Stereo | Room EQ Wizard REW topic?

Started by Kempenaartjes, February 3, 2018, 14:10:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kempenaartjes

Bewust even topic zo aangemaakt omdat de zoekfunctie hier bossen en bomen opwerpt.

Genoemd software heb ik geïnstalleerd op mijn laptop en heb microfoons erop aangesloten. Eerst gecalibreerd en de maten/luisterpositie ingegeven.
Het werkt en waterfall geeft een leuk beeld. Maar ik begrijp er geen snars van. Ook geeft de software tijdens de meeting aan dat clipping is gedetecteerd. Na zachter zetten kreeg ik deze melding niet meer.

Weet iemand misschien hier een topic die uitleg geeft over deze metingen ( liefst Nederlands) of weet een website hierover? Is het eigenlijk te doen voor een niet techneut?

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het hier gesteld is met de akoestiek.

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

solitaire

Hinterm Horizont geht's weiter.

Kempenaartjes

Dank jullie...... bruikbaar voer om te lezen. Ik ga ermee verder benieuwd naar de resultaten.

Kempenaartjes

Zie dat ik nog e.e.a aan hardware mis, zoals de USB geluidskaart.
Geen makkelijke materie maar ga me hierin eerst verdiepen voordat ik teveel vragen ga stellen.
Gewoon uit nieuwsgierigheid. Voor het gehoor zijn we momenteel erg content  ;D

Sirius666

Quote from: Kempenaartjes on February  3, 2018, 14:10:41
Bewust even topic zo aangemaakt omdat de zoekfunctie hier bossen en bomen opwerpt.

Genoemd software heb ik geïnstalleerd op mijn laptop en heb microfoons erop aangesloten. Eerst gecalibreerd en de maten/luisterpositie ingegeven.
Het werkt en waterfall geeft een leuk beeld. Maar ik begrijp er geen snars van. Ook geeft de software tijdens de meeting aan dat clipping is gedetecteerd. Na zachter zetten kreeg ik deze melding niet meer.

Weet iemand misschien hier een topic die uitleg geeft over deze metingen ( liefst Nederlands) of weet een website hierover? Is het eigenlijk te doen voor een niet techneut?

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het hier gesteld is met de akoestiek.

Klap eens in je handen in je woonkamer....hoor je echo?

Kempenaartjes

Niet waar we zitten, maar wel achter de bank. Dat merk je als we daar staan te praten, al is het gering.
Uiteraard hebben we al van materialen voorzien die dempen. Dat omdat we overal echo hoorden.
Vandaar ik (uiteraard ook uit nieuwsgierigheid) eens wil meten.

solitaire

Quote from: Kempenaartjes on February  4, 2018, 18:03:32
Niet waar we zitten, maar wel achter de bank. Dat merk je als we daar staan te praten, al is het gering.
Uiteraard hebben we al van materialen voorzien die dempen. Dat omdat we overal echo hoorden.
Vandaar ik (uiteraard ook uit nieuwsgierigheid) eens wil meten.

Welke materialen gebruiken jullie, en hoe ?





soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Kempenaartjes

#9
Phoe.... achterwand voorzien van panelen van een soort piepschuim (dempt goed), 2 vloerkleden, gordijnen en kunstwerken op linnen. Bank van alcantaraleer met meerdere stoffen kussen.
Plan is om boven de zitgedeelte een verlaagd plafond te hangen die geluid absorbeert.

Kempenaartjes