Conflict tussen apparatuur?

Started by Markless, February 5, 2018, 12:13:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Markless

Onlangs heb ik mijn Wifi netwerk uitgebreid, ik heb een Netgear router en een Linksys router, laatstgenoemde heb ik als bridge geconfigureerd.
Beide apparaten zijn middels een app geconfigureerd, heb zelf ook maar beperkte netwerkkennis.

Ik heb dus mijn modem - bedraad - linksys router/wifi - bedraad - netgear bridge.

De router staat in de woning, en verzorgt daar ook het wifi signaal. De bridge staat in de schuur (bekabeld) en zorgt daar voor de wifi, ook naar de Nest camera's.

Het geheel lijkt naar behoren te functioneren, echter vallen soms de camera's uit omdat ze geen verbinding meer hebben met het netwerk. Nadat de bridge opnieuw is opgestart werkt alles direct weer. Signaalsterkte is goed ter plaatse van de camera's, ook met slecht weer. Wanneer de camera dus 'wegvalt' is dat niet even maar blijft dat zo totdat de bridge opnieuw is opgestart.

Iemand een idee wat er fout gaat?

BJF

Ik heb helaas geen oplossing voor je, maar wel een soortgelijke ervaring met een Nest camera. Alleen maakte die na verloop van tijd zelf weer verbinding met het netwerk.
Zou het een Nest gerelateerd probleem kunnen zijn?
NAD M10 V2
Elac FS247

J.A.F._Doorhof

Pak even een appje die de netwerk sterkte test
Het kan best zijn dat je daar net te weinig signaal hebt.

Je kan op langere afstanden beter een meshnetwerk maken met bedrade units.

Wij hebben zelf erg goede ervaringen met Apple airports en tegenwoordig Google wifi

Deze laatste laat je ook duidelijk zien of iets te ver is of niet. Aansluiten is letterlijk kinderlijk eenvoudig en bereik is erg goed.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Markless

Quote from: J.A.F._Doorhof on February  6, 2018, 08:06:35
Pak even een appje die de netwerk sterkte test
Het kan best zijn dat je daar net te weinig signaal hebt.

Je kan op langere afstanden beter een meshnetwerk maken met bedrade units.

Wij hebben zelf erg goede ervaringen met Apple airports en tegenwoordig Google wifi

Deze laatste laat je ook duidelijk zien of iets te ver is of niet. Aansluiten is letterlijk kinderlijk eenvoudig en bereik is erg goed.

Netwerksterkte is daar in orde. Units zijn bedraad aangesloten, bestaande uit een router en twee accespoints, waaronder een airport express.

Die laatste bevalt mij ook inderdaad goed, heb een 1ste of 2e generatie en het instellen ging toen al veel makkelijker dan veel units nu.

Google wifi en concullega systemen lijken inderdaad erg interessant, beetje jammer dat ik zonder vooronderzoek twee routers heb gekocht.

Het probleem is ook niet duidelijk aanwijsbaar (voor mij), ik draai nu alweer een ruime week zonder problemen, terwijl ik ook momenten heb dat ik hem twee keer daags moet resetten.