Zolder tot HT Room (project afgerond !!)

Started by IndianaJ, February 20, 2018, 14:53:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Martijnst1990

Ziet er heel strak uit! Ben erg benieuwd naar het eindresultaat 8) Succes nog even!
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

IndianaJ

Een HT ruimte zonder een koelkast kan natuurlijk niet.   :popcorn:
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

IndianaJ

#353
Zo dit weekend lekker aan de klus geweest.
Nadat het stucwerk was aangebracht heb ik deze op diverse plekken toch nog wat bijgewerkt met schuurblok.
Buiten het feit dat dit uiteraard enorm veel stof geeft is het muurtje voor mijn gevoel aardig glad geworden.

In de hoeken heb ik een zwarte rand aangebracht aangezien ik daar een zwart metalen profiel wil aanbrengen waar led verlichting in komt. (zie foto 1)
Deze zal de gehele poster moeten gaan verlichten. Erg benieuwd wat dit voor resultaat geeft maar dat voor later.

Op foto 2 is te zien dat ik zwarte banen heb aangebracht op de naden.
De reden is dat wanneer het behang iets gaat wijken het zwart dan naar voren komt ipv een wit randje van het stucwerk.
Heb tevens op de middelste baan een aantal verticale puntjes gezet voor de uitlijning welke ik heb aangebracht. Deze is met een loodlijntje aangebracht.

Tot slot heb ik de muur voorbehandeld met lijm als voorstrijk aangezien gips het vocht van de lijm meteen zal opnemen.
Even 1,5 uur drogen en dan kan de eerste baan erop. Best spannend want helaas kan je geen foutje maken uiteraard.... :(
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

IndianaJ

#354
Op de volgende foto's is te zien hoe het is verlopen.
Ben erg tevreden over het eindresultaat.

Op de deur zullen nog wat kleine metalen strips worden gemonteerd die de randen van de poster zullen beschermen tegen beschadigingen.
Aangezien de banen best lang zijn heb ik deze van tevoren enigzins op maat gesneden. Banen zijn 2,80 hoog.

Helaas kan ik door de grootte van het behang niet het gehele plaatje weergeven maar ik denk dat je aardig kan zien hoe het is geworden.
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

IndianaJ

Het behang zit erop.
De voorzolder dient verder nog afgemaakt te worden (hekwerk moet weer terug en er komt nog een nieuwe vloer in)
Maar het is denk ik goed te zien hoe de entree nu een beste uitstraling heeft gekregen.
Ben er erg tevreden over iig.

Zoals je op de 2e foto kan zien is de koelkast in gebruik genomen en voor de belangstellenden een ijskoud biertje om tijdens de film van te genieten.  ;D
Topic loopt nu op zijn eindje.

Enkel moet ik de voorzolder nog afronden en er komt in de cinema nog een kast voor de apparatuur welke eind september wordt geleverd.
Ook heb ik nog wat hulp nodig voor het afregelen van de speakers want ik zit een beetje met de frequenties waar ik niet helemaal uit kom.
Gelukkig ben ik dankzij Ralph al een heel eind en de rest komt ook vast helemaal goed.

My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

IndianaJ

My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

denoontje

Mooi gedaan man.....
Maar eh dat is niet indiana Jones ;-)  ;-P

IndianaJ

Quote from: denoontje on August 24, 2020, 16:15:27
Mooi gedaan man.....
Maar eh dat is niet indiana Jones ;-)  ;-P

Hahahaha. So true.
Daar was geen poster van op dit formaat. Maar deze vonden we indrukwekkender... :-)
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

CineMagic

Ziet er echt fantastisch uit! Die poster is echt gaaf waarbij de deur ook helemaal wegvalt in het geheel. WOW!!!
CINEMA: JVC DLA-NP5B ISF | 2.40:1 AT 120" Screen | DENON AVC-6500H | Apple TV 4K | Panasonic UB424 | JAMO D6/D500 THX-Ultra 7.2.4

Gerjan1994


RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

pacific

Dat is echt super geworden! Veel kijk en luister plezier gewenst!

Hoe groot is de ruimte eigenlijk?

Want kan me er moeilijk en voorstelling van maken.

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk


Martijnst1990

Wauw, dat ziet er echt prachtig uit! 8) Dat wordt heel veel genieten!
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

IndianaJ

Quote from: pacific on August 24, 2020, 20:01:40
Dat is echt super geworden! Veel kijk en luister plezier gewenst!

Hoe groot is de ruimte eigenlijk?

Want kan me er moeilijk en voorstelling van maken.

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

Allen bedankt voor de leuke reacties.
Betreft de vraag over de grootte van de ruimte.
De diepte is 4,35 meter en de breedte (tot de knieschotten) is 5,25 meter.
Dus een leuke oppervlakte.

Op de banken is plaats voor 3 personen en eventueel kan ik er natuurlijk een stoel bij zetten.
Echter de ervaring beleef je pas op de stoelen zelf door de extra dimensie van de bass shakers.
Dit geeft de film echt een beleving met kleine details.

Kortom missie is geslaagd op wat kleine dingen na.  ;D
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

fluissie


Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

cine(d)rama

Mooie HT 👍🏻

Veel plezier ermee .


Gr Andre
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

RonG

Gaaf hoor, dat foto behang ga ik ook eens over nadenken, binnenkort ga ik toch mijn HT wat renoveren :)

IndianaJ

Quote from: RonG on August 27, 2020, 09:12:35
Gaaf hoor, dat foto behang ga ik ook eens over nadenken, binnenkort ga ik toch mijn HT wat renoveren :)

Dank je. Ik vind fotobehang ook bijzonder maar doordat het een zolder betreft (dus naar punt loopt) was dat wel even zoeken voor de juiste passende foto.
Geeft wel een bijzondere en indrukwekkende uitstraling.

Ik ben nu bezig met zwarte hoekstrips te maken waar ledverlichting in wordt gemonteerd zodat de foto wordt verlicht.
Leuke eye catcher lijkt me.  ::)
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

RonG

Quote from: IndianaJ on August 27, 2020, 09:40:49
Dank je. Ik vind fotobehang ook bijzonder maar doordat het een zolder betreft (dus naar punt loopt) was dat wel even zoeken voor de juiste passende foto.
Geeft wel een bijzondere en indrukwekkende uitstraling.

Ik ben nu bezig met zwarte hoekstrips te maken waar ledverlichting in wordt gemonteerd zodat de foto wordt verlicht.
Leuke eye catcher lijkt me.  ::)

Ik zal iemand moeten zoeken die het voor me doet, dat kan ik echt niet :(.
Denk wel dat ik het ga doen, wel aan de achterkant, niet om het scherm, weet niet of dat teveel afleid cq reflecties oplevert.

IndianaJ

#372
Quote from: RonG on August 27, 2020, 13:26:32
Ik zal iemand moeten zoeken die het voor me doet, dat kan ik echt niet :(.
Denk wel dat ik het ga doen, wel aan de achterkant, niet om het scherm, weet niet of dat teveel afleid cq reflecties oplevert.

Dit was voor mij ook de eerste keer dat ik dit heb uitgevoerd hoor maar viel achteraf best mee..
Ik zou in ieder geval dit niet naast het scherm ophangen. Reflecteert best veel en hiermee komt de poster zeker niet tot zijn recht.
Dan zie je er zo weinig van en dat lijkt me zonde.

My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

IndianaJ

#373
Bij deze nog even een foto van het gehele behang.
Dit geeft een wat duidelijker beeld dan de vorige foto's.

Dit weekend ga ik de metalen strips monteren als voorbereiding voor de ledverlichting voor behang.
Die zijn helaas nog niet binnen. Maar ik heb nog een restant van een ledstrip die ik natuurlijk even ga testen.

Fijn weekend allemaal.
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

Sjaak_Banaan

#374
Mooi hoor! Al zou ik bij de bouwmarkt nog even een zwarte deurklink en schakelaar kopen, dan zijn die bijna onzichtbaar.  8)
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder