Nvidea shield, Himedia Q10 Nuc .. bos - Bomen

Started by Nick 35, February 19, 2018, 20:08:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nick 35

Hoi,

ik heb een oled tv en gebruik smartshare om films af te spelen.
Nu wil die 4K niet lukken tenzij ik mijn  USB er op aanlsuit en daarnaast ben ik aan het uitkijken naar een NAS.
Dus als de nas er komt moet er een oplossing zijn om 4K af te spelen.

ik lees hier veel positiefs over nvidea shield...is dat de betere oplossing ?

Ik wil dat allemaal alleen maar van thuis uit kunnen benaderen, heeft dan VPN togevoegde waarde of niet ?


Nick

road rebel

Behalve (illegale) uhd 4K rips, welke andere bronnen zou je willen aanspreken met jouw mediaspeler? Ondersteunt jouw OLED TV dolby Vision? Welke NAS heb je op het oog? Zijn er nog specifieke eisen die je stelt zoals DTS HD MA, Dolby THD+atmos?


Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk

rkwinkel

De Nvidia Shield is momenteel de beste speler.
https://www.tomsguide.com/us/roku-ultra-vs-apple-tv-4k-vs-nvidia-shield,review-4863.html

Deze speelt alles, een absolute aanrader. Daarnaast gebruiksvriendelijk en genoeg informatie en tips te vinden op het net.


Roksan

Quote from: rkwinkel on February 20, 2018, 16:20:14
De Nvidia Shield is momenteel de beste speler.
https://www.tomsguide.com/us/roku-ultra-vs-apple-tv-4k-vs-nvidia-shield,review-4863.html

Deze speelt alles, een absolute aanrader. Daarnaast gebruiksvriendelijk en genoeg informatie en tips te vinden op het net.

In deze test, is het toch niet de beste? Überhaupt een bijzondere test. Beeldkwaliteit wordt niet meegenomen....
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

rkwinkel

De Shield komt er prima uit en beeldkwaliteit is prima. Zijn andere testen ook op YouTube waar de Shield de betere speler is.

Kanariepiet

Vergeet de Apple TV 4K niet, m.i. beter en stuk gebruiksvriendelijker dan de Shield.

rkwinkel

Apple is ook prima. Maar minder mogelijkheden die de Shield biedt momenteel, of je moet deze jailbraken. Dus zou zeker even goed kijken op het web naar de pro's en cons van beide apparaten.

Nick 35

Quote from: road rebel on February 20, 2018, 09:39:47
Behalve (illegale) uhd 4K rips, welke andere bronnen zou je willen aanspreken met jouw mediaspeler? Ondersteunt jouw OLED TV dolby Vision? Welke NAS heb je op het oog? Zijn er nog specifieke eisen die je stelt zoals DTS HD MA, Dolby THD+atmos?


Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk

Hoi,

Ik denk aan MKV, 3D. De NAS die ik op het oog heb is een synology DS918+, uitgerust met 4 schijven van 10tb. De eerste stap is mijn oled tv maar ik heb ook een videoruimte met beamer die ik wil upgraden naar 4K. Naar geluid ben ik al wat sneller tevreden, ik heb momenteel eend eftige onky staan die ik eventueel nog wel ga upgraden naar een onkyo RZ5100 de keff boxen en woofer die ik staan heb ga ik nog niet direkt upgraden. De ruimte waar ik beam is een 5*3.

Nick

W.Otter

Ik speel gewoon 4k HDR af met mijn oled.. waarom lukt dat niet bij jou?

Nvidia shield zou ook mijn keuze zijn. De nuc begint nu pas aan 4k hdr dus of dat allemaal voor elkaar is weet ik niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Nick 35

Quote from: rkwinkel on February 20, 2018, 19:12:13
Apple is ook prima. Maar minder mogelijkheden die de Shield biedt momenteel, of je moet deze jailbraken. Dus zou zeker even goed kijken op het web naar de pro's en cons van beide apparaten.

Jailbreaken zie ik eerlijk gezegd niet zo zitten. Heb het vroeger gedaan maar wil tegenwoordig toch iets minder van dat soort dingen.
Ik koop veel UHD en Blu ray, ga veel naar de bios maar tussen het uitbrengen en dat die een deftige prijs wordt en de bios zit gewoonlijk wel wat ruimte die ik soms al is opvul...


nick

Nick 35

Quote from: W.Otter on February 20, 2018, 20:15:56
Ik speel gewoon 4k HDR af met mijn oled.. waarom lukt dat niet bij jou?

Nvidia shield zou ook mijn keuze zijn. De nuc begint nu pas aan 4k hdr dus of dat allemaal voor elkaar is weet ik niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Dat gaat hoor maar dan moet ik die rechtstreeks via usb aan mijn tv aanhangen. Daarnaast is die oled nogal picky naar USB sticks of USB harde schijven.
Ben dat kopieren eerlijk gezegd wat beu...
Ik zie dat de meerderheid hier toch voor nvidea kiest, mss dat ik die wel is ga uitproberen.


Nick

W.Otter

Ik gebruik dus gewoon n nas zonder extra speler

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Kanariepiet

Ik zou niet weten waarom jailbreaken, speelt alles af inclusief 4K HDR via Infuse pro of MrMc!
Netflix en iTunes ook in 4K HDR, wat wil een mens nog meer :popcorn:

Quote from: rkwinkel on February 20, 2018, 19:12:13
Apple is ook prima. Maar minder mogelijkheden die de Shield biedt momenteel, of je moet deze jailbraken. Dus zou zeker even goed kijken op het web naar de pro's en cons van beide apparaten.

rkwinkel

De Shield doet ook Netflix en daarnaast zijn er genoeg mogelijkheden om te streamen mbv kodi of een aantal andere mooie apps die de Apple niet heeft.

W.Otter

Quote from: rkwinkel on February 20, 2018, 22:58:40
De Shield doet ook Netflix en daarnaast zijn er genoeg mogelijkheden om te streamen mbv kodi of een aantal andere mooie apps die de Apple niet heeft.
Kodi is idd het echte voordeel. Verder is de interne speler van mn LG prima.. geen extra speker nodig

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

StefaanD

Quote from: rkwinkel on February 20, 2018, 22:58:40
De Shield doet ook Netflix en daarnaast zijn er genoeg mogelijkheden om te streamen mbv kodi of een aantal andere mooie apps die de Apple niet heeft.
En welke apps zijn dat dan?

Even omdraaien, als je anime kijkt dan werkt de Crunchyroll app op de Apple TV véél beter dan op de Shield. Op de Shield mag je deze om de zoveel tijd verwijderen en opnieuw instellen om deze niet meer ziet dat je ingelogd bent en dus je queue leeg is.

Heeft natuurlijk net zoals andere apps niets met de speler zelf te maken, maar voor mij toont het wel een beetje aan waar de focus ligt van de ontwikkelaar.

StefaanD

Aanvullend op je vragen Nick, als je alleen thuis kijkt heeft VPN geen enkel zin. Gewoon volume van je NAS waar je films en series staan mounten op de mediaspeler via SMB of NFS.

NFS heeft als voordeel dat het iets sneller is, want minder overhead dan SMB. Heb hier zelf een Synology NAS in gebruik, reeds jaren, en alles gigabit bekabeld en volume als SMB gemount en dat gaat uitstekend.

rkwinkel


activ


rkwinkel

Dus wat kan die Apple dan wel wat de Shield niet kan ?

activ

Dolby Vision en legale verhuur in 4K.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

StefaanD

Laten we er maar geen spelletje van maken 'van wie heeft de meeste apps'  :P

Hangt natuurlijk af van wat Nick allemaal wil doen met de mediaspeler. Heb je reeds Apple spul in huis en wil je ooit met HomeKit aan de slag, dan is de Apple TV de logische keuze. Plus zoals active aangeeft de Apple TV doet Dolby Vision en er is een leuke iTunes bibliotheek aan 4K titels. Dolby Vision kan de Shield momenteel dan weer niet aan.

Heb je Atmos of DTS:X nodig, of YouTube 4K dan is momenteel de Shield de logische keuze.

rkwinkel

Mooi samengevat. Daarnaast heb je ook goedkopere alternatieven voor de Shield die hetzelfde doen als de Shield. Dus genoeg mogelijkheden. 

johan81

#23
Quote from: StefaanD on February 21, 2018, 14:16:02
Laten we er maar geen spelletje van maken 'van wie heeft de meeste apps'  :P

Hangt natuurlijk af van wat Nick allemaal wil doen met de mediaspeler. Heb je reeds Apple spul in huis en wil je ooit met HomeKit aan de slag, dan is de Apple TV de logische keuze. Plus zoals active aangeeft de Apple TV doet Dolby Vision en er is een leuke iTunes bibliotheek aan 4K titels. Dolby Vision kan de Shield momenteel dan weer niet aan.

Heb je Atmos of DTS:X nodig, of YouTube 4K dan is momenteel de Shield de logische keuze.

Alleen heb je eigenlijk altijd wel last van banding, ik heb mijn shield terug gestuurd. Misschien is dit in de toekomst opgelost, maar ik houd niet zo van misschien en in de toekomst. Vero 4K gekocht voor €112 inclusief verzenden vanuit de UK, PERFECT! Automatisch switchen van color space/resolutie/refresh rate ook allemaal in orde. Enige wat je hierbij zal missen, zijn veel apps, maar heb al begrepen dat mensen Netflix al werkend hebben, maar dat zit over het algemeen toch wel in de meeste TV's ingebakken als je die nu koopt (zit volgens mij in alle OLED TVs van nu).

StefaanD

Had je dan alleen last van banding in 4K of ook in gewoon Full HD materiaal? Heb op mijn Shield toch nog nooit banding gezien, maar zit wel nog altijd op max. 1080p