High pass filter subwoofer

Started by audio_stabilo, February 8, 2018, 19:12:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audio_stabilo

Hoi,

Op mijn subwoofer die ik nog heb staan zitten low level output aansluitingen zodat ik mijn speakers kan filteren. Echter zit er op mijn versterker geen main in aansluiting. Nu vroeg ik mij af of ik op de eindversterker tulp aansluitingen waar mijn voorversterker op zit en y adapter kan doen en daar de subwoofer op aansluit. Als het goed is moet dan het filter in de subwoofer werken toch en kan ik het laag weg draaien uit mijn speakers ?

Dankje wel alvast

RalphH

4x gelezen en het is me nog niet helder hoe je je fronts wil filteren die op de EV zitten (denk ik?) door de subout aan een splitter op je EV ingang te hangen. Maar wellicht lees ik iets verkeerd (lange dag).

Heb je t al eens getekend?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

audio_stabilo

Quote from: RalphH on February  8, 2018, 19:25:19
4x gelezen en het is me nog niet helder hoe je je fronts wil filteren die op de EV zitten (denk ik?) door de subout aan een splitter op je EV ingang te hangen. Maar wellicht lees ik iets verkeerd (lange dag).

Heb je t al eens getekend?

Klopt zo bedoel ik het. De sub zit nu alleen op de pre out van mijn voorversterker. Alleen dan kan ik dus mijn front speakers niet filteren. Daarom vraag ik mij dus af of ik van de subwoofer terug maar naar de eindversterker waar de front speakers op zitten.

RalphH

Pre-out --> sub --> main out --> EV lijkt mij dan logisch, zie niet waar de y-splitter dan in t geheel past
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

audio_stabilo

Quote from: RalphH on February  8, 2018, 19:46:07
Pre-out --> sub --> main out --> EV lijkt mij dan logisch, zie niet waar de y-splitter dan in t geheel past

Nou mijn voorversterker zit toch in de eindversterker. Mijn sub moet daar ook bij. Aangezien er geen aansluiting over is vroeg ik mij dus af of het met een y adapter mag

audio_stabilo

Sommige versterkers hebben dus main in. Dan kan die gelijk daarop. In dit geval dus niet. Vandaar mijn vraag

audio_stabilo

Is er trouwens iets te koop of een oplossing voor het volgende.

Op achtergrond volume (bijvoorbeeld met een verjaardag) doet de sub na genoeg niks. Terwijl het op achtergrondvolume ook wel mooi is het diepe te kunnen waarnemen. Bestaat er niet iets dat die op zacht volume harder moet staan en op harder volume zachter?

Marino

De volumeknop op de achterkant kan dat regelen toch?
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

GOOS88

Quote from: audiogek on February 11, 2018, 01:49:15
Is er trouwens iets te koop of een oplossing voor het volgende.

Op achtergrond volume (bijvoorbeeld met een verjaardag) doet de sub na genoeg niks. Terwijl het op achtergrondvolume ook wel mooi is het diepe te kunnen waarnemen. Bestaat er niet iets dat die op zacht volume harder moet staan en op harder volume zachter?

Dsp zoals minidsp, Hypex dlcp, etc.. tussen pre & sub. audyssey dynamic eq is ook een optie, hoe lager het volume hoe agressiever de "housecurve" word.
* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

audio_stabilo

#9
Quote from: GOOS88 on February 11, 2018, 13:27:41
Dsp zoals minidsp, Hypex dlcp, etc.. tussen pre & sub. audyssey dynamic eq is ook een optie, hoe lager het volume hoe agressiever de "housecurve" word.

Klopt... maar audyssey zit alleen op receiver toch ?
Dsp zit op mijn sub. Maar geen dynamic eq mogelijkheid

GOOS88

Quote from: audiogek on February 11, 2018, 14:52:56
Klopt... maar audyssey zit alleen op receiver toch ?
Dsp zit op mijn sub. Maar geen dynamic eq mogelijkheid

Heb je een receiver of pre met adsy xt32 oid? Zoniet dan een extra dsp tussen sub en pre waarmee je tussen presets(verschillende curves) kan schakelen. Onboard dsp van sub dan niet gebruiken.

Even op de site van minidsp kijken, genoeg mogelijkheden.
* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

audio_stabilo

Quote from: GOOS88 on February 11, 2018, 15:34:27
Heb je een receiver of pre met adsy xt32 oid? Zoniet dan een extra dsp tussen sub en pre waarmee je tussen presets(verschillende curves) kan schakelen. Onboard dsp van sub dan niet gebruiken.

Even op de site van minidsp kijken, genoeg mogelijkheden.

Gewoon stereo inderdaad. Zie er wel 1 van minidsp. Maar die is gelijk 650 euro. Met die 4x2 kan het geloof ik niet.

audio_stabilo

Net even getest. Muziek op achtergrond volume (voor bijv een verjaarsag) volume op de sub harder. Je hoort hem dan alleen een beetje pruttelen. Soms hoor je even laag. Als ik het geluid iets harder zet is het wel goed. Krijgt hij denk te weinig signaal. Maar vind ik wel raar dat dat niet kan...