Niet tevreden van nieuwe Epson lamp

Started by squeek, February 12, 2018, 18:18:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

squeek

Yow yow everyone...

Ik heb een paar maand geleden een nieuwe lamp gekocht via de epson site voor mijn tw-9200. Nu merkte ik vanaf het begin al dat deze niet zo fel is als mijn originele lamp. In 2D een normaal beeld maar bij 3 D vaak te donker. Ik weet dat het van film tot film scheelt etc, ik heb ruim 100 3D films als vergelijk. Maar ik weet nog toen ik mijn projector net gekocht had met nieuwe lamp en calibratie dat het beeld in 3 D zo fel was dat je zonder bril bijna verblind werd. Dit is nu zeker niet zo.
Nu vroeg ik me af of de calibratie settings van de vorige lamp er misschien mee te maken kan hebben aangezien er geen hercalibratie is gebeurd. Helpt het om de settings te resetten bijvoorbeeld.
Grtz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

home@the movies

Die settings zullen in ieder geval niet accuraat meer zijn, vandaar dat we altijd adviseren om de lamp bij ons te laten steken zodat ik de calibratie opnieuw kan nakijken.
Het kan echter niet aan de settings liggen dat het plots veel donkerder zou zijn met het plaatsen van een nieuwe lamp, het tegendeel zou eerder waar moeten zijn.

J.A.F._Doorhof

Als hij bij epson weg komt gewoon even bij hun melden.
Bij namaak lampen kan dit wel eens voorkomen .
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

reza

Geen enkele lamp is hetzelfde! Het kan dus aan je lamp liggen indd. Het is handig om een lichtmeter te kopen voor een paar tientjes, dan kan je je ouwe lamp opmeten voordat je een nieuwe koopt. Als je dan de nieuwe hebt, kan je deze ook gelijk meten en zien hoeveel winst je hebt tegenover de oude lamp.
Als dit niet genoeg is, zou ik zeggen ruilen!!!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

squeek

Quote from: J.A.F._Doorhof on February 12, 2018, 18:34:25
Als hij bij epson weg komt gewoon even bij hun melden.
Bij namaak lampen kan dit wel eens voorkomen .

Is een originele van Epson. Mss moet ik het inderdaad eens melden maar ondertussen zit er toch alweer 400 uur op de teller.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

J.A.F._Doorhof

Dat zal dan moeilijk worden.
Moet je eigenlijk gewoon bij nieuw melden.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"