Zolder tot HT Room (project afgerond !!)

Started by IndianaJ, February 20, 2018, 14:53:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

IndianaJ

Tja laten we het erop houden dat het niet mijn leukste klusje is geweest.
Ik heb alle treden geschuurd maar dat was een tijdrovend werkje. Meer dan 1,5 trede per avond was niet mogelijk.

Er heeft hier ook vloerbedekking op gezeten maar die heeft er minimaal 20 jaar op gezeten.
De lijm was ook bikkelhard geworden dus ga daar maar aan staan.

Heb gehoord dat je met cola de meeste lijm ook weg kan krijgen maar zag dat niet zo zitten met die plakzooi.
Na het schuren de gaten en beschadigingen geplamuurd en in de grondverf gezet gaf al een heel beter resultaat.

Afgelopen week heb ik de treden eerst in wit afgelakt en daarna 2x in de antraciet kleur.
Niet alles is super glad en strak maar ik ben er best tevreden over. Zeker als je ziet hoe het eruit heeft gezien.
Nu de volgende trap naar zolder nog........ :plain:
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

IndianaJ

#76
Vraag over vloerisolatie:

Momenteel ben ik aan het rondkijken voor vloerisolatie welke onder de laminaatvloer gelegd moet worden.
Nu zie ik op internet extreem veel aanbod maar ook de prijzen lopen erg uiteen.

Wie heeft hier toevallig ervaring in en waar kan je een ondervloer kopen die ook nog goed betaalbaar is maar bovendien een goede demping geeft
op zolder. (vooral naar de buren)
Wie heeft er ervaringen met Isoline+ ??
Deze is zeer goed betaalbaar, geluidsreductie van 10 DB maar wel naar beneden.

Hoor graag jullie ervaringen.
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

RalphH

Heb hier redupax+ liggen, tevreden mee. Isoline ken ik niet.

Trap is dan wel monnikenwerk geweest, denk niet dat ik dat hier ga doen..., hooguit de zijkanten/wangen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

IndianaJ

#78
Quote from: RalphH on May  7, 2019, 17:56:14
Heb hier redupax+ liggen, tevreden mee. Isoline ken ik niet.

Trap is dan wel monnikenwerk geweest, denk niet dat ik dat hier ga doen..., hooguit de zijkanten/wangen.

Redupax is zo'n beetje hetzelfde als Isoline.
AcoustiMax is nog beter maar deze is slechts 2,8 mm dik waardoor het te lastig wordt om snoeren onder de vloer te verwerken.
En aangezien ik die niet in de vloer wil frezen ivm bestaande leidingen en veel stof, verwerk ik het maar in de ondervloer.

Betreft de trap.
Hangt een beetje van het tapijt af of je deze kwijt wil.
Die bij ons was zo oud dat het er echt niet uitzag. Kost wel veel tijd maar het resultaat is er wel naar denk ik.
We zijn er iig blij mee.

My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

IndianaJ

We zijn weer begonnen....!   :pompom:
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

IndianaJ

Deze week nog enkele uren kunnen besteden aan de zolder.
Scharnieren zijn geplaatst en de deur enigszins op maat gezaagd.
Was even wat passen en meten.

Enkel de schuine zijde dient nog afgemeten te worden en daarna zal de deur hersteld moeten worden.
De houten delen die zijn weg gezaagd moeten op maat geschuurd worden en worden teruggeplaatst bij de zaagsneden.
Om weer wat stevigheid aan de bovenzijde te krijgen. Wellicht kan ik mijn vrouw zover krijgen om die delen te schuren....  ;D
Daarna uitsparingen van scharnieren in de deur maken en kan hij eindelijk worden opgehangen.
Aangezien ik maar een paar millimeter heb aan speling luistert het wel heel nauw.

Al met al ben ik er niet ontevreden dus we zullen zien.
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

IndianaJ

#81
Zo het prachtige weekend zit er weer op.
Gelukkig heb ik nog een paar uurtjes afgelopen weekend vrij weten te maken om nog wat te knutselen.

Ik heb de deur op hoogte afgezaagd en heb deze met de reststukken weten te herstellen.
Erg fijn klusje om alles resten MDF van de steunbalken te schuren (NOT!) maar het is gelukt.
Deur is nu bijna af. Deze week de scharnier uitsparingen in de deur maken en dan kan deze worden opgehangen.

Al met al ben ik er best tevreden over.

Binnenkort meer.
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

mr.crash

...Naam luisterruimte / HT..
.........TAKE FIVE...............

IndianaJ

Zo, deur zit erin.
Had hier geen ervaring in maar klus is best gelukt.
Dit weekend hoop ik een aanvang met de leidingen te kunnen maken en kozijn in orde te brengen.

De voorzijde van de muur gaat volledig worden behangen met (vlies) fotobehang en hoor graag jullie reacties hierover.
Deze is inmiddels al binnen (verjaardagskado  :inlove:)
De muur zelf is 4,20 meter breed dus dit geeft best wel een gaaf aanzicht vermoed ik.
Maar hierover later wat meer info.

My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

denoontje

[emoji1303]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ralf67

Lijkt de artiestenuitgang wel   :D

Maar in elk geval zeer praktisch opgelost zo .

mr.crash

...Naam luisterruimte / HT..
.........TAKE FIVE...............

Richi

Leuk topic, volgmodus. Wel doorwerken hè?!  :devil:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

IndianaJ

Hahaha. Doe mijn best maar verwachting is dat het wel einde van het jaar wordt.
Zit nog enorm veel werk in maar ik zal proberen zo vaak mogelijk te posten.

Maar veel positieve reacties helpt misschien wel..... :P
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

IndianaJ

#89
Afgelopen weekend heb ik me uiteraard nog wel kunnen vermaken op zolder.
Deze maal maar eens een rondje gedaan voor het betere hang en sluitwerk.

Ik weet dat het enkel een belemmering is voor ongenodigde gasten in huis maar het geeft toch een iets beter gevoel
als de ruimte goed afsluitbaar is.
Morgen krijg ik het veiligheidsbeslag binnen die het geheel helemaal af maakt.
Heb een metalen strip aan de binnenzijde van het kozijn geschroefd en aan de buitenzijde komt nog een afdekstrip.
Had nog nooit een kozijn geplaatst dus ben er best tevreden over geworden.

Het kozijn heb ik een aantal malen geplamuurd en glad geschuurd.
Deze is nu klaar om afgelakt te worden.

Volgende klus zal de elektra gaan worden.
Inbouwdozen plaatsen, sleuven trekken en VD-draden trekken.
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

quattronl

Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

IndianaJ

Afgelopen week heb ik enkel de deur verder afgemaakt.
Ik moet zeggen dat het er best netjes uit is komen te zien. Ben er in ieder geval erg tevreden over.

Wel heb ik vandaag de kussenhoezen binnen gekregen voor de HT ruimte.
Moet zeggen dat ze er erg leuk uitzien om op de ligbankjes als decoratie neer te leggen.
Geeft in ieder geval een hele toepasselijke sfeer.


My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

IndianaJ

Vandaag een aanvang gemaakt met het frezen van de sleuven voor de elektra.
Voorzichtig met de slijptol aan de gang gegaan want het is niet zeker of er in de dekvloer nog leidingen lopen.
Stofzuiger stond samen met mij flink te zweten iig.

Daarna de sleuven uithakken met een beitel en hamer maar wat een k..klus
Zal blij zijn als dit achter de rug is  :devil:

Nog paar avonden afzien dus....
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

Sjaak_Banaan

Goed bezig weer :)
Maar had je niet beter een sleuvenfrees kunnen gebruiken?
Volgens mij toen ze dit bij ons in de woonkamer deden ging dat er doorheen alsof het boter was.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

IndianaJ

Quote from: Sjaak_Banaan on June  5, 2019, 23:10:23
Goed bezig weer :)
Maar had je niet beter een sleuvenfrees kunnen gebruiken?
Volgens mij toen ze dit bij ons in de woonkamer deden ging dat er doorheen alsof het boter was.

Ja klopt daar heb ik wel aan gedacht. Echter de meeste leidingen komen in het gasbeton en daar heb ik een sleuventrekker voor gehaald.
Dat werkt erg makkelijk moet ik zeggen.
Voor de vloer is een frees wel beter maar aangezien er nog 1 leiding van de kachel loopt die bijna niet te achterhalen is (ook door CV monteur niet)
durfde ik dat niet aan.
Dus ik maak eerst voorzichtig met de slijptol wat sleuven en hak het daarna uit.

Het is wel te doen maar leuk is anders.
Daarna de leidingen in de muur. Maar dat gaat veel makkelijker uiteraard.

Als die erin zitten kan ik met het stuc werk gaan beginnen. Dan begint het echt vorm aan te nemen.
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

RalphH

Herkenbare plaatjes, pokkewerk is dat ja met hamer en beitel.
Succes maar weer :thumbs-up:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

IndianaJ

Quote from: RalphH on June  6, 2019, 09:00:37
Herkenbare plaatjes, pokkewerk is dat ja met hamer en beitel.
Succes maar weer :thumbs-up:

Tja dit soort dingetjes hebben de meesten van ons, maar ook hier komen we wel doorheen.
Gewoon doorgaan hahaha.
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

Pinda13

Quote from: IndianaJ on June  6, 2019, 08:32:31
Ja klopt daar heb ik wel aan gedacht. Echter de meeste leidingen komen in het gasbeton en daar heb ik een sleuventrekker voor gehaald.
Dat werkt erg makkelijk moet ik zeggen.
Voor de vloer is een frees wel beter maar aangezien er nog 1 leiding van de kachel loopt die bijna niet te achterhalen is (ook door CV monteur niet)
durfde ik dat niet aan.
Dus ik maak eerst voorzichtig met de slijptol wat sleuven en hak het daarna uit.

Het is wel te doen maar leuk is anders.
Daarna de leidingen in de muur. Maar dat gaat veel makkelijker uiteraard.

Als die erin zitten kan ik met het stuc werk gaan beginnen. Dan begint het echt vorm aan te nemen.

Joh verwarming ff vol aan op 1 groep, dweilen en tadaa daar is je leiding.Maar dit kan ook natuurlijk, duurt alleen iets langer. Wel vaak netter idd!  :tounge2:

Lekker bezig en gaat puik worden!
" no loss of fine detail "

IndianaJ

Quote from: Pinda13 on June  6, 2019, 13:38:29
Joh verwarming ff vol aan op 1 groep, dweilen en tadaa daar is je leiding.Maar dit kan ook natuurlijk, duurt alleen iets langer. Wel vaak netter idd!  :tounge2:

Lekker bezig en gaat puik worden!

Euhm leuk idee maar de radiator was niet meer aanwezig en leiding is afgedopt dus die wordt niet meer warm.
:P

Maar bedankt voor je reactie en ik hou mijn dagboek wel bij zover dat mogelijk is.
Hoop dat jullie het leuk vinden om te volgen uiteraard.
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

Pinda13

Quote from: IndianaJ on June  6, 2019, 14:15:56
Euhm leuk idee maar de radiator was niet meer aanwezig en leiding is afgedopt dus die wordt niet meer warm.
[emoji14]

Maar bedankt voor je reactie en ik hou mijn dagboek wel bij zover dat mogelijk is.
Hoop dat jullie het leuk vinden om te volgen uiteraard.
Doe dat dan van te voren! [emoji12]
Je bent handiger dan ik met die deur! Ziet er top uit!

Verstuurd vanaf mijn EVR-L29 met Tapatalk

" no loss of fine detail "