Zolder tot HT Room (project afgerond !!)

Started by IndianaJ, February 20, 2018, 14:53:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

IndianaJ

Quote from: Pinda13 on June  6, 2019, 14:25:45
Doe dat dan van te voren! [emoji12]
Je bent handiger dan ik met die deur! Ziet er top uit!

Verstuurd vanaf mijn EVR-L29 met Tapatalk

Ja daar kom je altijd te laat achter hé !!  :-\
Maar bedankt voor je compliment betreft de deur.
Was ook wel ff zweten of het goed ging maar ik mag niet klagen voor de 1e keer.

My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

IndianaJ

Zo dat is 1.....  :pompom:

Fijne Pinksterdagen allemaal toegewenst.
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

Witalik

Je bent lekker bezig ! Wel goed dat je het gelijk netjes maakt qua leidingen. Doe je speaker kabels etc ook gelijk onder de vloer ?
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

IndianaJ

Quote from: Witalik on June  9, 2019, 08:54:38
Je bent lekker bezig ! Wel goed dat je het gelijk netjes maakt qua leidingen. Doe je speaker kabels etc ook gelijk onder de vloer ?

Dank je.

Ja de elektra leg ik deels in de dekvloer en overige in de muur.
De speakerkabels komen ook in de vloer maar niet in het beton.
Wil deze leggen in de isolatie platen van de laminaatvloer want het zijn wat teveel kabels om hierin te verwerken maar ze worden in ieder geval niet zichtbaar.
Er komt hierdoor niet al teveel gootwerk aan te pas maar de hoeken van de ruimte worden afgetimmerd maar dat is minimaal.
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

IndianaJ

#104
Gisteravond nog even bezig geweest met de 2e en laatste sleuf in het beton.
Na het nodige stof, gruis en beurse duim van het mis slaan van de beitel zal ik heel blij zijn als deze leidingen erin zitten.

Volgende week ga ik verder met de gasbeton blokken. Dat is toch een heel stuk fijner werken moet ik zeggen.
Nog een paar weken en dan begint de afwerking (lees: stucwerk)
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

Sjaak_Banaan

Oeh, dan wordt het bijna echt interessant...  :coffee:  :D
Succes met de laaste dingen voor het stuccen!

Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

IndianaJ

Quote from: Sjaak_Banaan on June 13, 2019, 15:45:55
Oeh, dan wordt het bijna echt interessant...  :coffee:  :D
Succes met de laaste dingen voor het stuccen!

Thanks. Ik twijfel nog even of ik ga stuccen of dat ik de hoeken ga aftimmeren.
Ik wil in de uiterste hoeken nog wat opbergruimte creëren aangezien dit toch nu loze ruimte is.
Maar we zullen zien wat de komende weken gaat brengen.
Helaas zit ik de komende dagen geheel vol in de avonden dus na het weekend weer verder.  :bigsmile:
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

Sjaak_Banaan

Misschien is die loze ruimte wel prima geschikt voor basstraps. ;)
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

IndianaJ

Quote from: Sjaak_Banaan on June 14, 2019, 10:23:39
Misschien is die loze ruimte wel prima geschikt voor basstraps. ;)

Ja heb ik aan gedacht.
Maar de ruimte die ik hierbij creëer heb ik wel nodig.
Ga eerst de kwaliteit van het geluid eens waarnemen en
kijk daarna wel verder. Denk dat het heel erg meevalt.
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

IndianaJ

#109
Afgelopen dagen paar uurtjes met de gasbeton sleuven bezig geweest.
Sleuventrekker werkt best aardig maar ik ben overgestapt naar een speedboor welke eigenlijk prima werkt en waarmee je veel nauwkeuriger
kan werken. Dozen voor de WCD en schakelaars zitten er inmiddels ook in.
Gisteravond aan het stoeien geweest met PVC buis maar dit is best gelukt.

De hele leiding uit 1 stuk kunnen verwerken. Er moesten een aantal bochten in komen en wilde het liefste er geen mof in hebben
maar dat is prima gelukt. Komende zondag ga ik de draden trekken en daarna kan de afwerking beginnen.

Gaat best lekker zo.  :smile:

My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

RonG

Je bent goed bezig, top. Ben benieuwd naar het eindresultaat :). Wat is je planning wanneer het af is? (long shot natuurlijk :D)

IndianaJ

#111
Quote from: RonG on June 19, 2019, 10:32:20
Je bent goed bezig, top. Ben benieuwd naar het eindresultaat :). Wat is je planning wanneer het af is? (long shot natuurlijk :D)

Dank je.
Nee ik heb geen einddatum voor ogen. Ik besteed er tijd aan als er wat ruimte voor is maar dat is erg lastig. (ben altijd erg druk met vele dingen)
Ben ook bezig met studie en er moeten vele andere klussen in huis worden gedaan.
Maar aangezien ik hier zo'n plezier in heb is het lastig om andere zaken aan te pakken hahaha.
Ik probeer aantal dagen in de week een uurtje te pakken. Bijna alles is in de avond uren gedaan.

Alle zij-muren worden van profielen voorzien waarop zwart doek wordt gespannen. In dit profiel zal aan de binnenzijde blauwe ledverlichting komen die voor de sfeerverlichting
moet gaan zorgen. (deze schijnt door het doek heen).
Aan de buitenmuur van de woning waar projectie doek komt, zal nog het een en ander opgebouwd moeten worden + in de hoeken van de ruimte zal er worden afgetimmerd.

Ook het nodige stukwerk komt er bij kijken en er komt een poster vliesbehang aan de buitenzijde van de muur welke wordt verlicht met een profiel met ledverlichting.
Die poster is binnen en is zoooooooo gaaf !

Al met al verwacht ik dat het minimaal einde jaar wordt maar heb geen deadline en neem er dan ook alle tijd voor.
Vind het ook wel leuk om deze topic langzaam van begin tot einde op te bouwen en niet in 1 pagina het eindresultaat te laten zien.

My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

quattronl

Lekker bezig!  :headbanging:
Zou willen dat ik zo'n zolder had om dit te kunnen realiseren  :(

Vraagje: die contactdoos rechts van je deur, komt daar de verlichtingsschakelaar in? Zo ja, is er een reden dat je die aan de scharnierzijde van de deur hebt gemaakt i.p.v. de gebruikelijke openslaande zijde? Nu moet je om de deur heen lopen als je het licht aan wilt doen.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

IndianaJ

Quote from: quattronl on June 19, 2019, 11:53:43
Lekker bezig!  :headbanging:
Zou willen dat ik zo'n zolder had om dit te kunnen realiseren  :(

Vraagje: die contactdoos rechts van je deur, komt daar de verlichtingsschakelaar in? Zo ja, is er een reden dat je die aan de scharnierzijde van de deur hebt gemaakt i.p.v. de gebruikelijke openslaande zijde? Nu moet je om de deur heen lopen als je het licht aan wilt doen.


Ja heerlijke ruimte hé!  ;D
Maar daar komt idd de schakelaar in. Normaal gesproken zit deze idd aan de andere zijde van de scharnieren (goed opgelet) maar aangezien de ligbankjes ervoor
staan heb ik besloten om deze daar te plaatsen. Anders moet je opstaan om het licht aan/uit te doen bij starten van een film en dat leek me niet handig.
De deur gaat trouwens ook naar buiten open dus je hebt er weinig last van.

De bankjes zie je op de foto al deels afgetekend op de muur staan.
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

IndianaJ

#114
Gisteravond maar besloten om nog maar wat sleuven erbij te maken.
Ook heb ik al de meeste VD draden erin getrokken.

Moet zeggen dat ik tijdens het werk toch regelmatig van mijn plan afwijk en steeds wat anders bedenk.
Maar het verloopt verder prima naar wens.
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

IndianaJ

Dit weekend nog even bezig geweest met de elektra na een drukke periode van diverse andere zaken.
Het werd dus tijd om weer eens wat uurtjes te besteden aan de zolder.

De meeste draden zitten nu op zijn plek. Heb besloten om links van de deur nog maar een extra WCD te plaatsen.
Is immers nooit weg om een stroompuntje te hebben.
Afmonteren zal denk ik deze week nog wel gebeuren.

De leidingen kunnen dan worden dichtgesmeerd en ga ik beginnen met de
- maken van de koof van de verlichting boven het scherm
of
- stucwerk aanbrengen op de muren.

Nog maar weekje en dan lekker vakantie.......  I love it.   ;D



My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

IndianaJ

#116
Wow ..... is het al zo lang geleden dat ik met de HT bezig was.
Tja vakantie en andere klussen kwamen tussendoor.
Vooral het laatste had wel prio want van de voortuin waren we toch wel geschrokken toen we terug kwamen van de vakantie.

Viel me mee dat er nog geen dieren in waren getrokken maar de afgelopen weekenden zijn we hier dus flink in bezig geweest.
Maar goed de zolder.

Inmiddels heb ik weer enkele ideeën opgedaan. De onderzijde van de ligbanken worden ook verlicht en meegeschakeld
maar daarover later meer.
Net nog even een half uurtje mogen besteden dus alle WCD's zitten op hun plek.
Planning is om deze week de laatste leidingen dicht te smeren dan kan ik met het impregneren beginnen van de muur.
(anders is het geen doen om stucwerk erop te smeren)

Hoop het komende weekend met het stucwerk te beginnen. Hoop dat iig de temperatuur wat aangenamer wordt want het is
momenteel niet de favoriete plek om te klussen.

Voor degene die deze topic volgen: ik heb links van de deur een vaste WCD erbij gezet voor als ik een stroompunt nodig heb.
In het midden is er ook 1 bijgekomen die bestemd is voor de verlichting (geschakeld) onder de ligbanken.

Tot binnenkort maar weer.
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

HarrieA

#117
Hoe heb jij eigenlijk de sleuven met de speedboor gedaan? Ik heb daar even geen voorstelling van.

Gewoon een speedboor op een boormachine, haaks op de wand inboren en dan als een soort frees de boor de route die je wilt uit laten frezen?

Eventueel met afstandshouder om een constante diepte te krijgen?

IndianaJ

Quote from: HarrieA on August 27, 2019, 22:16:42
Hoe heb jij eigenlijk de sleuven met de speedboor gedaan? Ik heb daar even geen voorstelling van.

Gewoon een speedboor op een boormachine, haaks op de wand inboren en dan als een soort frees de boor de route die je wilt uit laten frezen?

Eventueel met afstandshouder om een constante diepte te krijgen?

Eigenlijk is dat heel eenvoudig. Heb een speedboor gebruikt van 22 mm meen ik.
Heb gewoon een lijn getrokken waar de leiding moet komen en dan recht op de muur de gaten geboord met een accuboormachine.
Dit gaat werkelijk vreselijk snel. Diepte is een beetje op gevoel maar dat leer je vanzelf.
Ik had een sleuventrekker maar ik vond dat niet fijn werken. Ik vond dat erg onnauwkeurig werken vandaar dat ik naar een alternatief heb gezocht.

Uiteraard kan je een frees huren maar aangezien ik in de avond hier regelmatig mee bezig was een steeds maar een uurtje plande wordt het wat te kostbaar om meerdere
malen een frees te huren. Als alle gaten erin zitten dan een draaiende speedboor door de hele lijn trekken en je hebt een prima sleuf om te verwerken.
Het kost je wel een speedboor maar gasbeton is natuurlijk erg zacht.

Succes.
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

IndianaJ

#119
Zojuist de muur voorzien van een coating zodat deze klaar is om een stuclaag aan te brengen.
Weer een stap verder.

Hoop dat het zaterdag een beetje meevalt met de temperatuur aangezien de vooruitzichten erg
zonnig zijn (lees: warm) om dit uit te voeren.   :confused:
Dus maar eens vroeg beginnen lijkt me.
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

blue-eyes

Quote from: IndianaJ on August 29, 2019, 21:51:06
Zojuist de muur voorzien van een coating zodat deze klaar is om een stuclaag aan te brengen.
Weer een stap verder.

Hoop dat het zaterdag een beetje meevalt met de temperatuur aangezien de vooruitzichten erg
zonnig zijn (lees: warm) om dit uit te voeren.   :confused:
Dus maar eens vroeg beginnen lijkt me.

Gewoon doen. Weet je nog die 3 dagen 40 graden? Dat waren mijn 3 stucdagen :D :D

Je kan het :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Sjaak_Banaan

Is het niet tricky om bij zo'n temperaturen te stuccen?
Volgens mij wordt het toch weer zo'n 30 graden, geen idee hoe warm het dan op jouw zolder is... boven de 25 graden zou ik toch goed nadenken.

In onze woonkamer heeft het een keer te hard gedroogd waardoor het stucwerk op 1 plek opnieuw moest.
Misschien beter 1 dagje wachten.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

IndianaJ

#122
Quote from: Sjaak_Banaan on August 30, 2019, 13:37:29
Is het niet tricky om bij zo'n temperaturen te stuccen?
Volgens mij wordt het toch weer zo'n 30 graden, geen idee hoe warm het dan op jouw zolder is... boven de 25 graden zou ik toch goed nadenken.

In onze woonkamer heeft het een keer te hard gedroogd waardoor het stucwerk op 1 plek opnieuw moest.
Misschien beter 1 dagje wachten.

Ja Sjaak. Ik heb wel even getwijfeld maar gezien de temperatuur viel het erg mee (zeker in de ochtend)
Het is dan wel warm geweest maar was uiteindelijk rond de 26 a 27 graden geworden.
Ik denk dat ik zelf de meeste warmte heb afgegeven.    ;D
Eindelijk viel het best mee. De coating heeft zijn werk goed gedaan en hielp erg goed.
De eerste laag zit erop en eerdaags de 2e laag aanbrengen.

Ben in ieder geval tevreden met resultaat.
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

Sjaak_Banaan

Fijn dat het gelukt is, het ziet er meteen heel anders uit!
Ik zou willen dat ik zo handig was.  :thumbs-up:
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

IndianaJ

#124
Quote from: Sjaak_Banaan on September  1, 2019, 14:40:11
Fijn dat het gelukt is, het ziet er meteen heel anders uit!
Ik zou willen dat ik zo handig was.  :thumbs-up:


Och was voor mij ook de 2e keer. Het valt me mee moet ik zeggen.
Je mag hier wel oefenen hoor....😄
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |