Nieuwe electra groep: met 5 wcd of 1 wcd met audiofiel stekkerblok

Started by Nitram, February 2, 2018, 16:18:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nitram

beste audio liefhebbers,

nu het verlaten van mijn huidige huis aanstaande is ben ik bezig in mijn nieuwe huis aan het klussen. ik wil een nieuwe aparte stroomgroep maken voor de audio. hier is al veel over geschreven maar ik heb nog niet het antwoord gevonden op het volgende:

is het beter om 1 groep te maken met 5 wcd's of 1 wcd en dan een audiofiel stekkerblok aan deze wcd koppelen (bv furutech). :confused:

ik ben benieuwd wat jullie mening is en of jullie nog tips hierover hebben.... :unsure: :unsure:

Dank alvast
Martin


chansig

Ik zou me er niet heel druk overmaken. Mijn voorkeur zou 1 wcd zijn en dan een stekkerblok.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

fasteddie

Of je een verschil hoort betwijfel ik, maar goedkoper is meerdere wcd te monteren....en je weet maar nooit voor in de toekomst...

Rowdy


Nitram


Rowdy

In gipswand kun je hollewand dozen gebruiken, dus inbouw. Maximale afdekraam bij inbouw van Busch Jaeger of Jung is 5-voudig. Doe je opbouw dan kun je alleen beschikken over 1-voudig, 2-voudig of 3-voudig opbouwbak.

solitaire

Quote from: chansig on February  2, 2018, 16:32:50
Ik zou me er niet heel druk overmaken. Mijn voorkeur zou 1 wcd zijn en dan een stekkerblok.

Gr. Hans


+ 1
Hinterm Horizont geht's weiter.

Drjeckyll

Je zou als de situatie het toelaat er zelfs voor kunnen kiezen om setjes te maken.
Bijvoorbeeld: 2wcd - 60cm tussenruimte - 2wcd - 60cm... enz.
Of 3/4/5 wcd, meer/minder tussenruimte, noem maar op.

Ik zit zelf ook met het idee voor 1 aparte audio groep.
Vraag me alleen af of het nut heeft omdat onder de automaten alls vanaf 1 voeding komt.

Groetjes Richard

minplus

Een mens heeft altijd te weinig WCD's is mijn ervaring. Mits je er makkelijk bij kunt. En je kunt altijd nog aan elk een stekkerblok hangen. Zoals hier veel gebeurt.
Behalve op m'n werkbanken (resp. 8 en 6) en keuken waar ik het op grond van ervaring zelf heb bepaald. De laatste heeft naast 4 vaste aansluitingen 10 voor alle andere dingen.
Heerlijk. :smile:
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Nitram

Quote from: minplus on February  2, 2018, 20:33:55
Een mens heeft altijd te weinig WCD's is mijn ervaring. Mits je er makkelijk bij kunt. En je kunt altijd nog aan elk een stekkerblok hangen. Zoals hier veel gebeurt.
Behalve op m'n werkbanken (resp. 8 en 6) en keuken waar ik het op grond van ervaring zelf heb bepaald. De laatste heeft naast 4 vaste aansluitingen 10 voor alle andere dingen.
Heerlijk. :smile:

Momenteel zitten er al 5 WCD's, maar die zitten niet op een aparte groep. Dus te weinig in dit geval valt wel mee  ;D

Quote from: Rowdy on February  2, 2018, 19:03:45
In gipswand kun je hollewand dozen gebruiken, dus inbouw. Maximale afdekraam bij inbouw van Busch Jaeger of Jung is 5-voudig. Doe je opbouw dan kun je alleen beschikken over 1-voudig, 2-voudig of 3-voudig opbouwbak.
Had ik niet aan gedacht aan dit verschil. Gelukkig dus geen opbouw.

Quote from: fasteddie on February  2, 2018, 17:16:45
Of je een verschil hoort betwijfel ik, maar goedkoper is meerdere wcd te monteren....en je weet maar nooit voor in de toekomst...

Quote from: chansig on February  2, 2018, 16:32:50
Ik zou me er niet heel druk overmaken. Mijn voorkeur zou 1 wcd zijn en dan een stekkerblok.

Gr. Hans

Ik heb er gelukkig geen slapeloze nachten van  :smile:, leek me een goede optie om een aparte groep te doen, zonder al te veel moeite. En als ik het doe, doe ik het graag op een goede manier, vandaar de advies vraag.

Ik weet genoeg. ik ga voor de gulden middenweg, een paar WCD's op 1 groep en daarbij nog een stekkerblok.
Dank voor de reacties....  :clapping: