Sunfire eq 12 Sub

Started by le mans, March 1, 2018, 11:46:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

le mans

Vraagje mbt deze Sub,

Deze wordt " weggebouwd"  in / achter een  TV meubel.

Om de sub volledig uit te kunnen schakelen zoek ik een oplossing, daar ik niet meer bij de powerknop kan.

Een master / Slave contactdoos zou een idee zijn,  maar deze Sub is nogal " BROM " gevoelig. Daarom sluit ik deze liever aan op een eigen stopcontact.

Zo kwam ik op het idee,  om een  " klik aan - klik uit "  unit te gebruiken.   Is dat mogelijk met dit vermogen?

Of is er miss een andere oplossing.

https://hometheaterhifi.com/volume_12_3/sunfire-eq-signature-subwoofer-8-2005.html

solitaire

#1
Jouw sub heeft 12V trigger ports waarmee je hem in/uit kunt laten schakelen synchroon met je apparatuur (mits ook voorzien van trigger ports). Ik neem aan dat je als je zo kan schakelen dat al wel aangesloten hebt, maar voor de volledigheid toch een memootje ...

edit / bron  http://www.sunfire.com/manuals/TRUE%20SUBWOOFER%20EQ%20SIGNATURE%20AND%20STANDARD%2091310300D.pdf

Hinterm Horizont geht's weiter.

le mans

Thanks Solitaire  :headbanging:

Hij gaat , bij geen signaal, in standbij stand. Ik heb de trigger niet aangeloten.

Reciever is Denon AVR  X4300H.  Ik wil deze bij geen gebruik stroomloos maken, vandaar de klik aan- klikuit .

Lukt zoiets? Of toch die trigger aansluiten.  Als dat lukt....

jslaman

Standaard kika kastjes kunnen tot 1500watt worden belast. Als de specs uit jouw link kloppen dan zit jouw sub daar ver boven (2700watt).

pieper

klikaanklikuit heeft ook een 3500 wat schakelaar

ACD-3500 Stopcontact Schakelaar (3500W) daar kun je wel mee uit de voeten
Wat elektrische dingen en wat dingen waar geluid uitkomt

le mans

Quote from: pieper on March  1, 2018, 17:34:51
klikaanklikuit heeft ook een 3500 wat schakelaar

ACD-3500 Stopcontact Schakelaar (3500W) daar kun je wel mee uit de voeten

Kijk...daar kan ik wat mee.

Thanks Pieper  :headbanging: