Zolder tot HT Room (project afgerond !!)

Started by IndianaJ, February 20, 2018, 14:53:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

IndianaJ

#225
Quote from: N1v3K on December  4, 2019, 14:47:48
Vraagje...
Waarom heb je de nok afgetimmerd met een dichte plaat?
Lijkt mij dat de isolatie erachter nu niet veel doet  :huh2:

Isolatie is bedoeld om de ruimte niet hol te laten klinken aangezien het (mogelijk) wat kan gaan resoneren.
Zal je net zien dat de draad van de spotjes gaan trillen dus die ligt nu gewoon lekker op het schuim  :smile:

De isolatie had ik toch over dus vandaar dat ik het er maar in heb gestopt.
Is niet echt als demping bedoeld. Ruimte is ook maar iets van kleine 12 cm.


My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

skyfox

Mooi project zo op zolder. Er zit zo te zien al flink wat werk in. Dat wordt een hele mooie HT  ;D
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

HarrieA

Quote from: IndianaJ on December  4, 2019, 14:39:26
....
Ik plaats mss best veel foto's maar ik vind het zelf ook erg leuk om dit vast te leggen zodat ik hierin nog
eens terug kan kijken wat ik heb aangepast......

Vooral doorgaan (zou Barry S zeggen). Ik vind het ook leuk om te volgen.

IndianaJ

Hmm wordt goed kijken waar ik ben gebleven met het verven als ik weer verder wil gaan .... ;)

Maar vanavond wordt het geen klussen..... :nervous:
Want op Sinterklaasavond wordt dat niet gewaardeerd hahaha.

Iedereen een fijne 5 december toegewenst en geniet van jullie avond.

My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

IndianaJ

#229
Momenteel ligt de HT zolder even stil aangezien ik ben begonnen met de verbouwing van de badkamer.

Deze moet ik geheel kaal opleveren dus ff genoeg te doen.
Zodra hij hiermee begint kan ik weer met de zolder verder.
Wordt vervolgd.   ;D
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

LS2

Ook mooi werk! Vergeet de luidsprekeraansluitingen niet  ;)
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..

IndianaJ

#231
Hallo allemaal.
Inmiddels zijn we in het jaar 2020 beland.
De allerbeste wensen zullen we maar zeggen en we hopen dat het weer een mooi jaar mag worden in het HT wereldje.

Zoals jullie kunnen zien ben ik alweer een tijdje niet meer op dit forum geweest aangezien de HT ruimte (in aanbouw) volledig stil lag.
Laatste keer had ik al doorgegeven dat ik ben begonnen met de verbouwing van de badkamer.
Dit stond gepland dus helaas geen tijd voor de zolder.

Afgelopen 2 weken ben ik vrij geweest en het is op de 1e etage nogal een chaos en een stofbende zoals je je wel kunt voorstellen.
(zwaar werk  :butbut:)
De badkamer en toilet zijn volledig gestript en de installateur is afgelopen maandag begonnen.
Dit heb ik maar uit handen gegeven want anders is de doorlooptijd wel erg lang om zonder badkamer te zitten.

Binnenkort hoop ik weer wat foto's van de zolder te plaatsen.
Heb inmiddels alweer wat wijzigingen aangebracht die ik uiteraard graag met jullie wil delen.

My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

IndianaJ

#232
Yesssssssssssssssssssssss.......
De ondervloer is ook binnen.
Heb gekozen voor redupax in overleg met verkoper.

Deze week de ledverlichting afmaken (ja die foto's krijgen jullie nog) en dan komende week beginnen met de (onder)vloer.
Ben erg benieuwd hoe het eruit ziet in zijn geheel.

My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

IndianaJ

#233
De laatste dagen heb ik het plafond afgemaakt en zijn de led-spotjes aangesloten.
Het plafond is met acrylaat verf diep zwart gemaakt en het resultaat ziet er prima uit.
Geen reflectie iig.

Afgelopen vrijdag ben ik bezig geweest om de ledstrips die zijn gemonteerd aan te sluiten.
Voor mij een hels karwei aangezien ik enigszins moeite met kleuren heb. En ik moet zeggen als ik dan zonder daglicht op de grond
lig om de juiste draden/kleuren aan elkaar te solderen, het voor mij een hele prestatie is om de juiste draden te combineren.

Maar het resultaat is er wel naar. Ziet er erg goed uit en de strips geven indien nodig voldoende licht.
Over de ledstrips ga ik houten profielen heen plaatsen welke met zwart doek worden bekleed. Deze span ik op de frames.
Het doek is donker genoeg om de muren niet te hoeven schilderen en ook voldoende doorschijnend om het ledlicht door te laten schemeren.

Voor deze week staat de ondervloer en het laminaat gepland om te leggen.
Dat zal de ruimte zeker een fris uiterlijk geven.
Een deel van de speaker bekabeling zal in de ondervloer worden verwerkt en kan ik de kabels precies bij de speaker uit laten komen.


My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

IndianaJ

Een dorpel bij de deur dient er ook nog te komen.
Ik heb een holonite uitvoering gehaald om ertussen te zetten.
Was even een werkje om deze op maat te krijgen aangezien het materiaal wat lastig te verwerken is.
Maar met de slijptol toch een heel aardig resultaat weten te behalen.

De ruimte is tevens geheel leeg gemaakt en de oneffenheden op de vloer (restanten van de oude muur) zijn verwijderd.
Dus kunnen beginnen met de ondervloer.
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

skyfox

Mooie vooruitgang weer. Het gaat een prachtige ruimte worden!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

IndianaJ

#237
Zo de ondervloer ligt er bijna geheel in.
Ik heb er tevens een aantal speaker kabels in weten te verwerken.

Volgende stap is alle zwarte panelen van een 2e verflaag te voorzien en de muren weer herstellen.
Die zijn her en der wat beschadigd.
Als dit af is gaat het laminaat erin.

Mss leuk om te vermelden maar is was enorm verrast van de geluidsverbetering die deze ondervloer teweegbrengt.
De ruimte is eigenlijk nog volledig leeg maar het holle geluid (galm) is zeker met zo'n 60 procent afgenomen.  :clapping:
Ik heb Redupax als ondervloer gebruikt.
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

quattronl

#238
Mooie vorderingen!
Als de vloer er in ligt zal het al een heel ander gezicht geven  :)
Heb je kabel gelegd voor alle mogelijke (toekomstige) speaker surround opstellingen? Ik denk dan aan 2x back, 2x surround en 2x side speakers? Meer is vaak beter!  ;D
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

IndianaJ

Nope.
Ik heb geen kabels erbij gelegd maar ik verwacht ook geen upgrade meer in de toekomst hoor hahaha.
Maar achter de knieschotten is nog voldoende ruimte om daar kabels in weg te werken.
Je weet idd immers maar nooit.

My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

PascalP

mooie vooruitgang weer :)
Is inderdaad altijd handig als je kabels makkelijk kan bijtrekken, ook als je een keer wat verplaatst en langere kabels nodig hebt ofzo
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

IndianaJ

Ook tijdens de andere verbouwingen heb ik wat tijd gehad om nog wat kluswerkzaamheden
te verrichten op de zolder.

Aangezien de ondervloer en de kabels er nu geheel inliggen ben ik begonnen om de luiken bij de knieschotten voor de laatste keer
van verf te voorzien.
Inmiddels een beginnetje gemaakt om het laminaat netjes bij de dorpel en de muur te leggen.
Als dat goed ligt kan ik de meters gaan maken.  ;D
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

IndianaJ

#242
Zo de vloer ligt er bijna in.
Nu nog wat afwerking met plinten maar het begint nu echt vormen aan te nemen.
De kleur op de foto wijkt wel erg af van de werkelijkheid maar het geeft iig een aardig beeld.
De vloer lijkt hier wel bruin terwijl het echt grijs is. Smartphone is toch wat beperkt hierin.

Komende week ga ik hout halen en doek bestellen om de profielen te maken die op de schuine wanden worden bevestigd.
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

skyfox

Wauw, mooi vloertje zo! Ga je ook nog een kleed toepassen bij de luisterpositie?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

reza

Het ligt aan mij, ik weet het.
Maar ik vind het altijd zooo raar om een laminaat vloer in een "bioscoop" te zien..

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Marco66

Quote from: reza on January 22, 2020, 17:29:29
Het ligt aan mij, ik weet het.
Maar ik vind het altijd zooo raar om een laminaat vloer in een "bioscoop" te zien..

+1, staat wel erg fraai moet ik zeggen maar voor de akoestiek niet ideaal tov tapijt.
Maar met de juiste aanpassingen wellicht geen issue.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

IndianaJ

Quote from: reza on January 22, 2020, 17:29:29
Het ligt aan mij, ik weet het.
Maar ik vind het altijd zooo raar om een laminaat vloer in een "bioscoop" te zien..

Ja ligt aan jou. hahaha
Zelf vind ik het super gaaf om te zien maar op de foto helaas niet zo goed te zien.
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

IndianaJ

Quote from: skyfox on January 22, 2020, 17:26:59
Wauw, mooi vloertje zo! Ga je ook nog een kleed toepassen bij de luisterpositie?

Ja klopt. Er komt een dik tapijt van 2 x 3 meter onder de bankjes te liggen.
Ik wil de ruimte makkelijk schoon kunnen maken en vandaar deze keuze.
Vloerbedekking ben ik niet zo'n fan van. Heb dat in een ander huis gehad maar niet geweldig.
Voor het geluid is dat wel prima maar zijn meer manieren om deze te verbeteren.

Op de foto staat het kleed wat er komt te liggen. (moest m toch even testen in de huiskamer  ;D)
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

IndianaJ

#248
Aangezien ik van plan ben om de HT ruimte ook te gebruiken om muziek te luisteren ben ik op zoek gegaan naar een ander medium dan de CD.
Ik wilde dus weer een platenspeler aanschaffen.
Als je muziek wil horen is dit toch wel een medium dat een hele andere beleving geeft.

Ik ben diverse zaken afgelopen en heb de nodige spelers bekeken en gehoord.
Heb erg veel reviews gezien en gehoord en mijn keuze is gevallen op de Rega Planar.

En wat een geweldig apparaat is dat zeg. Tranen in mijn ogen door het geluid wat deze voortbrengt.
Nu heb ik in de omgeving een winkel gevonden die deze verkoopt.
Echter toen we voor een demo langs waren geweest hoorde we dat de eigenaar met de winkel ging stoppen.
Dus ik moest 'noodgedwongen' de aanschaf laten plaatsvinden.

Yep heel naar allemaal.
Gisteren hebben we de Planar 2 dus opgehaald.

Maar wauw.
Wat een prachtig exemplaar. Alleen ernaar kijken is al genieten voor mij.
Vanmiddag ga ik hem testen. Heerlijk..... :clapping:


My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer