Luidspreker defect?

Started by vanadium, February 22, 2018, 21:32:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vanadium

Één van mijn luidsprekers klinkt zachter dan de andere, mist dynamiek. Uit alle woofers komt geluid en ook uit de tweeter.

Het zijn B&W's 703 uit 2005. Ik heb beide luidsprekers al omgewisseld (L/R), het ligt niet aan de versterker want na de omwisseling was het andere kanaal zachter.

Waar zou dit probleem aan kunnen liggen en hoe kan ik dit objectief dmv bijv. doormeten vaststellen?

lalkens

Als het geen mechanisch probleem is met één van de woofers of tweeters dan kan het aan het filter liggen.  Heb ik een keer gehad.  Je kunt de terminal aan de achterkant eruit schroeven en / of een woofer om erbij te kunnen.  Op het filter bleek een dempingsweerstandje doorgebrand.  Was gemakkelijk zichtbaar door aanwezigheid van zwartsel.  Een (power) weerstandje van een paar dubbeltjes erin en daar ging ie weer.  Nooit meer last gehad.
Quadral Aurum 70 / Quadral Rondo / STA350BW digitale pulsbreedte modulatie versterker Muc89 / Sonos

vanadium

Quote from: lalkens on February 22, 2018, 22:33:09
Als het geen mechanisch probleem is met één van de woofers of tweeters dan kan het aan het filter liggen.  Heb ik een keer gehad.  Je kunt de terminal aan de achterkant eruit schroeven en / of een woofer om erbij te kunnen.  Op het filter bleek een dempingsweerstandje doorgebrand.  Was gemakkelijk zichtbaar door aanwezigheid van zwartsel.  Een (power) weerstandje van een paar dubbeltjes erin en daar ging ie weer.  Nooit meer last gehad.

Dank je voor de tip, zal van het weekend dit proberen.