Schermen die omgevingslicht wegdrukken

Started by Thamaesta, February 19, 2018, 14:43:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Thamaesta

Beste HT'ers,

Momenteel ben ik aan het orienteren in een nieuw scherm welke structuurvrij is, maar daarnaast ook om kan gaan met enig omgevingslicht.
Ik kan alles goed verduisteren echter mijn plafond en vloer reflecteren te veel licht.
Weerszijde zijn donkerantraciete gordijnen welke indeval zeer weinig licht meer reflecteren.

Aangezien ik liever in een goed scherm investeer tov allerlei niet woonkamerwaardige contructies te bedenken en hoge kosten, ben ik heel erg benieuwd hoe de ervaringen hier zijn met een dergelijk scherm.

ik zag bv via het duitse heimkino YT kanaal het elite screens cinegrey 5d scherm voorbij komen.
https://youtu.be/lH6VgkXV7J0
JVC X7500 - Philips OLED 4K 65"- Marantz av7703 - 4x QSC CX versterkers- QSC AD speakers - Arendal 1723s LCR- 7.1.4 DD Atmos -Sony X700 4K blu ray - PS5 - Nvidia Shield - RU Connected - In-Akustik - VNX Black Horizon Edgefree - Vicoustic

darkrunner

Wit plafond en lichte vloer gehad muren donker grijs behangen, nooit geen last gehad van lichtreflectie op men scherm, en het was dan nog niet eens een duur scherm wel een goed dat wel.

H&C Hifi

Heb je een indicatie in welke prijsklasse je iets zoekt ?

In veel gevallen volstaat een matt wit scherm, heb je echt veel licht zou een grijs scherm met meer gain ook een optie zijn.

Stuur me anders even een PM

Mediasluis

Zelf  gebruik ik hier HD Progressive 0.9 en 0.6 om het verschil te laten zien.
Een review van HD Progressive vind je hier:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=145815.new#new
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

darkrunner

Maar als je al kan verduisteren heeft een speciaal doek dan zoveel zin? ik schrok al hoe goed het beeld was in een ruimte met witte muren en wit plafond en rolluiken dicht, en dat was dan nog geprojecteerd op een witte muur die een nieuwe verf beurt kan gebruiken, terwijl hij enkel een licht plafond/vloer heeft


J.A.F._Doorhof

We hebben en demo blackdiamond te koop
Je mag anders wel even mailen met [email protected] voor een prijs
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Dirk

#6
Ik kijk intussen zowat 3 jaar dagelijks naar een Xtrem Screen Daylight scherm (de Dynamic black contour 0.9 om precies te zijn), omdat ik destijds m'n tv de deur uit heb gedaan en dus àlles via de PJ kijk.
woonkamer is hier voor 75% wit en het scherm hangt voor een raampartij van 4m breed die tot de vloer reikt.

'k ben hier dusdanig tevreden over dat er binnenkort een wat grotere versie komt, ook weer van Xtrem Screen. ;D

Deze schermen worden verkocht door forumsponsor Werner van Cinedream/Home@the movies.

als je alvast een eerst indruk wil krijgen, kan je hier ff eea zien.

fwiw; ik heb ze destijds vergeleken met op papier gelijkwaardige schermen van SI (Black Diamond) en dan praat je over een prijsverschil van 40% of meer in het voordeel van Xtrem ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

J.A.F._Doorhof

De demo BD mag weg voor 1500.00
Even met Annewiek besproken ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Thamaesta

Hey Frank, mooi ding idd maar ken me herinneren dat die geen tab tensioned electrisch was ;)
JVC X7500 - Philips OLED 4K 65"- Marantz av7703 - 4x QSC CX versterkers- QSC AD speakers - Arendal 1723s LCR- 7.1.4 DD Atmos -Sony X700 4K blu ray - PS5 - Nvidia Shield - RU Connected - In-Akustik - VNX Black Horizon Edgefree - Vicoustic

home@the movies

Kom even kijken naar de Xtrem screen, in onze ruimte in Wijnegem hangt een tab tensioned versie. mail gerust even voor een afspraak

Raymond187

Ik heb onlangs de elite screen cinegrey 5D 120" tap hangen.

Gekocht bij hchifi en vik. Top service.


J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Thamaesta

Bedankt voor alle inpu :clapping:
@raymond187;wat zijn je ervaringen ermee? En hoe ziet jou ruimte eruit qua muren en plafonds?
JVC X7500 - Philips OLED 4K 65"- Marantz av7703 - 4x QSC CX versterkers- QSC AD speakers - Arendal 1723s LCR- 7.1.4 DD Atmos -Sony X700 4K blu ray - PS5 - Nvidia Shield - RU Connected - In-Akustik - VNX Black Horizon Edgefree - Vicoustic

Raymond187

Quote from: Thamaesta on February 20, 2018, 08:34:06
Bedankt voor alle inpu :clapping:
@raymond187;wat zijn je ervaringen ermee? En hoe ziet jou ruimte eruit qua muren en plafonds?
Plafond
, zijmuren zijn  wit. Achterwand is donkergrijs. En gordijn is lichtdicht, maar ook wit.

Ik kom van een wit kingpin doek. En had 3 dgn voor ik de cinegrey kreeg een andere PJ gekocht de Sony hw55. Die had ik meteen opgehangen en op het witte doek geprojecteerd. Vergeleken met onze vorige PJ was dat wow.

2 dgn later de cinegrey opgehangen. PJ aan...aantal scènes gekeken. In de avond een 2 films.

Vergekeken met het witte scherm een fljjmke domper zeg. Donkere scènes zag niks, gewoon zwarte donkere zonder enig detail  :nopompom:

Contact gehad met hchifi en vik. Die hadden meteen geregeld dat er iemand thuis kwam om de PJ isfte kalibreren.

Daarna was h3tbeeld zeker verbeterd. Maar ik vjjnd het niet zo mooi als op een wit doek. Kleuren en scherpte vind ik mooier op een wit doek. Wat niet wilt zeggen dat ik het nu niet mooi vind. Geniet zeker van films kijken.

Maar de cinegrey is wel TOP met omgevingslicht. Smiddags films kijken geen probleem . In de avond lamp aan en film kijke  geen probleem.

Contrast is ook wat beter met de cinegrey.

Ik heb alleen pech met het scherm, een bubbel  jn het doek gaat niet weg, en het doek is zichzelf scheef gaan oprollen.

Na kort contact paar foto's met Vik,en het scheffm Word zonder verdere vragen omgeruild.

Daarom zei ik. TOP service van hchifi en vik  :worship:

vik

Leuke bijdrage Raymond bedankt.  ^^

Wel een klein puntje van kritiek; scherpte wordt perfect afgeregeld door middel van patronen en de pixel alignment. (combinatie met een Murideo generator) Als de scherpte niet in orde zou zijn hebben we ons werk niet goed gedaan.  ::)

Bij de calibratie hadden we mijn blu ray speler meegenomen om een het ander te testen. Jouw bron hebben we nooit na kunnen lopen. Kan heel goed zijn dat die afwijkt. Ik gebruik enkel orginele schijven.

Quote from: Raymond187 on February 20, 2018, 09:10:30
Plafond
, zijmuren zijn  wit. Achterwand is donkergrijs. En gordijn is lichtdicht, maar ook wit.

Ik kom van een wit kingpin doek. En had 3 dgn voor ik de cinegrey kreeg een andere PJ gekocht de Sony hw55. Die had ik meteen opgehangen en op het witte doek geprojecteerd. Vergeleken met onze vorige PJ was dat wow.

2 dgn later de cinegrey opgehangen. PJ aan...aantal scènes gekeken. In de avond een 2 films.

Vergekeken met het witte scherm een fljjmke domper zeg. Donkere scènes zag niks, gewoon zwarte donkere zonder enig detail  :nopompom:

Contact gehad met hchifi en vik. Die hadden meteen geregeld dat er iemand thuis kwam om de PJ isfte kalibreren.

Daarna was h3tbeeld zeker verbeterd. Maar ik vjjnd het niet zo mooi als op een wit doek. Kleuren en scherpte vind ik mooier op een wit doek. Wat niet wilt zeggen dat ik het nu niet mooi vind. Geniet zeker van films kijken.

Maar de cinegrey is wel TOP met omgevingslicht. Smiddags films kijken geen probleem . In de avond lamp aan en film kijke  geen probleem.

Contrast is ook wat beter met de cinegrey.

Ik heb alleen pech met het scherm, een bubbel  jn het doek gaat niet weg, en het doek is zichzelf scheef gaan oprollen.

Na kort contact paar foto's met Vik,en het scheffm Word zonder verdere vragen omgeruild.

Daarom zei ik. TOP service van hchifi en vik  :worship:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike