WiFi wordt iedere keer weer traag - stervende router?

Started by VlisChris, January 16, 2018, 23:51:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

VlisChris

Ik heb steeds meer en meer dat mijn WiFi in huis tergend langzaam wordt.
Zojuist zat ik op 0.5Mbit op volle snelheid :D

Router resetten werkt, maar merkbaar steeds minder lang. Nu zelfs iedere dag volgens mij stekkertje eruit en erin.

Kwestie van een overlijdende router? Of zou er nog wat anders tegen te doen zijn?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.


VlisChris

Zeelandnet.

Probleem lijkt wel in/na router te zitten. Herstarten lost het probleem tijdelijk op.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

morca

Ik las namelijk gisteren over kpn ...box type ben ik vergeten.
Maar sinds paar weken heeft iedereen daar problemen mee na een software update.

Oplossing was een andere freq vd wifi kiezen ofzo moet ff opzoeken waar ik dat vond.

En resseten hielp ook even maar daar was je al achter. :thumbs-up:

Ewald.vdh

Kanaal veranderen kan helpen maar zou niet verklarne waarom de snelheid keldert na enige tijd.
Kan je proberen met de voglende URL: http://www.zeelandnet.nl/klantenservice/Handleidingen/Handleiding_voor_verbeteren_draadloos_bereik_Wi-Fi_modem_(1_0).pdf

Veel buren?
Zaken die erbij zijn gekomen: microgolf, ... die de frequentie verstoren. Maar dan zou het tijdelijke storing moeten zijn.

jossie

Voeding defect denk ik


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omni !

W.Otter

Heb je een chromecast? Schijnt een bug in te zitten waardoor je netwerk instabiel wordt

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF


W.Otter

Quote from: morca on April 11, 2018, 10:36:04
Oeps die heb ik.
En ik maak net een topic aan over mijn probleem......

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=168092.0
Ik weet niet of dit inmiddels al verholpen is maar misschien een schot in de goede richting

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF


VlisChris

Quote from: W.Otter on January 19, 2018, 11:09:55
Heb je een chromecast? Schijnt een bug in te zitten waardoor je netwerk instabiel wordt

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk



Sorry. Ik had hem compleet gemist.
Nope. Geen chromecast :) Gek genoeg sindsdien eigenlijk geen hele noemenswaardige problemen meer gehad.
Toevallig een paar dagen terug even traag internet. Maar dat loste zichzelf op :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Hanky Panky

Quote from: VlisChris on April 13, 2018, 06:57:07
Toevallig een paar dagen terug even traag internet. Maar dat loste zichzelf op :)

Nadat je de stoelpoot van de netwerkkabel haalde?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Exxar

Toevallig op de 5G band? Sinds ik een FritzBox heb weet ik nu dat bepaalde kanalen op de 5G band samenvallen met radar verkeer? En radarverkeer krijgt voorrang en dan ligt jouw 5G netwerk dus plat voor bepaalde tijd.
Kanaal 36 to 46 heeft hier geen last van.