Welke projector voor deze ruimte? [Plattegrond.]

Started by Miriam, February 22, 2018, 11:50:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Miriam

Hi,

Ik ben sinds een paar daagjes lid hier, om deze reden.

Nu wil ik me gaan oriƫnteren op het gebied van beamers. Ik zal voornamelijk op muur 1 (zie afb. hieronder) willen projecteren omdat ik dat waarschijnlijk het aangenaamst zal vinden om naar te kijken. Maar als ik een filmavondje organiseer voor meerdere personen, wil ik op muur 2 kunnen kijken.

Bij aanschaf moet ik rekening houden met het volgende (reactie uit mijn andere topic, door een gewaardeerd forumlid):

Quote from: Teejoo on February 21, 2018, 22:58:43
Zo dus. Van belang is dan wel dat je projector een goede lensshift heeft en een passende zoom.

Ik denk dat ik voor een tweedehands projector ga omdat mijn budget op dit ogenblik relatief laag is. Vind het prima als ik met mijn eerste beamer een jaartje vooruit kan. Gaandeweg wil ik e.e.a. upgraden.

Advies is van harte welkom!  :smile:

Mediasluis

#1
De afstand en plaatsing maakt 2,30 meter breedte goed te doen. Je moet de diepte van de projector er nog afhalen en dan heb je de afstand van lens naar muur/scherm.
Wil je breder gaan kom je in een short throw projector, maar dat zijn meestal DLP projectors en die hebben een matige Len Shift of zelfs geen.
Het beste is om die aan je plafond te hangen met een passende montagebeugel en stang op lengte. (Zijn niet zo duur en ook in de kleur wit)
Wel moet je even checken of je geen last hebt van RBE bij zo'n DLP projector.
RBE staat voor regenboog effect (kleurtjes die je ziet verschieten) en komt bij zo'n 2 a 3 % van de mensen voor die het zien.

De kwaliteit van een muur degradeert de kwaliteit van het beeld wel, ook qua helderheid.
Als je wilt kun je jezelf inlezen in  het reviewgedeelte van Mediasluis hier:
http://www.mediasluis.nl/reviews
Ook kun je naar beneden scrollen en bij de wat oudere projectors zien hoe deze presteren, voor als je een 2e hands koopt.

Als je wilt zien hoe het in een huiskamer goed te doen is, of juist niet, mag je ook een afspraak maken om langs te komen voor een demonstratie.

Wat is het budget dat je kunt uitgeven aan je bioscoopervaring?
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis