Welk TV-merk heeft de beste garantie-afhandeling?

Started by millon, February 10, 2018, 23:08:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kies hier je beste garantie-afhandelaar. 2x kiezen

Samsung
1 (16.7%)
Philips
0 (0%)
Panasonic
5 (83.3%)
Sony
2 (33.3%)
LG
0 (0%)
Sharp
1 (16.7%)
Salora
0 (0%)

Total Members Voted: 6

millon

Na flink wat googlen ben ik wel geschrokken hoe fabrikanten de garantie of reparatie afhandelen.
Ik overweeg een 55inch 4k tv van circa 650euro.

VlisChris

#1
Dus, after sales voor het minimale aantal tv's (ja, dat durf ik inderdaad zo te stellen) dat problemen krijgt, waarbij weer een minimaal deel (ja, dat durf ik ook al zo te stellen) een problematische afhandeling met garantie heeft, weegt voor jou zwaarder dan beeldkwaliteit, opties, prijs, of wat dan ook?

Dan heb je een wel bijzonder zwartgallig beeld van het tv-leven dunkt me.

Succes.

Edit.

Wat is de reden dat after sales zo relevant zijn voor je? Veel pech met tv's gehad? Of graag goed voorbereid? Want dat laatste zou ik zelf dus minder snappen dan als het het eerste is :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

gerard1

#2
Het lijkt mij niet zo raar dat iemand after sales een belangrijk iets vindt.

Vooral als het produkt je heel wat spaarcentjes kost, zoek je toch wat zekerheid.
extra garantie kan helpen, maar dan ben je dus nog steeds afhankelijk van goede after sales.
Zo probeer ik ook altijd mijn spullen bij een (internet)winkel te kopen die een reputatie heeft van een goede after sales.
Niks zwartgallig aan lijkt me, eerder verstandig.

Roksan

Quote from: VlisChris on February 11, 2018, 00:46:03
Dus, after sales voor het minimale aantal tv's (ja, dat durf ik inderdaad zo te stellen) dat problemen krijgt, waarbij weer een minimaal deel (ja, dat durf ik ook al zo te stellen) een problematische afhandeling met garantie heeft, weegt voor jou zwaarder dan beeldkwaliteit, opties, prijs, of wat dan ook?

Dan heb je een wel bijzonder zwartgallig beeld van het tv-leven dunkt me.

Succes.

Edit.

Wat is de reden dat after sales zo relevant zijn voor je? Veel pech met tv's gehad? Of graag goed voorbereid? Want dat laatste zou ik zelf dus minder snappen dan als het het eerste is :)

Ik begrijp deze negatieve benadering eigenlijk ook niet. Waar de vraag denk ik beter over kan gaan is welk bedrijf (ipv fabrikant) levert goede after sales. Als je in NL een TV koopt dan ga je voor je garantie afspraak naar de winkel waar je hem gekocht hebt. Helaas willen die nog wel eens van hun wettelijke inspanning proberen te ontvluchten en schuiven alles af op de fabrikant / importeur. En die vraag lijkt mij volkomen legitiem om te stellen. Je zou bijvoorbeeld eens op tweakers kunnen kijken naar verschillende shop reviews.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Rowdy

Hoe zit dat bij webwinkels qua after sales na de fabrieksgarantie?

Roksan

Quote from: Rowdy on February 11, 2018, 07:37:50
Hoe zit dat bij webwinkels qua after sales na de fabrieksgarantie?

Ook die hebben hun wettelijke plicht om aan te voldoen.

QuoteU hebt met de fabrikant geen koopovereenkomst gesloten. De fabrikant heeft daardoor geen wettelijke plichten, zoals de verkoper wel heeft. Daarom kan de fabrikant zelf voorwaarden stellen aan die extra garantie. Bijvoorbeeld dat u bij een reparatie het arbeidsloon zelf betaalt. Dat mag. Het is aan te raden om bij problemen met uw product altijd eerst contact op te nemen met de verkoper. Want hij is degene met wie u de koopovereenkomst gesloten hebt. Mocht het probleem namelijk niet opgelost worden door de fabrikant, dan moet u toch terug naar de verkoper als u bijvoorbeeld uw geld terug wilt. Was de verkoper niet op de hoogte van het probleem? Dan kan hij uw verzoek afwijzen. Omdat hij het probleem zelf had kunnen oplossen, of omdat u volgens de wet te laat bent met klagen. Hebt u een klacht over een product? Klaag dan binnen twee maanden nadat u het gebrek hebt ontdekt. Dan bent u in ieder geval op tijd.

Bron
https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO