Zolder tot HT Room (project afgerond !!)

Started by IndianaJ, February 20, 2018, 14:53:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

denoontje

Quote from: IndianaJ on July  2, 2020, 11:50:05
Hahaha gewoon de bassshakers wat harder zetten dan gaat dit wel lukken.

Van die good old spider bassahakers?

Die kun je nog modden door de spider wat weg te freezen.....gaan ze dieper.

Heb je ze wel gefilterd zodat ze alleen op allerlaagste tonen meedoen --> LFE gaat mijn inziens nog te ver naar het hoog door.
Ik had een filter van caliber (auto audio spul) ertussen gezet (moet nog ergens in mijn topic staan denk ik) zodat ik bij alleen allerlaagste tonen naar de shakers gingen.

Heb ze na een jaar weggedaan, omdat ik gek werd dat ze ook speelde bij soundtracks terwijl er geen "geweld" op scherm was.

Ben benieuwd wat jij ervan vindt

IndianaJ

Quote from: denoontje on July  2, 2020, 11:54:02
Van die good old spider bassahakers?

Die kun je nog modden door de spider wat weg te freezen.....gaan ze dieper.

Heb je ze wel gefilterd zodat ze alleen op allerlaagste tonen meedoen --> LFE gaat mijn inziens nog te ver naar het hoog door.
Ik had een filter van caliber (auto audio spul) ertussen gezet (moet nog ergens in mijn topic staan denk ik) zodat ik bij alleen allerlaagste tonen naar de shakers gingen.

Heb ze na een jaar weggedaan, omdat ik gek werd dat ze ook speelde bij soundtracks terwijl er geen "geweld" op scherm was.

Ben benieuwd wat jij ervan vindt


Dit zijn de sinustec Basshakers van Conrad.
Zeer betaalbaar dus de moeite waard. De sub uitgang van versterker A gaat hiervoor dienen en wordt op versterker B aanfgestuurd.
Hierdoor wordt enkel de lage tonen gefilterd.

Verder is het afstemmen en afregelen van het geheel maar dat komt wel goed.
Het moet een aanvulling zijn die je niet hoort maar heel zachtjes voelt alsof het de extreme lage bassen zijn.
Kan niet wachten......
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

morca

Quote from: IndianaJ on July  2, 2020, 11:49:17
Ik heb 2 Onkyo versterkers en als front de M4 speakers van Quadral met bijbehorende Center in hoogglans.
Achterspeakers zijn de Quadral Quintas 500 F die dezelfde uitstraling hebben.
Hierbij een Optoma 3d beamer en om het plaatje af te maken een SVS SB12 subwoofer.

Onder de stoelen komen 4 bass-shakers van 4 ohm in serie van 150 Watt.
Maar ik zal dit binnenkort ook vermelden allemaal in dit forum. Leuk dat je het vraagt.
Mooie set hoor  :inlove:


Sjaak_Banaan

Afgelopen week hadden wij Deepwater Horizon gekeken met de ButtKicker aan, mijn vriendin voelde dezelfde stress als die mannen op dat boorplatform.... ik moest 'm 2x zachter zetten.   :D

Daarbij moet ik toegeven dat ik ook wel onder de indruk was.
Ready Player One, de race, is ook kicken met shakers!

Ben benieuwd hoe het bij jou wordt straks, ziet er allemaal goed uit zo!
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

denoontje


morca

Quote from: Sjaak_Banaan on July  2, 2020, 12:12:33
Afgelopen week hadden wij Deepwater Horizon gekeken met de ButtKicker aan, mijn vriendin voelde dezelfde stress als die mannen op dat boorplatform.... ik moest 'm 2x zachter zetten.   :D

Daarbij moet ik toegeven dat ik ook wel onder de indruk was.
Ready Player One, de race, is ook kicken met shakers!

Ben benieuwd hoe het bij jou wordt straks, ziet er allemaal goed uit zo!
Die heb ik pas ook gekeken.
Zat wel gaaf geluid bij  ;D

IndianaJ

Quote from: Sjaak_Banaan on July  2, 2020, 12:12:33
Afgelopen week hadden wij Deepwater Horizon gekeken met de ButtKicker aan, mijn vriendin voelde dezelfde stress als die mannen op dat boorplatform.... ik moest 'm 2x zachter zetten.   :D

Daarbij moet ik toegeven dat ik ook wel onder de indruk was.
Ready Player One, de race, is ook kicken met shakers!

Ben benieuwd hoe het bij jou wordt straks, ziet er allemaal goed uit zo!

Hahaha. Leuk.
Het zal zeker een beleving worden.

Dit zijn trouwens de bankjes waar de bassshakers onder komen.
Om de belangstellenden even een beeld te geven.
Heb er dus 2 van.



My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

IndianaJ

Quote from: denoontje on July  2, 2020, 12:14:04
check wellicht even did draadje nog:
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=43584.0

en zie https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=27311.50
voor het filter van Caliber

Thanks. Mochten de tonen niet voldoende laag zijn kan ik altijd hier nog eens in verdiepen.
Leuk om te lezen trouwens.
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

IndianaJ

#308
Laatste 2 loodjes zullen we maar zeggen.
Dan zit er 40 houten panelen in.  :crazy:

Fijn weekend allemaal.
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

MLCinema

Er gaat ontzettend veel tijd zitten in de laatste 10% van je ruimte. En daarna kunt er weer een moment dat het niet naar je zin is en je gaat aanpassen of upgraden[emoji6]. Maar vooral genieten tussen die momenten. Gave ruimte geworden zo!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

IndianaJ

#310
Quote from: Kamidioblitz on July  5, 2020, 13:16:53
Er gaat ontzettend veel tijd zitten in de laatste 10% van je ruimte. En daarna kunt er weer een moment dat het niet naar je zin is en je gaat aanpassen of upgraden[emoji6]. Maar vooral genieten tussen die momenten. Gave ruimte geworden zo!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ja joh dat wil je niet weten.
Maar al de frames op de muren zijn af hoor. Zijn 40 houten frames geworden en dat kostte meer tijd dan ik had ingeschat.
Ben hier wel heel blij mee en trots op.
Bedankt voor de complimenten.

Upgraden zal niet zo snel gebeuren maar je weet maar nooit. Ooit eens een andere beamer maar dan moet je ook weer investeren in meer en grotere opslag
als je naar 4K wil overstappen.
Maar ach we zien wel.
Vanavond ga ik het frame van het scherm ophangen en morgen het doek spannen.
Kijk ik naar uit. Heerlijk.
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

denoontje


IndianaJ

#312
En jawel hoor.
Het frame hangt.

Past maar net maar prima. Was nog 2 mm over dus precies pas.
Vanavond het doek testen aangezien ik er nog niet helemaal over uit ben welke zijde ik ga gebruiken.


Voor de liefhebbers die ook een HT willen maken is de onderstaande link mss ook interessant:
https://zeildoekshop.nl/home/336-projectiescherm-beamerscherm.html

Het is een zeilsoort welke uitermate geschikt is voor projectie.
Deze is echter niet te gebruiken wanneer je de speakers achter het doek wil hebben maar voor degene die die luidsprekers er naast wil plaatsen
is dit een prima en betaalbare oplossing.
Heb meerdere bedrijven aangeschreven en offertes ontvangen maar de kosten zijn vaak erg hoog.

Doe er je voordeel mee zou ik zeggen.

My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

Martijnst1990

Kleurrijke foto hoor ;D Lekker bezig, ben benieuwd hoe het doek je bevalt! Succes vanavond.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

mr.crash

Bedankt voor de tip van het zeildoek.
Wil dat ook eens proberen.


...Naam luisterruimte / HT..
.........TAKE FIVE...............

IndianaJ

#315
Quote from: Martijn90 on July  7, 2020, 08:34:16
Kleurrijke foto hoor ;D Lekker bezig, ben benieuwd hoe het doek je bevalt! Succes vanavond.

Hahaha. Ja leuke kleurtjes hé.
Zijn multi-led spots dus elke kleur in te stellen. Best leuk spul.

Ben ook erg benieuwd vanavond hoe het gaat worden.
Zal best een gewicht zijn want de koker met doek weegt al iets van 10 kg. Best klusje dus.. :blink:
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

IndianaJ

Gisteravond begonnen met het scherm.
Nou dat is wel een uitdaging dat kan ik je wel zeggen.
Het doek is wel zo dik dat het hierdoor ook wel stug is.

Zoals je op de foto kan zien is het erg zwaar om te spannen.
Ik heb nu 2 zijden vastgezet en je ziet dat dit een klus is die je eigenlijk niet alleen kan doen.
Vanavond gaan we dit met 3 personen onder spanning vast zetten. Viel me erg tegen.

Je ziet dat het doek erg golft dus hoop dat we dit met 3 man strak kunnen trekken maar dat gaat wel goed komen.

Het beeld daarin tegen is erg mooi. Doek geeft nagenoeg weinig reflectie en is goed mat.
Voor de prijs zeker de moeite waard dus. Moet nog alles afstellen in kleuren en hoogte maar dat is voor later.
Stond ook niet recht voor het doek met de foto nemen dus vandaar dat het beeld wat vreemd overkomt.

Wordt vervolgd......
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

quattronl

Als het zoveel moeite kost om het doek te spannen hoop ik dat het frame genoeg dwarslatten heeft (zie er 4). Er komt blijkbaar best wat spanning op te staan.

Maar het zijn erg mooie vooruitzichten!
Als het scherm straks hangt en je kijkt je eerste film.....gaaf hoor!
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

IndianaJ

#318
Quote from: quattronl on July  8, 2020, 11:19:25
Als het zoveel moeite kost om het doek te spannen hoop ik dat het frame genoeg dwarslatten heeft (zie er 4). Er komt blijkbaar best wat spanning op te staan.

Maar het zijn erg mooie vooruitzichten!
Als het scherm straks hangt en je kijkt je eerste film.....gaaf hoor!

Ja klopt. 4 stuks.
Ik vermoed dat het voldoende zal zijn want ze zijn dik genoeg. En de buitenzijden zijn nog wat zwaarder uitgevoerd.
Is aardig wat gewicht geworden.

Ach we gaan gestaag verder. Komt vast wel goed.
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

Martijnst1990

Aardige klus inderdaad! De plaatjes met beeld zien er wel al erg strak uit! Welke projector heb je?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

IndianaJ

Quote from: Martijn90 on July  8, 2020, 11:40:05
Aardige klus inderdaad! De plaatjes met beeld zien er wel al erg strak uit! Welke projector heb je?

Ja beeld valt niet tegen idd.
Ik heb een Optoma HD30. Bevalt erg goed.
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

IndianaJ

Quote from: Dynky on July  8, 2020, 11:54:44
:google: even op "canvas tang"  ;)

Goede tip. Mocht het vanavond niet lukken dan maar eens achter deze tang aan.
Top.
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

IndianaJ

#323
Hallo HT liefhebbers.
De afgelopen dagen is er enorm veel gebeurt in de HT ruimte.
Dit heeft als oorzaak dat ik had afgesproken met een collega met zijn vrouw die op bezoek zouden komen.
En het liefst wil ik dan natuurlijk een demo kunnen geven.

Maar goed wat stond er allemaal op de planning:
- Scherm verder bekleden met doek.
- Zwarte kaders op doek aanbrengen.
- WiFi AP achter scherm ophangen.
- 'Oude' kastje terug plaatsen en deel van apparatuur plaatsen.
- Alle speaker kabels doormeten en labelen (idd de sukkel had dit niet gedaan en vooraf was slimmer geweest hahaha)
- Alle main en surround speakers op juiste positie plaatsen en aansluiten.
- Subwoofer naar de zolder brengen.
- Onderplaat van subwoofer deels overspuiten.
- Vloerkleed plaatsen.
- Ligbankjes na kleine 3 jaar maar eens uitpakken en in elkaar zetten en plaatsen.
- Platenspeler voorzichtg plaatsen op tijdelijke plek. De Rega Planar 2 is tijdje geleden volledig afgesteld dus dat wil ik graag zo houden.
- Versterker / geluid afregelen. (volume, klank, afstand, vertraging, etc)


Dus met andere woorden er is veel werk te doen en ik heb 2 dagen de tijd.
Laten we maar beginnen met het doek.
Zoals eerder al aangegeven was het in mijn eentje zo goed als niet te doen om het doek in mijn eentje te spannen en tegelijkertijd vast te nieten.
Het doek heeft veel kracht nodig om te spannen.

Vandaar dat ik mijn buurman maar heb opgetrommeld en mijn vrouw heeft hierbij ook goed geholpen. (hiervoor mijn dank!)
Toch al met al een pittige klus en het doek is een heel stuk verbeterd t.o.v. de vorige keer.
Doek volledig vastgeniet en we zagen dat er echt een grote verbetering was.

Toch was ik niet tevreden genoeg. Hierbij kwam mijn buurman plotseling met een tip.
Waarom plaats je geen tussenlatten in het frame die dusdanig klem zitten dat je de uiteinden iets schuin afzaagt en deze in het frame moet slaan.
Hierbij zal je de buitenzijde wat uit elkaar drukken en zal het doek net even wat extra spanning krijgen en strakker worden getrokken.
Dit heb ik uitgevoerd en ik ben erg tevreden over het resultaat.

Volgende klus was het aanbrengen van zwart plakvilt aan de randen.
Om de juiste positie aan te geven leek het mij het makkelijkst om het scherm op te hangen en de beamer aan te zetten.
Ik heb hierbij met een potloodje tientallen streepjes gezet om de positie te bepalen wat prima lukte.

Het plakvilt op maat geknipt en deze aangebracht.
Helaas kwam ik er achter dat het vilt welke was geleverd een de buitenzijde niet recht was.
Dit was wel even een momentje die ik maar niet herhaalde. Ik ging ervan uit dat het vilt aan de randen geheel recht was.
Ik had verwacht dat deze rol zo van de machine af kwam en hierdoor geheel recht was.
Dit bleek helaas in de praktijk op bepaalde stukken wel 1,5 cm verschil te hebben. Hierdoor was het heel lastig om het vilt recht aan te brengen en het resultaat was
dat het begon af te wijken. Dit is op de foto goed te zien.

Nadat ik het vilt een aantal malen op bepaalde stukken had lostgetrokken en opnieuw had geplaatst viel de schade enigzins mee.
De foto's geven wat duidelijkheid van de klus.






My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

IndianaJ

Bij deze nog wat foto's die ik had gemaakt tijdens het aanbrengen van het vilt.
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |