Zolder tot HT Room (project afgerond !!)

Started by IndianaJ, February 20, 2018, 14:53:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

IndianaJ

Quote from: PascalP on June 16, 2021, 08:12:52
Volgens mij heeft The Rock een beetje last van geelzucht... of is het groenzucht?
Hoop dat het door de foto's/telefoon komt, anders lijkt er iets mis te zijn met het rood in je projector?

Klopt. Mobiel geeft nu niet meteen de beste weergave van het beeld.
Bovendien moet er nog aardig wat afgesteld worden.
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

PascalP

Gelukkig maar  :clapping:

Dan lekker genieten en beetje fine-tunen hier en daar en desnoods een keer goed laten calibreren.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

IndianaJ

Quote from: PascalP on June 16, 2021, 08:23:04
Gelukkig maar  :clapping:

Dan lekker genieten en beetje fine-tunen hier en daar en desnoods een keer goed laten calibreren.

Ja ik zoek nog een iemand die mij met kalibratie zou willen helpen of een adresje hiervoor.
Er is zeker nog veel in af te stellen dus mocht iemand nog een tip/persoon heeft die dat zou willen uitvoeren zou dat heel welkom zijn.
Ben hier zelf (nog) een leek helaas in.  :(
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

MLCinema

Het ziet eruit alsof je HDR uitstuurt en de projector niet goed weet wat hij ermee moet. Wat voor bron is het?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

RalphH

#454
Ja onze Indy heeft nog wat te doen ;). Eerst bouwen, nu prutsen :pompom:

Succes joh, komt goed, ook dat 3d
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

IndianaJ

Quote from: Kamdioblitz on June 16, 2021, 22:32:31
Het ziet eruit alsof je HDR uitstuurt en de projector niet goed weet wat hij ermee moet. Wat voor bron is het?

Bron is de Nvidea Shield.
Maar ga rustig een settings doornemen.
3D krijg ik momenteel ook niet goed maar ik neem de tijd.
Zal vast goed komen zoals Ralph al zegt.
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

RalphH

Die moet je voor niet HDR content sowieso op 8 bit profiel (gewoon 4k std) zetten, niet hdr10 ready. Hier gaat dat niet lekker in iedergeval. Gaat ie 12bit rec709 doen, en dan klopt t allemaal net niet.

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

IndianaJ

Vandaag mijn gecertificeerde HDMI kabel binnen en HDMI splitter.
Heel blij mee. Heb ik nodig omdat mijn versterker een HDMI bordje heeft van 1.4 dus trekt het signaal naar beneden.

Zo maar eens testen. Ben heel benieuwd.
PS vette kabel om te zien maar is prijs ook naar.
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

reza

Wat ben je van plan te gaan doen?
Je hebt toch genoeg aan een normale HDMI kabel?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

RalphH

#459
Shield naar splitter en dan van daaruit naar projector en onkyo, denk ik.
Maar idd, dat kan ook met "normale" kabel.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

IndianaJ

Nope. De huidige kabel kan maar net 1080 aan en als ik die aansluit schakelt de beamer van 4K naar 1080.
Vandaar deze keuze.

Moet ook meer dan 10 m overbruggen.
Vandaar deze keuze.
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

RalphH

10m heb je degelijke kabel nodig idd, maar dat hoeft niet de wereld te kosten. Onder de €50 heb je een optische die alles doet.
Hier zelf ouderwets koper van 15m voor 35 en die doet het ook. 4k60hz kan ik niet testen alleen, projector doet dat niet.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

MLCinema

Een Atzebe optische hdmi kabel hier in gebruik zoals zovelen en dat werkt perfect. Hoe is nu de weergave van de kleuren in combinatie met de shield?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

IndianaJ

Quote from: Kamdioblitz on June 23, 2021, 19:53:51
Een Atzebe optische hdmi kabel hier in gebruik zoals zovelen en dat werkt perfect. Hoe is nu de weergave van de kleuren in combinatie met de shield?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Die kabel had ik ook gezien. Ook mooie kabel trouwens.
De weergave is trouwens prima in orde hoor met de shield.
Erg indrukwekkend.

Nu heb ik een Onkyo TX-RZ900 gezien en was benieuwd wie hier ervaringen mee heeft of meer informatie over heeft. (pos of negatief)
Specs zijn nog altijd indrukwekkend maar wellicht kan iemand hier meer over vertellen.....

My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

IndianaJ

#464
Afgelopen week maar weer eens bezig geweest met de HT Ruimte.
Aantal maanden geleden heb ik de HDMI kabel vervangen echter deze moest nog geheel worden weg gewerkt.

De 'oude' kabel was netjes in het plafond verwerkt en in de koof van de beamer echter voldeed deze niet genoeg nu ik naar de 4K ben overgestapt.
Het nadeel was dat ik erg veel spullen van de wanden af moest halen om de kabel weg te werken.
De kabel wilde ik achter het scherm langs laten lopen maar dan moesten wel een deel van de panelen en ook het scherm worden verwijder. (zie foto)
Dit is gelukkig verder prima gelukt en de kabel is nu prachtig weg gewerkt  en alles staat inmiddels weer op zijn plek.

Ik zal eerdaags nog wat foto's plaatsen van het scherm. Ik heb namelijk een rolgordijn (mat zwart) laten maken en die hangt nu bovenaan op het scherm.
Deze kan ik laten zakken en het zwarte gedeelte aanpassen aan de bovenzijde.
Maar dit voor later. Is een aanrader in ieder geval.

 
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

IndianaJ

#465
Aangezien er verschillende formaten films zijn is dit dan ook zichtbaar in de projectie.
Bij de widescreen formaten is dit dan ook zichtbaar doordat er boven en onder de film geen beeld wordt geprojecteerd.
Op een TV worden dit dan 2 zwarte balken.

Heb zitten denken hoe ik dit op de mooiste manier kan oplossen bij een beamer. Hier hebben we dus te maken met een stuk doek waar niet op wordt geprojecteerd
en dit steekt nogal af t.o.v. de film zelf.

Ik heb als oplossing een zwart mat rolscherm laten maken van ruim 2 m breed welke 30 cm kan afrollen. Deze heb ik geheel bovenaan het scherm bevestigd.
Door middel van de (zwarte) ketting kan ik elke gewenste maat hiervan maken. Dus aan de bovenzijde heb je op deze manier een prachtige masking aangebracht.
Ik zit nog te denken of ik een soortgelijke oplossing voor de onderzijde moet maken maar dit is al zoveel mooier.

Wellicht een tip voor personen die hier ook mee zitten. Ik vind het een prima oplossing iig.
Op de foto's zie je de 2 standen van dit scherm.

NB. De foto's zijn niet zo scherp maar ik heb deze in een bijna volledig donkere ruimte genomen met mobiel.
Dit geeft helaas dan niet de beste foto maar geeft wel een indruk lijkt me.
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RonG


PascalP

toen ik nog en 16:9 scherm had, had ik 2 verschillende lens memories, 1tje beeldvullend voor 16:9 zoals je nu ook hebt waarschijnlijk en de andere met het 21:9 beeld omlaag geschoven tot de rand van het scherm.
Zo had ik enkel boven een zwarte (of grijze) balk + ik vond dit ook een prettigere kijkhoogte :)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

pameijer

Waar heb je dat zwarte rolscherm aan gemonteerd? Mooie oplossing, zit ook zoiets te overwegen. Ik wil alleen de bovenkant masken aangezien ik bij 21:9 de lens naar beneden kan shiften.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

RalphH

Vind deze ook wel ingenieus, wil ik zelf nog eens mee aan de slag. Wellicht iets dergelijks voor de onderkant Stefan.

https://www.avsforum.com/threads/screen-masking-leading-edge-and-skirting-infinitely-adjustable.3054196/
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

IndianaJ

Quote from: pameijer on November 23, 2021, 15:43:49
Waar heb je dat zwarte rolscherm aan gemonteerd? Mooie oplossing, zit ook zoiets te overwegen. Ik wil alleen de bovenkant masken aangezien ik bij 21:9 de lens naar beneden kan shiften.

Mijn scherm heb ik zelf gemaakt wat je wellicht al in deze post hebt gelezen. Hij is gemaakt van een houten frame en heb daar
doek op gespannen en voor de masking heb ik zwart plakvilt gebruikt.
Daarom kon ik het rolgordijn er heel eenvoudig op kunnen schroeven. Paste precies en je ziet m eigenlijk niet eens zitten.

Ik vind het een aanrader. Heb er een heel klein zwart kettinkje aan laten zetten dus deze is ook bijna niet zichtbaar.
Succes.
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

IndianaJ

#472
Quote from: RalphH on November 23, 2021, 16:04:39
Vind deze ook wel ingenieus, wil ik zelf nog eens mee aan de slag. Wellicht iets dergelijks voor de onderkant Stefan.

https://www.avsforum.com/threads/screen-masking-leading-edge-and-skirting-infinitely-adjustable.3054196/

Leuk stukje. Mogelijk ga ik nog zoiets zelf maken.   ;D
Bedankt voor de tip.
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

IndianaJ

Aangezien ik toch wel films graag op disk wil afspelen
heb ik gisteren de Panasonic DP-UB824EGK besteld.

Zelf wilde ik eerst voor de Sony speler gaan maar aangezien ik zoveel klachten heb gelezen over 4K spelers van Sony
heb ik besloten om hier toch wel vanaf te zien.
In diverse recensies komt de Panasonic erg goed uit de bus.

Nu ben ik benieuwd wie ervaring heeft met deze speler en zijn ervaringen zijn.
De 424 heeft o.a. geen Vision en geen display dus ik ben toch voor de 824 gegaan.
Wellicht hebben anderen deze speler ook gekocht. Ben erg benieuwd.

My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

reza

Wat moet je met DV? Je projector doet dat toch niet.
Maar de Pana is een mooie speler, je zal er blij mee zijn. Zeker omdat hij ook kan tonemappen :thumbs-up:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"