De likes zijn er, nu de tags nog....

Started by Dirc, February 8, 2018, 09:41:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

VlisChris

En je punt is wat precies, als ik vragen mag?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

J.A.F._Doorhof

Snap ik ook niet.
Je ziet er toch verder niets van behalve een getalletje?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Dirc

Who cares? Ik zie het meer zo dat als iemand mijn post liked dat hij dit zinvol vind of grappig. Zo like ik anderen ook.
Waarom zou ik kijken hoeveel likes een ander heeft en wie dat dan zijn. I don't care.

VlisChris

De like neemt de functie van de ^^ smilie ook sterk over volgens mij.

Verdikkeme. Het wordt tijd voor een leven zodat dit soort dingen me volstrekt geen hol kunnen schelen :D

Ik ga buiten eens kijken of de zon schijnt.

Tabé!
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

J.A.F._Doorhof

Het was toch ook juist de bedoeling dat niet het hele forum vol zou staan met posts met alleen smiley etc.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raphie

Dus je leest iets wat je niet aan staat? En dan gaan anderen, die je ook niet aanstaan de post nog liken ook?!? Nou het moet niet gekker worden...  wat een misbruik van de like button zeg... jeetje.... (wat is dit voor megalomaan geneuzel ?)
JBL PRX Power!

chansig

Ik vind het wel handig. Zo heb ik nu al een handje vol mensen die een bepaalde post hebben geliked (welke over mijn persoon ging en hoe die vond dat ik deed, was etc) en dat heeft ervoor gezorgd dat ik op bepaalde mensen niet meer reageer.

Die mensen zullen daar ook blij mee zijn. Al laten sommige het niet na om een volgende post...wederom over mijn postgedrag opnieuw te liken. Om dan vervolgens te gaan mopperen dat etc.... :D

Ik vind de like button leuker dan verwacht....hecht er verder weinig waarde aan. Maar ik like soms ook wel eens een post terwijl ik die helemaal niet leuk vindt.  :D

Gr. Hans



Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

solitaire

Natuurlijk probeert Raphie een boodschap eerst om te keren voor hij er op reageert :D maar hier maakt hij daarmee wel duidelijk a/ wat ik niet bedoelde (voor degene die zich dit afvroegen) en b/ dat de algemeen opinie schijnt te zijn dat het een nietszeggend getalletje is ... OK, da's exact wat ik constateer met 'het failliet van de like-button'. We zijn het eens ...
Toch is er in het verleden 5 pagina's over gediscussieerd, en nu ... blasé ?! Schijnbaar is iets nietszeggends OK. :notify: Jammer. Leermomentje.
Hinterm Horizont geht's weiter.

solitaire

Het zal me een zorg zijn hoeveel likes iemand heeft / ik heb (alleen deze constatering is al tekenend ... ben ik de enige die het niets uitmaakt ?). Als ik zo eens kijk lijkt het me dat iedereen anders met de like-button om gaat. Jij-schrijft-mijn-POV dus like ik jou ... jij bent m'n vriendje dus ik like jou ... jij schrijft onzin en om sarcastisch te zijn like ik jou ... jij @$%8% dus ik like jou ...
Dat getal is inhoudelijk allesomvattend (hoorde ik daar megalomaan ?) en daarmee inhoudelijk nietszeggend. En het aantal likes deed er ook al niet toe ... Sorry, maar met een dergelijk ... systeem / intentie / iets kan ik niets. Je kan er niets aan afmeten, niets van leren, het klinkt niet fijn ... ongrijpbaar.

Ik wilde eens weten hoe 'het forum' daar over denkt. Maar mijn gevoelsleven hangt er niet mee samen of zo ;)

Opvallend is wel hoe sterk sommige reacties zijn ???
Hinterm Horizont geht's weiter.

xynyx

Quote from: solitaire on May 21, 2018, 16:25:54
Het zal me een zorg zijn hoeveel likes iemand heeft / ik heb (alleen deze constatering is al tekenend ... ben ik de enige die het niets uitmaakt ?). Als ik zo eens kijk lijkt het me dat iedereen anders met de like-button om gaat. Jij-schrijft-mijn-POV dus like ik jou ... jij bent m'n vriendje dus ik like jou ... jij schrijft onzin en om sarcastisch te zijn like ik jou ... jij @$%8% dus ik like jou ...
Dat getal is inhoudelijk allesomvattend (hoorde ik daar megalomaan ?) en daarmee inhoudelijk nietszeggend. En het aantal likes deed er ook al niet toe ... Sorry, maar met een dergelijk ... systeem / intentie / iets kan ik niets. Je kan er niets aan afmeten, niets van leren, het klinkt niet fijn ... ongrijpbaar.

:blink:... of ligt dit aan mij? Idd ongrijpbaar.

Richi

Quote from: xynyx on May 21, 2018, 17:44:06
:blink:... of ligt dit aan mij? Idd ongrijpbaar.
:withstupid:
Zelf heb ik de beste jaren van mijn leven in de collegebanken doorgebracht, maar ik kan hier ook geen chocola van maken.  :ph34r:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

chansig

Hij is simpelweg niet blij/tevreden met hoe anderen met de likes omgaan en ondertussen heeft hij het idee dat anderen zich hier erg druk om maken.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

Quote from: chansig on May 21, 2018, 21:23:52
Hij is simpelweg niet blij/tevreden met hoe anderen met de likes omgaan en ondertussen heeft hij het idee dat anderen zich hier erg druk om maken.

Gr. Hans

Nou, ik vind t anders ook best een belangrijk onderwerp  :D

KillerbeeNL

Quote from: jasjenl on February 12, 2018, 12:37:29
Ik wil niet overkomen als een zeur, maar is er ook een optie om de like buttons te verbergen? Ik vind het erg onrustig ogen, al die 'like' knoppen in topics en het interesseert mij persoonlijk niets.
Gewoon het forum via Tapatalk volgen , ik zie gelukkig niets van al dit gelik.

[emoji16]
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

solitaire

Quote from: KillerbeeNL on May 21, 2018, 22:34:47
Gewoon het forum via Tapatalk volgen , ik zie gelukkig niets van al dit gelik.

[emoji16]

:D

damn, daar had ik bijna een like aan gegeven :yin-yang:
Hinterm Horizont geht's weiter.

KillerbeeNL

Quote from: solitaire on May 22, 2018, 08:48:23
:D

damn, daar had ik bijna een like aan gegeven :yin-yang:
[emoji16][emoji16][emoji16]
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Richi

Quote from: KillerbeeNL on May 21, 2018, 22:34:47
Gewoon het forum via Tapatalk volgen , ik zie gelukkig niets van al dit gelik.

[emoji16]
Liken, likken, ik snap er nu niets meer van.  :hehe:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Dirc

Maar goed, nu dus nog de mogelijkheid om te taggen. Scheelt 400 quotes per pagina.

SV..S

geheel tegen mijn verwachting bevallen mij de like's wel.

als iemand een antwoord op mijn vraag geeft is nu een like voldoende, dat lijkt me overzichtelijker voor het forum dan te quoten en te bedanken.




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

KillerbeeNL

als het naar geen vervanging van een goed kort antwoord is vind ik het best.

Wordt wel laagdrempelig zo , ik zag laatste mijn dochter op insta al de foto's van de afgelopen 24 uur liken......ik zeg tegen haar dat ze elke foto nog geen halve seconde ziet tijdens dat swypen en dat een "like" op deze manier geen enkele waarde heeft.

Maar goed dat is insta en dit is een forum , als de tekst wordt gelezen voordat je de like knop bediend vind ik het best........
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

J.A.F._Doorhof

We hebben het gedaan omdat we veel vragen kregen om tegen te gaan dat mensen alleen maar poste "goed gedaan" etc.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

KillerbeeNL

Quote from: J.A.F._Doorhof on May 22, 2018, 12:13:57
We hebben het gedaan omdat we veel vragen kregen om tegen te gaan dat mensen alleen maar poste "goed gedaan" etc.
dan is een like makkelijker en laagdrempelig dan het typen van 2 woorden?.

Het probleem van het niet goed lezen van topics blijft bestaan , ik ben daar zelf ook wel eens schuldig aan.
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Raphie

Quote from: KillerbeeNL on May 22, 2018, 12:19:20
dan is een like makkelijker en laagdrempelig dan het typen van 2 woorden?.

Het probleem van het niet goed lezen van topics blijft bestaan , ik ben daar zelf ook wel eens schuldig aan.
niet alleen makkelijker, ook duidelijker, minder clutter ook.
JBL PRX Power!

KillerbeeNL

Quote from: Raphie on May 22, 2018, 17:47:50
niet alleen makkelijker, ook duidelijker, minder clutter ook.
[emoji106]
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)