Xbox one s als 4k mediaspeler

Started by Thamaesta, February 27, 2018, 21:35:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Thamaesta

Beste Ht'ers,

Onlangs heb ik een xbox one s aangeschaft of af en toe een racespelletje te spelen maar met name voor de 4k blu ray functie en om uiteindelijk via plex of kodi de xbox als mediaspeler te gebruken.
Nu onlangs een boel 4k content op een externe hdd (samsung s2 portable 1TB) in de h264 en h265 codec aangesloten via usb 3.0.

Probleem: zodra ik mn hdd koppel aan de xbox en via kodi, plex of VLC zelfs, content wil afspelen ( verschillende films geprobeerd) gaat het enorm langzaam en blijft het min of meer stotteren en hangt deze na 10 a 20sec vast.
Daarna heb ik enige samples op een usb flash drive gezet van 32gb en direct in de usb 3.0 poort gestoken. Hier precies hetzelfde probleem.
Ook als ik de stick direct in mn lg 4k tv steek speelt het bestand zeer langszaam.

Ik heb geen idee waar dit nu aan ligt, iemand goede ideen??
JVC X7500 - Philips OLED 4K 65"- Marantz av7703 - 4x QSC CX versterkers- QSC AD speakers - Arendal 1723s LCR- 7.1.4 DD Atmos -Sony X700 4K blu ray - PS5 - Nvidia Shield - RU Connected - In-Akustik - VNX Black Horizon Edgefree - Vicoustic

Thamaesta

JVC X7500 - Philips OLED 4K 65"- Marantz av7703 - 4x QSC CX versterkers- QSC AD speakers - Arendal 1723s LCR- 7.1.4 DD Atmos -Sony X700 4K blu ray - PS5 - Nvidia Shield - RU Connected - In-Akustik - VNX Black Horizon Edgefree - Vicoustic

W.Otter

Leessnelheid te laag van de hdd als usb stick?

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Martinus

zit er een usb2 ingang op? ofwel doet die het op elke poort traag? speelt de file op de pc wel goed?
als ik ff snel google is die hdd wel usb 3?
............

Thamaesta

Hdd is wel usb 3.0. Nu ook aantal bestanden op een nas geknalt als opslag. Vanuit de xbox met kodi de nas benaderd en vanuit daar de bestanden proberen af te spelen ( met gigabit aansluiting) en zelf dit werkt niet  :(. Vanuit kodi eens gekeken dat hij bijna max geheugen gebruikt
Ken wel heel goed begrijpen dat mensen het lekker bij uhd schijfjes houden.

Ik ga als laatste poging op zoek naar een fatsoenlijke mediaplayer
JVC X7500 - Philips OLED 4K 65"- Marantz av7703 - 4x QSC CX versterkers- QSC AD speakers - Arendal 1723s LCR- 7.1.4 DD Atmos -Sony X700 4K blu ray - PS5 - Nvidia Shield - RU Connected - In-Akustik - VNX Black Horizon Edgefree - Vicoustic

williams

Kijk is naar de apple tv 4k l.c.m. Ifuse player .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

RicooCardoo

Ik heb zelf de nvidia shield als mediaspeler, als ik daarin via kodi 4k films afspeel van 60/80 gig heb ik geen enkele haperingen... Films staan op een usb 3.0 WD hdd.

Thamaesta

Bedankt voor de tips en reactie ;)

@ William, apple tv lijkt me zeker een prachtapparaat, echter mist voor mij een usb aansluiting

Gisteren dus een dedicated mediaplayer gehaald;  een eminent 4k streamer, volgens de specs zou deze aan al mijn wensen moeten voldoen. In het begin doet deze aardig zijn werk, alhoewel ik de beeldkwaliteit niet optimaal vind. Na meerdere h265 bestanden te proberen incl HDR, blijft het apparaat toch wel vaker haperen en niet vloeiend en snel reageren. Ook bij vooruit spoelen duurt soms een eeuwigheid.

Conclusie; niet geschikt om zorgeloos 4K bestanden mee af te spelen -> morgen de zooi ruilen en idd zoals Ricoo aangeeft nu een nvidia shield halen!

Wil nu fijn m'n 4k bestanden van de nas en externe hdd afspelen zonder gedoe en in goede kwaliteit :police:
ik hou jullie op de hoogte
JVC X7500 - Philips OLED 4K 65"- Marantz av7703 - 4x QSC CX versterkers- QSC AD speakers - Arendal 1723s LCR- 7.1.4 DD Atmos -Sony X700 4K blu ray - PS5 - Nvidia Shield - RU Connected - In-Akustik - VNX Black Horizon Edgefree - Vicoustic

reza

Waarom geen Sony x800? Kan je fysieke schijfjes afspelen plus je kan je externe schijf er op aan sluiten. Tot nu toe 4 files die hij niet wilde spelen, en nee niet 4files geprobeerd  :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

williams

QuoteBedankt voor de tips en reactie ;)

@ William, apple tv lijkt me zeker een prachtapparaat, echter mist voor mij een usb aansluiting

Gisteren dus een dedicated mediaplayer gehaald;  een eminent 4k streamer, volgens de specs zou deze aan al mijn wensen moeten voldoen. In het begin doet deze aardig zijn werk, alhoewel ik de beeldkwaliteit niet optimaal vind. Na meerdere h265 bestanden te proberen incl HDR, blijft het apparaat toch wel vaker haperen en niet vloeiend en snel reageren. Ook bij vooruit spoelen duurt soms een eeuwigheid.

Conclusie; niet geschikt om zorgeloos 4K bestanden mee af te spelen -> morgen de zooi ruilen en idd zoals Ricoo aangeeft nu een nvidia shield halen!

Wil nu fijn m'n 4k bestanden van de nas en externe hdd afspelen zonder gedoe en in goede kwaliteit :police:
ik hou jullie op de hoogte

Je kunt ook nog naar de dune solo kijken ,zelf vind ik dit de meest stabiele player die er op dit moment is .
Als je wilt kun je zowel de dune als de apple tv bij mij bekijken .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Thamaesta

@ reza; opzich geen slecht idee, echter is deze weer wat duurder en ben daarnaast al voorzien van een uhd speler (xbox one s) Durf ook niet met zekerheid te zeggen of de sony dat alles bestanden goed kan lezen. maar goed het was een optie die ik verder niet goed heb bestudeerd.

@ William; de dune heb ik toen kort even gezien bij jou idd. Volgens mij ook een ideale mediaspeler. echter bij het afzoeken naar de specs kwam de lite versie in de pricerange en daar kon ik geen dolby atmos ondersteuning op ontdekken.

Nu gister de Shield snel geinstalleerd, ziet er goed uit, supersnel. Beeld ziet er heel goed uit, beter dan met de eminent. En daarnaast ook netflix en YT in 4K welke ik dan weer naar mn nieuwe projector kan gaan uitsturen (staat een grote doos te wachten op installatie komend weekend :pompom:) Moet denk ik maar een eigen projectpagina openen :coffee:
JVC X7500 - Philips OLED 4K 65"- Marantz av7703 - 4x QSC CX versterkers- QSC AD speakers - Arendal 1723s LCR- 7.1.4 DD Atmos -Sony X700 4K blu ray - PS5 - Nvidia Shield - RU Connected - In-Akustik - VNX Black Horizon Edgefree - Vicoustic

RonG

Hoe doet ie Xbox het als 4K Disc speler eigenlijk?

Thamaesta

@RonG
Zover ik kan beoordelen (1 4k blu ray) gaat dit vlekkeloos en is de beeldkwaliteit prima.
Hoeveel waarde je aan mn ervaring kan hechten durf ik niet te zeggen want heb nl. Geen vergelijkingen gedaan met dedicated uhd spelers :blush:
JVC X7500 - Philips OLED 4K 65"- Marantz av7703 - 4x QSC CX versterkers- QSC AD speakers - Arendal 1723s LCR- 7.1.4 DD Atmos -Sony X700 4K blu ray - PS5 - Nvidia Shield - RU Connected - In-Akustik - VNX Black Horizon Edgefree - Vicoustic