Dune Smart H1

Started by sandervg, February 14, 2018, 21:27:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sandervg

Ik heb een Dune Smart H1. Ik heb daar een 3TB schijf in gestopt (WD Red) die ik niet meer nodig had in m'n Synology NAS. Echter, de Dune geeft aan dat het een 1TB NTFS drive is. Ik zie de NAS in m'n windows verkenner en kan er gewoon data op plaatsen.

Heel vreemd allemaal, want het ding komt uit een NAS dus dat zal wel EXT4 zijn verwacht ik (geen NTFS) en het is 3 TB (geen 1 TB)

Moet ik de drive opnieuw formateren? Welk formaat moet ik dan kiezen?

Wat ik belangrijk vind is dat ik in de windows verkenner er films e.d. naar toe kan kopieren (EXT4 en windows zijn geen vrienden volgens mij)

Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

sandervg

Fixed! Nieuwe firmware + formateren op ext3 loste het probleem op (ext2 werkte niet)
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

zwabber

Mocht je het ooit nodig hebben dan kan je met het gratis programma   Ext2Fsd een ext geformatteerde schijf via windows benaderen .
LG 65cx6la. Onkyo tx-nr 5010.  Quadral aumun orkan Vlll. Audio monitor LCR GS. GSFX . Rel R505. Dune hd duo. Advance acoustic mcd 204.

sandervg

Thx! Kan nog wel een ander advies gebruiken: ben 2,5 TB van m'n NAS naar de Dune interne HD aan het kopieren. Eerst gewoon slepen in de verkenner. Dat ging met ruim 1 MB/s. Dan ben ik bejaard als dat klaar is. Dan vanaf een USB disk geprobeerd, maar die werd niet herkend (was geformateerd door de Synology, dus ik denk EXT4). Nu vanuit de Dune zelf vanaf de NAS naar de disk gekopieerd, maar duurt 72 uur!!! Dat is 3 dagen! Hoe kan dit slimmer?
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

zwabber

Ik heb dit in het verleden ook gehad , niet vooruit tebranden .
De schijf uit de dune gehaalt en in de hotswaplade van mijn pc gedaan en met behulp van Ext2Fsd de hele handel over gezet , scheelde heel veel uur overschrijven .
LG 65cx6la. Onkyo tx-nr 5010.  Quadral aumun orkan Vlll. Audio monitor LCR GS. GSFX . Rel R505. Dune hd duo. Advance acoustic mcd 204.

denoontje

vraagje

ik heb ook een 2 tb hd in een dune zitten (de D1) en bij mij blijft zo gauw ik de dune aanzet de schijf tikken (schrijven of lezen??).
Daar stopt hij maar niet mee. Zelfs als ik de dune verder niet gebruik maar hij gewoon aan staat.

Doet die van jou dat ook?

sandervg

Mmmm... niet opgevallen, ook niet met het formateren. Kan het nu niet meer beoordelen, want de komende dagen staat ie data over te pompen :-)   (suggestie van zwabber werkt voor mij niet: geen omhulsel beschikbaar om de HDD op de PC aan te sluiten, dus dan maar een paar dagen geduld hebben) Zal er op letten als deze actie klaar is of hij geluid maakt zonder acties.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

denoontje

thx, is een oude schijf uit mijn nas, dus wellicht is ie gewoon gaar.

blue-eyes

Quote from: sandervg on February 14, 2018, 22:46:40
Thx! Kan nog wel een ander advies gebruiken: ben 2,5 TB van m'n NAS naar de Dune interne HD aan het kopieren. Eerst gewoon slepen in de verkenner. Dat ging met ruim 1 MB/s. Dan ben ik bejaard als dat klaar is. Dan vanaf een USB disk geprobeerd, maar die werd niet herkend (was geformateerd door de Synology, dus ik denk EXT4). Nu vanuit de Dune zelf vanaf de NAS naar de disk gekopieerd, maar duurt 72 uur!!! Dat is 3 dagen! Hoe kan dit slimmer?

Is een gekend issue van die Dune serie.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

zwabber

Ik denk dat je schijf aan zijn einde is . het lijkt er op dat hij niet uit zijn parkeerstand komt .
LG 65cx6la. Onkyo tx-nr 5010.  Quadral aumun orkan Vlll. Audio monitor LCR GS. GSFX . Rel R505. Dune hd duo. Advance acoustic mcd 204.

denoontje

Ik kan wel gewoon bestanden op de hd afspelen en benaderen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

sandervg

@denoontje: heb even goed geluisterd. De schijf is nog steeds data aan het overpompen (dat gaat tttrraaaaaagggg) maar geen tikkend geluid. Een zacht zoemend geluid van de schijven die ronddraaien. Het tikken dat je beschrijft klinkt niet okay. Aan de andere kant: als de schijf het nog doet en er geen belangrijke data op staat of je er een backup van hebt zou ik zeggen gewoon blijven gebruiken tot de schijf echt op is?
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian