(high-end) DAC incl volume regeling (met app)

Started by fireman, February 20, 2018, 20:15:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fireman

Welke high-end DAC komt er in aanmerking als ik mijn digitale bronnen direct naar een eindversterker wil sturen, en daarbij ook nog het volume kan regelen? Liefst met een app.

Eigenlijk zit er dan een voorversterker in die DAC.

Zoiets heb ik van LINN gezien. Maar deze is redelijk "kaal"

Internetradio mag er ook op zitten. En 1 extra of misschien 2 (digitale) inputs zijn ook welkom.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Nexterday

Music is the answer.


fireman

Mag je de NAD en/of de T+A in het rijtje van Pass Labs scharen? Want dat zou eventueel het doel worden.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Zweitse


Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

arnolddew

#6
Zelf ook wel eens over nagedacht. Een Metrum kwam toen bij mij op. Maar iets voordeliger Belcanto Dac1.7 en 2.7 zou ook een optie kunnen zijn. Die Metrum dacs zijn wel aan de prijs, maar lijkt mij wel het ultieme... (voor mijn smaak dan)
Stereo>> Cayin A55t - Audio synthesis dax - Thorens TD150 gemodificeerd met Grado Gold - Atoll PH100 - Dynaudio Focus 110 - Raspberry Pi, Allo Digione - DIY kabels

mvo

#7
Een Linn DS heeft standaard digitale volumeregeling en internetradio.

Wil je daarnaast extra (digitale) inputs dan kom je bij Linn op een DSM uit.

De zogenaamde Klimax Renew serie heeft een uitstekende prijs/kwaliteitverhouding maar reken dan evenwel op een bedrag tussen de €2000-€4500 - dan zit je al aardig in de high end klasse.

Vraag is natuurlijk wat je budget is...
Een eenvoudige Linn Sneaky DS kun je tweedehands al voor ca. €600 vinden, maar dat is uiteraard geen high end - meer de uitprobeerklasse.....
Linn LP12 | Lejonklou Gaio phonostage | Linn LK1 + LK2 pre/power | Linn Sara speakers
Nakamichi DR2 Tapedeck

H&C Hifi


Rence

Als je  het goedkoop wilt hebben: Yamaha WXC-50 en erg goed ;D
Mcintosh MA8000,MCD550,MT2
Naim ND5 XS, NAIM XP5 XS , Transparent Cable Reverence
B&W 802D2
Panasonic TX-65GZW954,Yamaha YSP5600,B&W PV1D

Sirius666

Quote from: Fireman on February 20, 2018, 20:15:11
Welke high-end DAC komt er in aanmerking als ik mijn digitale bronnen direct naar een eindversterker wil sturen, en daarbij ook nog het volume kan regelen? Liefst met een app.

Eigenlijk zit er dan een voorversterker in die DAC.

Zoiets heb ik van LINN gezien. Maar deze is redelijk "kaal"

Internetradio mag er ook op zitten. En 1 extra of misschien 2 (digitale) inputs zijn ook welkom.

Quote from: Rence on February 21, 2018, 19:05:06
Als je  het goedkoop wilt hebben: Yamaha WXC-50 en erg goed ;D

:D

Rence

Mcintosh MA8000,MCD550,MT2
Naim ND5 XS, NAIM XP5 XS , Transparent Cable Reverence
B&W 802D2
Panasonic TX-65GZW954,Yamaha YSP5600,B&W PV1D

PuNkEnStEiN

Quote from: Richi on February 20, 2018, 23:14:45Errrug fraai, maar kost wel 12k...
Hij wil toch high-end? Dan is 12k niks...
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

Sirius666

Quote from: Fireman on February 20, 2018, 20:15:11
Welke high-end DAC komt er in aanmerking als ik mijn digitale bronnen direct naar een eindversterker wil sturen, en daarbij ook nog het volume kan regelen? Liefst met een app.

Eigenlijk zit er dan een voorversterker in die DAC.

Zoiets heb ik van LINN gezien. Maar deze is redelijk "kaal"

Internetradio mag er ook op zitten. En 1 extra of misschien 2 (digitale) inputs zijn ook welkom.

Wat versta je onder high-end en vanaf welk bedrag? Om toch maar iets meer duidelijkheid te verschaffen :D

Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Cantodea

Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

H&C Hifi


Dirkie

#17
Quote from: Fireman on February 20, 2018, 20:15:11
Welke high-end DAC komt er in aanmerking als ik mijn digitale bronnen direct naar een eindversterker wil sturen, en daarbij ook nog het volume kan regelen? Liefst met een app.

Eigenlijk zit er dan een voorversterker in die DAC.

Zoiets heb ik van LINN gezien. Maar deze is redelijk "kaal"

Internetradio mag er ook op zitten. En 1 extra of misschien 2 (digitale) inputs zijn ook welkom.

Die linn heeft 3 HDMI, toslink en spdif... in totaal 14 ingangen...
En je wilt er meer?

RobertVanWoerden

Als je aansluit via USB is exasound een aanrader, http://gear.nativedsd.com/?s=Exasound&post_type=product Zelf heb ik de e38 en die bevalt prima voor zowel stereo als multichannel.

tiptop

#19
Heeft Naim geen geschikte voor je dan? Zoals de V1 of een NFX? (Edited) NAC-N 272?
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Peerless Monster

Quote from: mvo on February 21, 2018, 15:02:44
Een Linn DS heeft standaard digitale volumeregeling en internetradio.

Wil je daarnaast extra (digitale) inputs dan kom je bij Linn op een DSM uit.

De zogenaamde Klimax Renew serie heeft een uitstekende prijs/kwaliteitverhouding maar reken dan evenwel op een bedrag tussen de €2000-€4500 - dan zit je al aardig in de high end klasse.

Vraag is natuurlijk wat je budget is...
Een eenvoudige Linn Sneaky DS kun je tweedehands al voor ca. €600 vinden, maar dat is uiteraard geen high end - meer de uitprobeerklasse.....

Dat heb je goed mis. Je hebt het over de eerste sneaky.
Degene die ik heb staan nu presteert bijna (!) net zo goed als de Renew Klimax ds/1 die ik hier ook heb staan. De Klimax is net wat meer gefocussed en kleiner, maar meer natuurgetrouw. Maar je moet goed luisteren om de verschillen te horen.
Deze sneaky komt tweedehands voor bij voor 1500 eu. Kom maar luisteren als je het niet geloofd...😳
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Lazybird

Dat kom ik dan graag een keer bij je beluisteren  :coffee:
Ik vraag mij dan af of het het in mijn systeem hetzelfde is dus de sneaky en de Klimax DS/1 intressant :clapping:
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Peerless Monster

Quote from: Lazybird on April  8, 2018, 18:58:13
Dat kom ik dan graag een keer bij je beluisteren  :coffee:
Ik vraag mij dan af of het het in mijn systeem hetzelfde is dus de sneaky en de Klimax DS/1 intressant :clapping:

Quote from: Lazybird on April  8, 2018, 18:58:13
Dat kom ik dan graag een keer bij je beluisteren  :coffee:
Ik vraag mij dan af of het het in mijn systeem hetzelfde is dus de sneaky en de Klimax DS/1 intressant :clapping:

Heeft jouw Kontrol Dynamic?
Maar je hebt al een Klimax, dus waarom zou je dan teruguit gaan?
Het scheelt wel wat geld 😄
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Sopper

Ik ben zelf niet zo'n fan van een dac met volume control.
Beter een goede voorversterker en goedkopere dac nemen.
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

hpapen

Quote from: Peerless Monster on April  7, 2018, 23:55:25

Deze sneaky komt tweedehands voor bij voor 1500 eu. Kom maar luisteren als je het niet geloofd...😳
Bij bart coenen music 995 in het zwart