Symphonic Line La Musica wat is het waard?

Started by Mordante, February 3, 2018, 16:03:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mordante

Momenteel ben ik in bezit van een Symphonic Line La Musica geïntegreerde versterker. Misschien wil deze verkopen/inruilen. Echter het merk is niet heel bekend volgens mijn. Nu vroeg ik mij af wat een reële vraagprijs voor deze versterker zou zijn. Ik dacht zelf aan €2000. Wat vinden jullie?

De website van Symphonic Line is in onderhoud. Voor meer info zie hier

Internet plaatje

solitaire

Hinterm Horizont geht's weiter.

Mordante


solitaire

Lijkt me een zeer mooie prijs (passend bij een zeer mooie versterker :thumbs-up:).
Hinterm Horizont geht's weiter.

Mordante

Quote from: solitaire on February  3, 2018, 16:24:52
Lijkt me een zeer mooie prijs (passend bij een zeer mooie versterker :thumbs-up:).

Ik weet nog niet helemaal wat ik wil. Ik zat te kijken naar Octave Phono module met direct drive uitgangen zodat ik deze als voorversterker kan gebruiken. De eindeversterker(s) weet ik nog niet.

solitaire

Wel een ander klankkarakter wellicht. Als ik de house-sounds neem (ik ken de individuele apparaten niet) is het het zakelijke / droge van de Octave en het volle / romige van Symphonic Line ?



Hinterm Horizont geht's weiter.

Mordante

Voordat ik tot aanschaf/verkoop over ga wil ik eerst gaan luisteren. Ga zeker niks zo maar kopen.

Mordante

Quote from: solitaire on February  3, 2018, 19:44:49
Wel een ander klankkarakter wellicht. Als ik de house-sounds neem (ik ken de individuele apparaten niet) is het het zakelijke / droge van de Octave en het volle / romige van Symphonic Line ?

Op Audiomarkt.de staat een Symponic Line RG7 te koop, welke van oorsrpong een RG1 is. Ik twijfel daar wat over.

solitaire

Vanwaar die twijfel ?

Het naar de laatste stand der dingen brengen van zijn producten is iets dat typisch is voor SL, dat zie ik alleen maar als positief. Maar forum lid 'hifiman' is dacht ik bekend met de techniek in een SL amp, wellicht dat hij interessante POVs heeft hierover. De versterker waarnaar je verwijst ziet er verder mi. netjes uit, dus dat lijkt me ook OK.




soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

hifiman

Quote from: solitaire on February  5, 2018, 13:47:34
Vanwaar die twijfel ?

Het naar de laatste stand der dingen brengen van zijn producten is iets dat typisch is voor SL, dat zie ik alleen maar als positief. Maar forum lid 'hifiman' is dacht ik bekend met de techniek in een SL amp, wellicht dat hij interessante POVs heeft hierover. De versterker waarnaar je verwijst ziet er verder mi. netjes uit, dus dat lijkt me ook OK.
Ik heb zelf de RG9 MK4 aardig verbouwd (buizenvoortrap onder andere), maar van de andere modellen weet ik verder weinig. En mijnheer Rolf (de eigenaar en ontwerper van dit merk) vraag ik zelf niks meer want op elke technische vraag is het antwoord dat ik beter kan upgraden met een dikke vette prijslijst erbij in plaats van gewoon de vraag te beantwoorden  :P

Mijn SL versterker gaat in elk geval voorlopig niet weg :-)

Mordante

Ik zat aan Symphonic Line RG eind versterker te kijken.

Lastige is dat deze best een eind rijden van Leyden is en kopen zonder te zien is mij een brug te ver.

solitaire

Symphonic Line RG's komen met regelmaat voorbij 2ehands, dus met wat geduld pak je de ideale er tussen uit (sorry, dit lijkt wel partner-bemiddeling ... ;))
Hinterm Horizont geht's weiter.