probleem met Marantz CD-67mkII

Started by Graphtuner, February 14, 2018, 09:42:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Graphtuner

gisteren tot de vaststelling gekomen dat mijn geliefde CD speler uit mijn jeugd begint te falen, gekocht toen ik student was en mijn spaarpot voor leeggemaakt, nu 20 jaar later geeft hij een beetje storing en valt het geluid met een "klik" uit na een paar seconden en komt er dan sporadisch terug door, maar nooit langer dan een paar seconden.
Iets met de lens? Loopwerk?
Zijn er techneuten die dit "herkennen"? Valt dit makkelijk te fixen? Speler is niet gigantisch veel geld waard 2e hands, dus is het nog de moeite deze te repareren?

https://www.youtube.com/watch?v=qdgrzN6E_0k&feature=youtu.be
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Deleted User

Het kan zijn dat de DA-converter defect is. Ik had ooit een Philips CD-speler, met exact dezelfde klachten. De DAC was defect. Als dat bij jou ook het geval is, niet meer de moeite waard lijkt me.

Ik zou Marktplaats afstruinen.

Rowdy

Als je een externe DAC hebt, kun je testen of de interne DAC nog goed is.

Graphtuner

oh das een goed idee... ik kan hem digitaal aan de lyngdorf hangen en testen.
Deze cd speler wordt in een 2e set gebruikt waar hij enkel analoog kan aangesloten worden
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini