Qsound (of andere hrtf/binaural) omzetting on-the-fly vanuit DD/DTS surround

Started by Ejorne, February 8, 2018, 16:59:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ejorne

Weet iemand of het mogelijk is om Qsound effect op een stereo-signaal te plaatsen?

Qsound zelf heeft chips en dergelijke die dit kunnen. DD/DTS moet dan uitgepakt als meerkanaals bron de chip in gestuurd en vervolggens komt er een Qsound stereo geluid uit...

Maar goed, ik ben niet zo handig in het maken van een elektronisch geheel dat zo'n chip goed laat functioneren. Want zo eenvoudig zoals het op de website doet overkomen zal het vast niet zijn. Er schijnen ook receivers of andere apparaten te zijn die chips van Qsound aan boord hebben, maar volgens mij zijn die juist vooral ingezet om andersom te werk te gaan. Van stereo een meerkanaals audio spoor te maken. Ik wil juist andersom. DTS moet Qsound worden.

Ik heb een computer die ik gebruik voor audio. Die kan ik ook wel inzetten als video-speler. DTS en/if AC3 tracks hoop ik dan on the fly om te kunnen zetten naar binaural. Alles wat ik heb kunnen vionden lijkt zich uitsluitend op headphone te richten. Maar ik wil het over mijn speakers laten draaien.

Albums zoals Pulse van Pink Floyd en Amused to Death van Roger Waters laten me versteld doen staan van het ruimetelijke en surround effect. Als ik zo naar een film kan kijken zou ik wel heel erg blij worden....