 2018, 20:53:27
@Staaled (en anderen) ik gebruik nu als bron de Oppo UDP-203, en daarmee regel ik dus ook de kanalen; afstanden, db trim etc. Maar ik heb mijn keuze al gemaakt denk ik. Niet de Marantz 8802a, ondanks zijn nu erg gunstige prijs , maar de Arcam AV860. Vooral vanwege het Dirac systeem wat beter schijnt te zijn als Audyssey en ook de audiokwaliteit van deze processor zou die van de meeste concurrenten in deze prijsklasse overtreffen. Ik denk dat ik daar maar even mee ga spelen en dan kijk ik wel of surround me goed bevalt, of toch voor een high end stereo set ga. Of misschien beide. Wil iedereen in ieder geval bedanken voor de reacties en het meedenken. En als mijn woonkamer klaar is en alles geinstalleerd, post ik wel een paar foto's van het resultaat.

ps, ik hoop dat ik er dadelijk ook werkelijk van kan genieten, vorig jaar nauwelijks thuis geweest vanwege het enorme aantal (en grote) concerten. Maar ja, dan geniet ik weer van 'the real thing' dus medelijden hoeven jullie niet te hebben ;-)

We hebben een paar overeenkomsten in het verhaal :)   Kies maar uit welke dat zijn :)

Ik kwam van een volledige set van Classe (SSP800 en CA5200, HT en stereo verenigd) en ben nu overgegaan naar een Arcam AV860 voor de HT en een Linn set als stereo. Wel geintegreerd, de Linn EV is ook de EV voor de fronts van de HT (passthrough functie).

Je kan dus prima zaken scheiden en toch combineren. Kost alleen meer, maar kost ook meer ruimte, extra apparaat, extra verbindingen.

Succes met je zoektocht, foto's als je klaar bent? :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey