Samsung q led 65 inch

Started by le mans, February 3, 2018, 12:07:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

le mans

Ik ben op zoek naar een 65 inch

Deze samsung qe65q7fam... wordt mij nieuw aangeboden voor 2299.00

2 jaar garantie,  Nederlands model

Kan iemand mij adviseren over deze evt aankoop?

activ

Wat zoek je in een tv behalve een bepaalde maat?

W.Otter

Prima tv prima prijs.. volgens mij is dit gewoon een kwestie vind je het zelf mooi en wil je dat aan een tv uitgeven.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

le mans

Quote from: W.Otter on February  3, 2018, 12:09:59
Prima tv prima prijs.. volgens mij is dit gewoon een kwestie vind je het zelf mooi en wil je dat aan een tv uitgeven.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Qua prijs is wel zo,n beetje wat ik door de WAF krijg.

Ik ben benieuwd naar de meninigen. Ook de keuze  O- Led vs Q- Led in deze.

blue-eyes

#4
Qled is een marketing truc van Samsung tegen Oled maar is op veel vlakken gewoon minder. Je kan LCD niet vergelijken met Oled, 2 verschillende technieken waarbij LCD redelijk uitgewerkt is en Oled aan het begin staat.
Oled is de nieuwe techniek, qled is een verbeterde LCD techniek, maar blijft LCD en is geen Oled.
Voor een paar honderd euro meer is er al een OLED.

Voor reguliere LCD 65" tv's betaal je rond de 1500 euro. Je betaald relatief veel voor iets meer kwaliteit. Ook de reguliere LCD tv's hebben erg goede waardes. Elk merk heeft zijn voordeel.
Ik ben voor de Sony gegaan voor het betere zwart bij een LCD van mijn type, en eventueel wilde ik voor de Samsung voor het kastje met 1 draadje, dat vind ik een mooie future. Bewust niet voor Qled gegaan omdat het teveel geld is voor weinig toegevoegde waarde en het net niet is (Oled of microled is mijn volgende stap).
Ook Sony heeft een topline wat fors duurder is dan hun reguliere serie. Vgl. reguliere serie Samsung met de Q series. Daar zit verschil tussen.

Afgezien wat technisch beter is gaat het erom wat JIJ mooier vind. Of de techniek nu beter is of niet. Ook Oled heeft nadelen.

Er is genoeg te vinden op het forum en internet.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

le mans

#5
 Bedankt!


Ben wezen kijken, met LG  Oled  direct naast de Samsung Qled, met Utupe 4K spelend vanaf Upc Horizon.

De meest realistische weergave, voor mijn gebruik denk ik.

Allebei schitterend.

Verkoper vertelde..Qled geeft 1500 tot 2000 Nits, waarbij een Oled tot 1000 Nits komt.  ( 1000 is min nodig voor 4K HDR ) ?

In een echt donkere ruimte zou Oled de minimale betere zijn, door de iets betere Zwart weergave, wazrbij de Qled, door het organische quantum dot laagje,  aangeschenen door eigenlijk " gewone" Uhd Leds..een miminale lichtval doorlaten.

Dit is in alle mogelijke instellingen,  die de verkoper demonstreerde niet waarneembaar.

Wel waarneembaar, was het " in your face " contrast.  Wat echt helderder lijkt als de Oled. Waarbij gesteld wordt dat Tv kijken met daglicht met een Qled mooier is.

Beide schermen waren Samsung 65 inch..Ned model. En LG 65 inch   Toch twijfel ik nog...

Wat gebeurt er bv met een "dode" pixel..bij Led RGB, gaat dan een van de kleuren minder worden per pixel? Wordt dat dan een rood, of groen puntje bv?

Hij Oled ,"dooft" deze, dacht ik.

Toch was ik aangenaam verrast, en kon geen waarneembaar verschil waarnemen, in Zwart ,gosthing, enz..maar wel in helderheid.

Altijd zeer tevreden met het merk Samsung geweest...maar een 65 inch Oled is er niet,  zeker voor deze prijs.

pameijer

#6
Het is idd een smaakkwestie, en ook afhankelijk of je vaak overdag TV kijkt of veel raampartijen in je woonkamer hebt. De QLED vond ik in de winkel erg mooi, ook vergeleken met een LG OLED, en in die winkel waren natuurlijk de TL balken allemaal aan.

Maar...., ga 's naar QLED kijken onder een hoek, dan wordt het snel minder. Dus als je niet altijd recht voor je TV zit zou ik zeker een QLED OLED nemen.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Lucky.L

Quote from: pameijer on February  4, 2018, 14:10:27


Maar...., ga 's naar QLED kijken onder een hoek, dan wordt het snel minder. Dus als je niet altijd recht voor je TV zit zou ik zeker een QLED nemen.
Neem aan dat je Oled bedoelt ?
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

le mans

Dat valt in de praktijk  alles mee..bij.een gebogen scherm is het wel duidelijk niks.


Van vorig jaar..


https://www.homecinemamagazine.nl/2017/03/alles-over-samsung-qled/

pameijer

Quote from: Lucky.L on February  4, 2018, 16:23:54
Neem aan dat je Oled bedoelt ?
Nee, OLED heeft daar veel minder last van. Leuk leesvoer:




We zien dat de 'schaakbordaansturing' inderdaad een positief effect heeft op de kijkhoeken. Onder een hoek is er wat meer kleurverzadiging te zien dan normaal gesproken het geval is bij va-panelen. Toch zijn de kijkhoeken nog niet zo goed als bij een ips-paneel en al helemaal niet zo goed als bij een oledpaneel. Het valt duidelijk op dat de helderheid en het contrast onder een hoek flink afnemen.

Een andere uitdaging voor de fabrikanten van lcdtv's is het ontwerp van de backlight. Het is namelijk niet zo makkelijk om het licht van de backlightleds mooi uniform over het hele beeld verdeeld te krijgen. Om de uniformiteit van de backlight in beeld te brengen hebben we foto's gemaakt van een volledig wit scherm.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Lucky.L

Quote from: pameijer on February  5, 2018, 20:01:00
Nee, OLED heeft daar veel minder last van. Leuk leesvoer:





Maar je schrijft als je niet altijd recht voor de tv zit zou je Qled nemen !
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

pameijer

Quote from: Lucky.L on February  5, 2018, 20:25:46
Maar je schrijft als je niet altijd recht voor de tv zit zou je Qled nemen !
Foutje, dat moest OLED zijn. Mijn eerste regel in die post was wel hoe ik het bedoelde. Tekst is aangepast.... Hopelijk heb je nu niet al een QLED gekocht  :blink:
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Lucky.L

Quote from: pameijer on February  5, 2018, 21:50:22
Foutje, dat moest OLED zijn. Mijn eerste regel in die post was wel hoe ik het bedoelde. Tekst is aangepast.... Hopelijk heb je nu niet al een QLED gekocht  :blink:
Ik ga hem gelijk annuleren  ;) !
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

le mans

Pameijer..bedankt.

Ik zie er ook vanaf. Zeker de revieuws na het stuk op Tweakers geven de doorslag.

Maar welke 65 Oled  komt in de buurt van het Waf budget..?

pameijer

#14
Quote from: le mans on February  6, 2018, 07:28:07
Pameijer..bedankt.

Ik zie er ook vanaf. Zeker de revieuws na het stuk op Tweakers geven de doorslag.

Maar welke 65 Oled  komt in de buurt van het Waf budget..?
Als jij persé een mooie TV wil leg je met je eigen geld toch bij. Zo deed ik het ook altijd!

Maar als je de scherpste prijs wil moet ik je weer doorverwijzen naar tweakers.net. Lees vooral de openingspost.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

le mans

Ik heb geen illegale inkomsten waar mijn Vrouw niks van weet  :wacko:


pameijer

Quote from: le mans on February  7, 2018, 16:13:11
Ik heb geen illegale inkomsten waar mijn Vrouw niks van weet  :wacko:
Ik ook niet! En hier zal ik dat zeker ook niet melden  :sigh:. Maar ik heb wel eigen geld naast gezamenlijk geld waar gezamenlijke dingen van worden gekocht.  En soms wil ik iets waar de ander het niet mee eens is en dan betaal ik zelf of leg ik bij met eigen geld. Als je vrouw iets te duur vindt en jij wilt het graag, vind ik dat een logische manier.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!