Center speaker

Started by paulkokkie, February 5, 2018, 09:53:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

paulkokkie

Goedemorgen,
Ik heb een JBL Center 175 speaker die ik heb aangesloten op mijn Denon AVR4520.
Maar ik krijg er met geen mogelijkheid een fatsoenlijk geluid uit.
Het is net of ik constant naar een holle ruimte zit te luisteren.
Er zit zogezegd geen "body" in.

Kan en wil iemand me hiermee helpen?

De specs van dat ding kun je https://www.hifiengine.com/manual_library/jbl/scs175.shtml vinden.
Het gaat alleen om de center, de rest van die speakers heb ik niet.
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

astonmartin

Tsja..... Dan zou het aan de kwaliteit van de centerspeaker kunnen liggen.

Waar staat de crossover frequentie op in de reviewer? Gezien de spec's zou ik deze vrij hoog zetten (boven de 120 Hz) Misschien dat daar nog wat verbetering te halen valt.
HT: Versterking Arcam avr 550, NAD ci940, Fronts: 3 x Revel W893, Surround: 4 x Revel s206, Atmos: 4 x Revel C783, Subwoofer: Velodyne spl 1200 ultra,
Projector: Sony hw 65, Scherm : Screen Research, Bron: Oppo udp-203, Kabels: Audioquest.
Gerealiseerd door Beter Beeld en Geluid.

Audiof. zonder budget

Net even naar de spec's gekeken. Frequency response is vanaf 120 hz, dus gebruik dat maar als setting. Met 2 stuks 4 inch speakers  zal er ook niet veel laag uitkomen. Je zegt dat het body mist, maar bedoel jij daar precies mee? Hoe is bijv de spraakverstaanbaarheid??
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon King (front),  Cameleon Voice (center), Cameleon Melody (rear),  Klipsch KSW-10 (2x)sub.
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, BDP-170, Pioneer S-71-k (front), S-71C-k (center), BK XXLs-400 sub met antimode 8033 en Aurelex subdude.

paulkokkie

Quote from: Audiof. zonder budget on February  5, 2018, 16:34:22
Je zegt dat het body mist, maar bedoel jij daar precies mee? Hoe is bijv de spraakverstaanbaarheid??

De spraakverstaanbaarheid is wel goed, maar net alsof iedereen in een holle ruimte staat.
En met body bedoel ik dat er geen power inzit, of je hoofd in een koektrommel zit.
Heb de center nu op 250 Hz gezet en dat bied enige verbetering.

@astonmartin Die opmerking over de kwaliteit van dit ding wilde ik eigenlijk niet horen  >:( maar ik vermoed dat je daar wel gelijk in hebt.
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

Audiof. zonder budget

In welke sound-mode heb je de receiver staan?  Dan, even uit geheugen, heb je ook nog een aantal original listening modes (bijv. Super stadium) welke voor een "hol" geluid kunnen zorgen. Probeer het manual maar eens.....
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon King (front),  Cameleon Voice (center), Cameleon Melody (rear),  Klipsch KSW-10 (2x)sub.
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, BDP-170, Pioneer S-71-k (front), S-71C-k (center), BK XXLs-400 sub met antimode 8033 en Aurelex subdude.

paulkokkie

Quote from: Audiof. zonder budget on February  5, 2018, 18:19:49
In welke sound-mode heb je de receiver staan?  Dan, even uit geheugen, heb je ook nog een aantal original listening modes (bijv. Super stadium) welke voor een "hol" geluid kunnen zorgen. Probeer het manual maar eens.....

Die modes heb ik allemaal geprobeerd, maar het blijft zo ongeveer hetzelfde.
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

sandervg

Ik zou kijken hoe het linkt met een andere luidspreker (bv. een front). Als de holheid dan weg is, ligt het zeker aan je luidspreker. Als de holheid er dan nog is zou je het moeten zoeken in je receiver / instellingen in je receiver of misschien akoestiek.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

GPO

Om eerlijk te zijn ziet de center er ook een beetje klein en goedkoop uit.... Maar goed .... looks kunnen deceiving zijn. Wellicht is het inderdaad een instelling in je versterker. Weet je zeker dat Audyssey uitstaat, zodat je zo puur mogelijk naar het geluid van de center luisterd?

Welke luidsprekers heb je voor de rest?
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

paulkokkie

Quote from: GPO on February  6, 2018, 14:32:04
Om eerlijk te zijn ziet de center er ook een beetje klein en goedkoop uit.... Maar goed .... looks kunnen deceiving zijn. Wellicht is het inderdaad een instelling in je versterker. Weet je zeker dat Audyssey uitstaat, zodat je zo puur mogelijk naar het geluid van de center luisterd?

Welke luidsprekers heb je voor de rest?

Ja, audessey staat uit. Voor de rest heb ik B&W DM640 als front en Missons als satellieten, alleen achter en een JBL sub.En ja, die center was niet duur, gekocht in 2003, maar op mijn Yamaha kon ik de center helemaal apart inregelen.

Probleem lijkt nagenoeg opgelost door het opnieuw aansluiten van mijn DM640.Moet alleen nog verder testen.
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)