Zolder tot HT Room (project afgerond !!)

Started by IndianaJ, February 20, 2018, 14:53:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

IndianaJ

#150
Quote from: PascalP on October  7, 2019, 13:28:07
Zag die op Marktplaats ook staan, 2 stuks voor €1350 per stuk voor Black Ash, mijne is een Piano Gloss black (ook +€100 nieuw) en ik vraag er €1200 voor ;)

Geweldige sub, dat zeker, maar wil voor een 2e MK Sound sub gaan en zien of dit beter integreert in mijn setup, heb verder ook alle speakers ook MK Sound.

Als ik dat geld zou hebben zou ik die zeker in overweging willen hebben. Temeer omdat mijn huidige mainspeakers ook Piano Gloss zijn.
Bedankt voor je tip iig.
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

RalphH

Als de planning toch pas over een paar jaar is, zou ik dan pas gaan kijken wat de markt jou te bieden heeft. Nu al kijken is leuk, maar zinloos.

Stel eerst die pb maar eens leuk af en dan verder kijken.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

fluissie

#152
Uhhhh die bruine is zeker geen sb sub

En als dat een pb12 plus is zal hij de kamer ZEKER vullen

Iig beter als een sb2000 of een ht1205 ooit zal doen!

RalphH

Vullen ja, maar als je in een null zit, hoor je niks, hoe groot je sub ook is.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

IndianaJ

Quote from: RalphH on October  7, 2019, 16:57:17
Als de planning toch pas over een paar jaar is, zou ik dan pas gaan kijken wat de markt jou te bieden heeft. Nu al kijken is leuk, maar zinloos.

Stel eerst die pb maar eens leuk af en dan verder kijken.

Ja Ralph en Fluissie.
Ik word te enthousiast denk ik hahaha.
Maar idd.

De ruimte zal verwacht ik in Januari redelijk gevuld zijn en zal dan eens gaan zien wat we krijgen als totaal beeld.
Ik was gewoon erg benieuwd of er ervaringen zijn met deze genoemde REL en SVS sub's.
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

IndianaJ

Quote from: RalphH on October  7, 2019, 17:14:47
Vullen ja, maar als je in een null zit, hoor je niks, hoe groot je sub ook is.

So true. Maar dat gaan we meemaken als alles er staat.
Heb gelukkig wel de optie om de huidige sub te verplaatsen dus ben niet geheel aan de voorbestemde plek gebonden.
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

fluissie

#156
Quote from: RalphH on October  7, 2019, 17:14:47
Vullen ja, maar als je in een null zit, hoor je niks, hoe groot je sub ook is.

Hé kom op man , Indi heb een dedicated ruimte
Hij zal vast wel een plekje vinden voor de sub waarbij die niet in een nul komt te zitten zeker ?!?  :colgate:

En aan die achterkant van die PB te zien is het een plus/2 of niet ? Nou als die de ruimte niet vult ...

Meest Brute Sub die ik ooit gehad heb iig

RalphH

Ik heb een dedicated ruimte en met 2 subs kan ik de nulls re-de-lijk opvangen..
3 zou beter zijn denk ik.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Jij nooit rew en een mic losgelaten op jouw woonkamer fluis?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

fluissie

#159
Zeker wel , en meerdere subs gaven altijd beter resultaat dan 1 idd

RalphH

Wellicht valt t mee hè, kan ook zomaar.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

fluissie

Ik zou zeggen Indi gewoon eerst is aan de gang gaan met die pb ....

En idd wat ralphh zegt misschien hoef je dan niet eens aan een andere sub te denken

IndianaJ

#162
Quote from: fluissie on October  7, 2019, 17:51:41
Ik zou zeggen Indi gewoon eerst is aan de gang gaan met die pb ....

En idd wat ralphh zegt misschien hoef je dan niet eens aan een andere sub te denken

Ik ga zeker eerst met de sub op mijn gemak aan de gang. Pas als je alles hebt staan kan je zeggen of je nog wat mist of niet.
We zullen zien.

Deze avond ben ik wel heerlijk aan de gang geweest met de plaatsing van de beamer.
Ik heb een houten frame in elkaar gezet (ja het ziet er niet uit hahaha)
De afwerking hier van is van latere zorg uiteraard.

Mijn doel was om de hoogte en de afstand te bepalen en het frame is geplaatst op gevoel.
Dat is heel aardig uitgepakt want de doorsnede is nu 2,60 m geworden en als ik de muur zie denk ik dat ik uiteindelijk op ongeveer
2,90 m uit ga komen.
De lens kan echter niet verder bijgesteld worden dus ik zal het frame een stukje naar achter moeten verplaatsen.
Al met al niet ontevreden met het resultaat.

Uiteraard is het een projectie op de muur want het scherm moet ik nog maken.
(vandaar de potloodstrepen in het beeld)

Het beeld is echter wel wat te fel maar dat is een kwestie van afstellen.
Ook merk je nu goed dat de muren erg veel licht weerkaatsen wat het geheel erg onrustig maakt.

Mochten jullie nog tips en aanbevelingen hebben (of kritiek :P) is dat altijd welkom.
Zodra ik met de exacte locatie klaar ben kan ik het frame af gaan werken. Geen onaardige klus om te doen.
Wordt met triplex afgewerkt en voorzien van matte zwarte verf (na het plamuren en het schuren uiteraard)

Tot de volgende keer maar weer.
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

denoontje

Goed bezig!

Maar hanht je projector nu schuin?

Deze kun je beste recht hangen en met de lensshift (als je die hebt) bijstellen.
Probeer te voorkomen dat je de keystone functie moet gebruiken van je projector, zodat je je volledige paneel te kan gebruiken van de projector.
Anders de projector lager hangen ;-)


IndianaJ

#164
Quote from: denoontje on October  7, 2019, 23:05:52
Goed bezig!

Maar hangt je projector nu schuin?

Deze kun je beste recht hangen en met de lensshift (als je die hebt) bijstellen.
Probeer te voorkomen dat je de keystone functie moet gebruiken van je projector, zodat je je volledige paneel te kan gebruiken van de projector.
Anders de projector lager hangen ;-)

Hey Denoontje.
Helaas heb ik geen lensshift anders had ik die idd wel gebruikt.  Ik ben dus genoodzaakt om de keystone te gebruiken.

Als ik m recht hang dan zou de beamer wel 40 cm lager moeten hangen. Ook dat is geen optie want dan wordt het veel te laag.
Ik heb niet zoveel andere opties. Wie weet in de toekomst maar dat zal er voorlopig niet inzitten.
De kosten tikken aardig door en moet het ook uitsmeren over de komende maanden.
Gelukkig kan ik het allemaal wel zelf voor elkaar krijgen dus hiermee worden de kosten wat gedrukt.

Ik ga ook het scherm weer volledig zelf maken dus een uitdaging maar wel leuk om te doen.

My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

Sjaak_Banaan

Kun je de projector ook niet verwerken in een salontafeltje/voetenbankje o.i.d.?
Dan staat die misschien ook op de juiste hoogte.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

IndianaJ

#166
Quote from: Sjaak_Banaan on October  8, 2019, 09:59:03
Kun je de projector ook niet verwerken in een salontafeltje/voetenbankje o.i.d.?
Dan staat die misschien ook op de juiste hoogte.

Yep daar heb ik ook aan gedacht. Maar ik vind die oplossing er zo knullig uitzien. :crazy:
Maar dat is persoonlijk.
Daar los je het probleem wel mee op dus ik heb het vergeleken met de keystone oplossing of de beamer te draaien.

Ik moet zeggen dat ik tevreden ben over het beeld dat de beamer weet te neer te zetten met de keystone dus ik ben hiervoor gegaan.
Maar toch bedankt voor je tip.
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

denoontje

Plankje op achterwand lukt ook niet?

IndianaJ

#168
Quote from: denoontje on October 11, 2019, 06:57:49
Plankje op achterwand lukt ook niet?

Nee hihi. Dat ook niet.
Bovendien had ik dan de bekabeling in de muur willen hebben en staat hij ook veel te dicht bij je hoofd.
Maar het helemaal goed komen.

Heb inmiddels al een ontwerp in mijn hoofd van de kast voor de apparatuur en een adres voor het filmdoek.
Komende dagen weer een paar uurtje besteden.

Ik hou jullie op de hoogte (voor de liefhebbers uiteraard)
Fijn weekend alvast.
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

fluissie

Quote from: IndianaJ on October 11, 2019, 07:48:29
Nee hihi. Dat ook niet.
Bovendien had ik dan de bekabeling in de muur willen hebben en staat hij bovendien veel te dicht bij je hoofd.
Maar het helemaal goed komen.

Heb inmiddels al een ontwerp in mijn hoofd van de kast voor de apparatuur en een adres voor het filmdoek.
Komende dagen weer een paar uurtje besteden.

Ik hou jullie op de hoogte (voor de liefhebbers uiteraard)
Fijn weekend alvast.


altijd leuk !, en jij ook

IndianaJ

#170
Afgelopen dagen ben ik verder gegaan met de ophanging / afwerking van de beamer.
Ik heb de zijkanten van triplex voorzien en tevens geplamuurd en geschuurd.
De hoeken zijn nu voorzien van een aluminium hoekprofiel.

Aan de onderzijde een onderplaat bevestigd zodat het aanzicht wat netter is.
Ik heb aan het plafond nog een plaat bevestigd zodat de beamer nog wat lager is komen te hangen.
Kabels heb ik in de bekisting weg gewerkt zodat het aanzicht er meteen wat strakker uitziet.
Plafond wordt nog wat verlaagd zodat de ophanging straks ook niet meer zichtbaar is.

Ben i.i.g. tevreden met het eindresultaat.
Op naar de volgende klus........
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

Sjaak_Banaan

Netjes. In het verlaagde plafond kun je straks een mooie basstrap maken, maar dat was misschien wel al je plan.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

IndianaJ

#172
Quote from: Sjaak_Banaan on October 15, 2019, 22:47:23
Netjes. In het verlaagde plafond kun je straks een mooie basstrap maken, maar dat was misschien wel al je plan.

Nou dat was nog niet mijn plan maar het verlaagde plafond is maar erg smal. Zal niet meer dan 30 cm zijn.
Zat te denken om wedges daar te plaatsen. Wellicht is dat een optie maar mocht je (of iemand anders) een idee of tip hebben hoor ik dat graag.
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

Sjaak_Banaan

#173
Wedges zijn die schuimpjes? Die doen naar mijn verwachting niet zoveel.
Als ik meer tijd heb wil ik het topic nog wel even gaan zoeken, dat was ook een zolder HT met basstrap in de punt, maar misschien dat iemand anders er al iets zinnigs over kan zeggen.

GOOS88 heeft dat volgens mij ook, misschien kun je hem eens vragen.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

IndianaJ

Quote from: Sjaak_Banaan on October 16, 2019, 10:45:14
Wedges zijn die schuimpjes? Die doen naar mijn verwachting niet zoveel.
Als ik meer tijd heb wil ik het topic nog wel even gaan zoeken, dat was ook een zolder HT met basstrap in de punt, maar misschien dat iemand anders er al iets zinnigs over kan zeggen.

GOOS88 heeft dat volgens mij ook, misschien kun je hem eens vragen.

Ja klopt. Ik ga daar een deel van de voor en achterzijde van muren mee voorzien voor geluidsverbetering.
De ruimte is niet heel vol dus kans op galm is daadwerkelijk aanwezig.
Maar het geluid moet wel zijn warmte behouden dus ik ga hier wat mee testen.

Als je dat topic kan vinden wil ik hier graag wel in verdiepen.
Thanks.
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |