Nieuwe tv 70/75 inch.

Started by darkrunner, February 4, 2018, 21:07:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

darkrunner

Hoi

Ben men Samsung 60inch tv wat beu is ook al een jaar of 6 oud + ben men HT ook een beetje beu, nieuw huis en moet er een slaapkamer voor opgeven wil ik het wat deftig allemaal
dus was aan het denken Ht eruit grote tv en sound in de living zetten of een goede soundbar.

ik kwam qua tv's bij 2 Lg's uit tv's https://tweakers.net/pricewatch/compare/755991;1084339/ waar ik graag wat input zou over willen die me verder helpt in men keuze, sta ook open voor andere merken ma heb liever geen Samsung meer ondanks dat ik super tevreden ben van men S8 vind ik het verder echt een meh merk wat ik opdringerig vind met hun apps en krijg echt zenuwen van smart hub.

Kijkafstand zou een goede 3 meter zijn, in men HT keek ik 2.66 breed op 3.20 afstand, dus 75 zou makkelijk gaan maar tussen die 2 Lg zit er wel een serieus prijsverschil tussen de 70 en 75inch
Beeld tja heb nu een Samsung UE60ES6100 dus zelf met een nieuwe tv van  €900 euro ga ik erop vooruit qua kwaliteit vermoed ik, ma kijkend naar de prijs van de Lg 70inch lijkt dit me wel een koopje of zet ik toch beter men zinnen op een 75 inch.

Grt



MechanicalAnimal

ik mis even concreet een budget, kun je dat aangeven?.

en om toch nog even de knuppel in het hoenderhok te gooien, is een woonkamer-HT echt geen oplossing? Dan blijf je in elk geval je bioscoopbeeldformaat behouden en ik vind dat toch echt dé beleving om vet films/series te kijken.

het blijft bij mij ook nog steeds jeuken voor in de woonkamer maar ik heb de €-prioriteiten nu ergens anders.



SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

darkrunner

#2
€2500 wil ik er max aan geven kleiner dan 70 wil ik niet gaan oled geen interesse in.
Men ht in de woonkamer lukt echt niet dochter van 5 en zoon van 2 die graag aan knopjes draaien enz...
Bedoeling gaat wel zijn om de tv aan een lift te hangen dan kan ik overdag de tv wat hoger zetten zodat ze er niet aan kunnen, lift gaat weggewerkt worden achter een donkere wand, ga een tv wandmeubel laten maken om de tv nog beter tot zijn recht te laten komen, wand zou aan de zijkanten 30cm breder zijn dan de tv en de volledige hoogte omvatten van de muur, meer ht gaat er niet inzitten nu.

Ondanks dat ik van men vorige ht heel tevreden was wrong het soms ook wel om daar een film te gaan kijken, in onze nieuwe woning heb ik enkel de mogelijkheid om men ht boven te maken wat maakt dat ik telkens naar boven moet om een film te kijken of muziek te beluisteren  en ik altijd afgezonderd van de rest zit, vond dat eigenlijk nooit prettig en men vorige ht was dan nog op het gelijkvloers.


darkrunner

Heb de raad gekregen om voor een Sony KD-75XE8596 te gaan, krijg nog €500 voor men oude Samsung UE60ES6100 wat ook netjes is.

blue-eyes

Pak dan de XE9005 serie, iets duurder maar op veel vlakken echt een pak beter.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

MechanicalAnimal

Quote from: Blue-Eyes on February  5, 2018, 14:10:22
Pak dan de XE9005 serie, iets duurder maar op veel vlakken echt een pak beter.

+1
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

edgnoj

Woonkamer: JVC DLA X5000; Sony KD-65XE9005; Denon AVR-4311; Dune HD Solo 4k; Ken Kreisel DXD-12012 subwoofer; Cabasse Bora luidsprekers.

Slaapkamer: Philips 55PFS8109; Dune HD-Max; Ken Kreisel DXD-808 subwoofer; Avi ADM 9.1T actieve luidsprekers.

darkrunner

#7
Quote from: Blue-Eyes on February  5, 2018, 14:10:22
Pak dan de XE9005 serie, iets duurder maar op veel vlakken echt een pak beter.
Mmm de XE9005 zou me €900 duurder kosten in de winkel waar ze me de  KD-75XE8596 aanraadde, op andere plaatsen wel goedkoper ma dan heb ik geen €500 overname op men oude Samsung en blijft het verschil met de goedkoopste nog steeds €859, denk ook dat men Samsung op de 2dehands markt amper iets opleveren.


blue-eyes

Ik las van de week op dit forum, DLD, 2100 euro voor de 75" versie.....
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Maar het zijn keuzes.
Of toch de 65" , 1500 euro te krijgen. De 9005, of nog beter de 9405, zijn echt wel beter. Ook de betere processor en betere verlichting achter het scherm.

Wellicht een overweging.
En uiteraard is diegenen die je nu kan kopen ook erg goed! Op een gegeven moment is het ook goed genoeg :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

darkrunner

65" is me te klein, ga van het weekend die 75" Sony modellen bekijken.

darkrunner

Net eens gaan bezichtigen.

De Lg viel al vrij snel af, belabberde kijkhoek je zag het beeld snel donkerder worden van het moment dat je wat meer naar links/rechts ging of naar boven, bij de Sony zag ik dat niet.
We gaan ook wachten tot mei krijg nog een leuk cadeau dan, is de XE9005 dan nog steeds in zijn prijs de beste keuze gaan we voor die gaan.

Ook eens bij de OLED/QLED gekeken waarbij ik toch vind dat Samsung daar de betere is (wel enkel demo beeld gezien bij beide tv's) enkel ik kijk niet graag naar dit soort beeld is me allemaal wat te vloeiend/scherp dat het voor mij onnatuurlijk overkomt.

Dus bedankt voor de tip over de Sony wordt vervolgd in mei.