Speaker omval preventie

Started by MellyVille, March 2, 2018, 14:25:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Ik heb gewoon 2 mooie te doorboren stenenplaten gekocht.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

#26
Quote from: solitaire on March  3, 2018, 12:06:08
Heb zelf altijd katten gehad, en 99.9% (af)leren lukt prima. Consequent zijn !

Enne, "niets opzetten / gaat trillen" .... daar zijn 1001 oplossingen voor, waarvan onderstaande wellicht de leukste (vlgs. mij ook te koop bij een van onze forumsponsors ?!):

klikbaar plaatje
Bij mij vorige speakers wel eens gebruikt.
Geen succes voor het geluid.

Pffft, nu reageer ik dus in een kattentopic. :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

MellyVille

Ik heb al gegoogled op 'te doorboren stenen platen'. Maar vind niks  :tounge:

Even serieus: wat heb je waar gekocht? Dan kan ik de plannen wellicht concreet maken.

@Staaled: het gaat niet echt om de katten  :headbanging: laten we het een wild zoontje noemen die hier rondstiert.

chansig

Gewoon bij een steenhouwerij/winkel/tegelachtige zaak. Die kunnen je ook precies vertellen of je het kan boren.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

MellyVille


eddy135

Zoek ook eens op beton gieten, kan je ze helemaal naar eigen wens maken. ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

solitaire

Quote from: Staaled on March  3, 2018, 12:15:07
Bij mij vorige speakers wel eens gebruikt.
Geen succes voor het geluid.

Pffft, nu reageer ik dus in een kattentopic. :D

Zo blijkt maar weer dat een luidspreker niet altijd beter wordt als de kastresonanties ingeperkt worden.

Had ik van jou niet verwacht ;)


Over aan/afleren: zo'n 1 a 2 meter voor mijn audio-set liep een denkbeeldige grenslijn die de katten niet over mochten, en die is altijd aan te leren geweest. Ook als ze in een bui van mateloosheid op volle snelheid door het huis jaagden bleef deze lijn ongeschonden. Ze pestten me er wel eens mee door er tegenaan te liggen en me dan strak aan te kijken ... heerlijke beesten, katten
Hinterm Horizont geht's weiter.

eddy135

Quote from: solitaire on March  3, 2018, 12:36:53
Zo blijkt maar weer dat een luidspreker niet altijd beter wordt als de kastresonanties ingeperkt worden.

Had ik van jou niet verwacht ;)


Over aan/afleren: zo'n 1 a 2 meter voor mijn audio-set liep een denkbeeldige grenslijn die de katten niet over mochten, en die is altijd aan te leren geweest. Ook als ze in een bui van mateloosheid op volle snelheid door het huis jaagden bleef deze lijn ongeschonden. Ze pestten me er wel eens mee door er tegenaan te liggen en me dan strak aan te kijken ... heerlijke beesten, katten
Hoe 'trek' je die lijn?
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

MellyVille


solitaire

Quote from: eddy135 on March  3, 2018, 12:38:16
Hoe 'trek' je die lijn?

Door steeds als de grens overschreden word te straffen, en als duidelijk met de grens rekening is gehouden te belonen ...


Dit gaat een katten thread worden ... sorry voor de derailing
Hinterm Horizont geht's weiter.

minplus

Quote from: solitaire on March  3, 2018, 12:36:53
Zo blijkt maar weer dat een luidspreker niet altijd beter wordt als de kastresonanties ingeperkt worden.

Had ik van jou niet verwacht ;)


Over aan/afleren: zo'n 1 a 2 meter voor mijn audio-set liep een denkbeeldige grenslijn die de katten niet over mochten, en die is altijd aan te leren geweest. Ook als ze in een bui van mateloosheid op volle snelheid door het huis jaagden bleef deze lijn ongeschonden. Ze pestten me er wel eens mee door er tegenaan te liggen en me dan strak aan te kijken ... heerlijke beesten, katten

Leuk, die katten van jou. En dat je dat gelukt is. :)
Perzen?

Met het genre Oosters tuig wat hier rondloopt kun je zoiets echt vergeten, net als die dingen op een speaker. De mijne vallen niet om als de katten er achter elkaar aan scheurend opspringen, iets wat dagelijks gebeurt, maar er woont hier eentje die op sloop- en pest-tocht er vrijwel dagelijks opspringt om wat er op staat naar beneden te gooien (in dit geval een Asterix en een Obelix). Net als de puzzels op de CD-kast en CD's als ze los staan of liggen en papieren en..en..en..
Twee anderen zijn meer van het wat-kan-ik-mollen-type en allemaal weten ze dat ze een straal water vol in hun snuit krijgen als ze iets misdoen en hebben daar gruwelijk de pest aan en schieten dan weg (eentje rent al kopschuddend weg als ik het waterpistool pak alsof ik hem vol geraakt heb) maar dat is geen reden voor hen om het te laten.

Een zware tegel of eentje met een aardig oppervlak er dus onder en dan kun je ze met 2-zijdig tape vastzetten als je liever niet aan het boren gaat.
Want bepaalde typen lachen om de meeste andere oplossingen. :D


If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

sandervg

Ja, ik zou ook voor dubbelzijdige tape gaan. Er is tape van Tessa die 50 kg/m kleefkracht heeft. Zal wel beter gaan met een gladde tegel (en ik zou je katten opvoeden :-))
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

minplus

50 Jaar ervaring met het opvoeden van katten, honden, eigen kinderen en die van anderen. Studie van vele jaren achter de rug incl. ethologie en pedagogie, ken alle ins en outs, daar ligt het niet aan.
Geen idee of je ervaring met katten hebt maar je hebt soms domweg van die typen... Sommige gaan letterlijk liever dood dan gehoorzaam en braaf zijn en niet doen waar ze zin in hebben.
En daarom zijn ze zo leuk.

En natuurlijk een gladde tegel nemen ivm. het plakwerk.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

solitaire

Quote from: minplus on March  3, 2018, 19:54:31
Leuk, die katten van jou. En dat je dat gelukt is. :)
Perzen?

....

Schijnheilige Birmanen  ;)
Hinterm Horizont geht's weiter.

eddy135

Quote from: sandervg on March  3, 2018, 20:16:51
Ja, ik zou ook voor dubbelzijdige tape gaan. Er is tape van Tessa die 50 kg/m kleefkracht heeft....


Plaatsen in de take-off zone... ;) ;D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

djaxx

Quote from: sandervg on March  3, 2018, 20:16:51
Ja, ik zou ook voor dubbelzijdige tape gaan. Er is tape van Tessa die 50 kg/m kleefkracht heeft. Zal wel beter gaan met een gladde tegel (en ik zou je katten opvoeden :-))

Daarmee zal het wel lukken om je katten vast te plakken zeker  :headbanging:

minplus

Quote from: solitaire on March  3, 2018, 21:17:29
Schijnheilige Birmanen  ;)

Zat ik er niet ver naast. :D
Relaxt kattentype, leuke dieren.
Geen gigantische etterbakken als de Oosters Kortharen. Jan Kruis had het wel aardig door met z'n 2 typen, maar ik betwijfel of hij zo'n extreem geval als eentje hier heeft meegemaakt; dan heb je mazzel.
In sommige opzichten.....
Moet weer wat CD's terug zetten.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

sandervg

#42
Quote from: eddy135 on March  3, 2018, 21:47:06
Plaatsen in de take-off zone... ;) ;D
;D
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Tjeb

Wij hadden twee katten waarvan er eentje dit een keer geprobeerd heeft....



We hebben nu nog maar 1 kat...... ::)


:D :D