Bluetooth en Samsung

Started by Edliver, February 7, 2018, 13:30:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Edliver

Na de laatste update van m'n Samsung J5 (model 2016) kan ik via bluetooth alles ontvangen maar niets versturen,dit naar gekoppelde andere toestellen zowel smartphones als tabletten als pc.
Heeft hier ook iemand hier ook problemen mee en liefst een oplossing voor.
Heb reeds alles geprobeerd ,is geen onoverkomelijk probleem maar het is toch een praktisch iets om dit zonder kabeltje te moeten doen.
LG 55B6V,JVC X7900,Marantz SR7013,Panasonic UB 820 ,Himedia Pro Q10,B&W 600 serie,Q Acoustic 2010.

Kwabbernoot

Geen oplossing maar als je beide apparaten op hetzelfde wifi-netwerk hebt zitten kun je ook gemakkelijk bestanden uitwisselen via een FTP verbinding. Die kun je opzetten op je telefoon via een File Manager app zoals. Ik gebruik daarvoor File Manager +. In de browser van je tablet of PC kun je dan naar het juiste adres navigeren en alle files benaderen. Werkt prima maar heeft dus niet het gemak van even een fotootje delen via bluetooth.

Je zou in dat geval de foto ook naar je eigen email kunnen sturen. Dan heb je hem ook overal beschikbaar.

Groeten...

Edliver

Bedankt
Dit zijn ook m'n "nood" oplossingen,gaat beetje omslachtiger maar werkt evengoed,Bluetooth is wel even makkelijker en sneller even een fotoot'je  oversturen,naar de laptop thuis is er ook nog het kabeltje maar een mens word ( ik zeker ) een beetje gemak zuchtig en lui-er   :-[
Zoals bij elk merk veranderingen zijn niet altijd verbeteringen !
Edd
LG 55B6V,JVC X7900,Marantz SR7013,Panasonic UB 820 ,Himedia Pro Q10,B&W 600 serie,Q Acoustic 2010.

Kwabbernoot

Ik kan mij eigenlijk ook niet voorstellen dat Samsung het verzenden via bluetooth eruit heeft gesloopt. Vreemd.

Groeten...

Remi

#4
Voor het uitwisselen van bestanden tussen laptop en telefoon gebruik ik eigenlijk altijd m'n Onedrive.
Veel makkelijker kan volgens mij niet.
Prj:Sony VPL-HW30ES | PJ scherm:Spalluto WS-S-4 Multimasking 110" | Speler:Oppo BDP-103 Darbee Edition | Amp:Onkyo TX-NR905 | Front:Magnat Vintage 650 | Rear:Kef Q7 | Center:Magnat Vintage 6 | Sub:Magnat Omega380

Edliver

Het lukt weer ! foto's via Bluetooth !!
Had ervoor enkele wijzigingen i.v.m. meldingen gemaakt en had hierdoor Google play service afgezet,wat dit met Bluetooth te maken heeft ???
Terug geactiveerd en hopla terug Bluetooth twee richtingen transport,het kan soms eenvoudig zijn  ;D
LG 55B6V,JVC X7900,Marantz SR7013,Panasonic UB 820 ,Himedia Pro Q10,B&W 600 serie,Q Acoustic 2010.