Marantz NA8005 ervaringen en app met iOS VS Bluesound Node 2

Started by Pathos, February 9, 2018, 16:58:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pathos

Beste,

Ik overweeg ook om een Marantz NA8005 te kopen.
Ik lees alleen in vele reviews dat de app erg slecht is en vaak uitvalt of zelfs crashed. Ik zal de app gaan bedienen met een iPhone 7 en iPad met iOS 10. Wat betreft de app, we zijn nu een aantal jaren verder, is daar al verbetering in gekomen door bv firmware? Of is het echt een ramp? Ik zal voormamelijk via Spotify Connect gaan werken aangezien ik nog geen ervaring heb met de andere mogelijkheden van de NA8005. Wat zijn jullie ervaringen met deze speler en de app?

Hoe staat de Marantz trouwens qua klank in verhouding met een Bluesound Node 2?
Wat zou jullie advies zijn tussen deze twee producten?
Stereo 2.2 setup:
Pathos T.T. ~ AURALiC Altair G1 ~ Spendor A7 ~ Gaia III ~ 2x REL T/5x ~ Silent Angel Bonn N8 ~ 2x Farad Super3 LPS
Bekabeling: Audiomica: Celes Excellence M1 -> Erys Excellence M2 Luxury RCA -> Arago Excellence Luxury RJ/E. AudioQuest: Niagara 1200 -> Hurricane -> Blizzard -> Monsoon -> NRG-Z3 -> Vodka RJ/E. QSA: Yellow fuses. Synergistic Research: Purple fuse.
Akoestiek: Easy Noise Control.

holco

De Node werkt iig perfect met Spotify connect, begreep ook dat bij veel receivers Spotify al niet meer ondersteund wordt of de ondersteuning nog gaat verliezen.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Xander32

Spotify connect werkt ook top met de NA8005, daarin zit er iig geen verschil (de bediening gaat bij Conect altijd via de Spotify app).

In de NA zit een meer hoogwaardige dac, dat is een pre, maar wanneer je ook eigen content gaat streamen vanaf nas of iets dergelijks, is de bediening erg sober van de NA middels de Marantz app. Functioneel, maar zonder enige franje. Dat ziet er bij de Node echt beter uit.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kempenaartjes

Misschien dat je hier iets aan hebt. Zat namelijk met hetzelfde probleem en met bubbleupnp een betere weergave dan Airplay.

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=152357.50

MechanicalAnimal

#4
Quote from: Kempenaartjes on February 11, 2018, 20:02:52
Misschien dat je hier iets aan hebt. Zat namelijk met hetzelfde probleem en met bubbleupnp een betere weergave dan Airplay.

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=152357.50

hier wel even een aandachtspunt met dat Bubbleding!!!!

ja, je kunt je streamer bedienen, maar ik kon daarme de optical IN niet selecteren op mijn HEOS Link.

je kunt dus niet ingangen wisselen, in elk geval niet 1 jaar geleden toen ik Bubbleupnp even probeerde omdat mijn HeosApp vaak vervelend deed, na enkele updates geen last meer van trouwens.


SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Kempenaartjes

Bedoelde enkel de aansturing voor de na8005.  Speelt hier zonder Heos of BSN.